[WIN7] file_exe in plaats van file.exe*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35
Ik heb de laatste tijd steeds vaker het probleem dat als ik iets download met Internet Explorer dat er file_exe of file_rar staat in plaats van file.exe of file.rar.
Ik gebruik Windows 7 x64 en IE11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je al eens gescand met een virusscan? En heb je vreemde addon's of bepaalde securityprogramma's draaien?

Iets meer informatie mag overigens wel :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Ik maak gebruik van Norton 360 Premium en de Norton toolbar. Voor de rest geen addon's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hébt norton, maar wat zijn de resultaten van een virusscan? Draai ook eens Malwarebytes Anti Malware.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:37

TommieW

Numa numa.

Maar als je het bestand hernoemt zodat het bestand gewoon "file.exe" heet, werkt het dan wel? In dat geval zou ik me er niet zo druk over maken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebeurt het met normale browsers ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Als ik het bestand her noem werkt het wel maar ik kan dus niet een download automatisch uitvoeren. Ik moet hem eerst opslaan en hernoemen voordat ik hem kan openen. Norton geeft geen virus aan dus ik ga Malwarebytes eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Norton eraf (schijnt met een removal tool te moeten), Norton toolbar eraf. ALLE andere plugins eraf. IE settings naar default resetten. Gratis antivirus zoals MSE installeren. Andere browser ook proberen natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 20-12-2013 19:52 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

P_Tingen

omdat het KAN

Ramon schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:50:
Norton eraf (schijnt met een removal tool te moeten), Norton toolbar eraf. ALLE andere plugins eraf. IE settings naar default resetten. Gratis antivirus zoals MSE installeren. Andere browser ook proberen natuurlijk.
Amen.

En Norton ritueel verbranden. Samen met mcAfee. Rommel die een vlotte pc zondef al te veel problemen op z'n knieen kan krijgen.

Had ik al gemeld dat ik niet zo'n fan ben van mcAfee?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er wordt altijd overal gezegt dat bepaalde antivirus programma's zo slecht zijn. Maakt niet eens uit of welke het dan precies gaat. Er zijn miljoenen mensen die Norton of McAfee gebruiken, volgens jullie zijn die mensen dus allemaal enorm slecht bezig en lopen al die PC's enorm slecht ? Kom op zeg....

Laat de TS eerst eens verder kijken voordat ie zijn betaalde anti-virus verwijderd die waarschijnlijk prima functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Als het aan Norton lag had ik het probleem ook met Firefox moeten hebben want die heeft ook de Norton Toolbar en daar heb ik het probleem niet. Dus het moet ergens aan Internet Explorer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:05
Justin23 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:29:
Als het aan Norton lag had ik het probleem ook met Firefox moeten hebben want die heeft ook de Norton Toolbar en daar heb ik het probleem niet. Dus het moet ergens aan Internet Explorer liggen.
In plaats van de Tweakers die je proberen te helpen te vertellen waar het probleem moet liggen, doe eens wat zij zeggen. Zij lopen hier al jaren en weten echt wel waar ze het over hebben. Als jij nu eens test met alles kaal en zonder die Nortoncrap komen we een heel eind verder. We kunnen jouw probleem alleen oplossen als jij meewerkt. Gek hè?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ESET SmartSecurity is wel erg fijn. Wij hadden vroeger met Windows 98 Norton en vond dat toen al rampzalig, dat maakte alles erg traag.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
PilatuS schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:12:
Er wordt altijd overal gezegt dat bepaalde antivirus programma's zo slecht zijn. Maakt niet eens uit of welke het dan precies gaat. Er zijn miljoenen mensen die Norton of McAfee gebruiken, volgens jullie zijn die mensen dus allemaal enorm slecht bezig en lopen al die PC's enorm slecht ? Kom op zeg....

Laat de TS eerst eens verder kijken voordat ie zijn betaalde anti-virus verwijderd die waarschijnlijk prima functioneert.
Misschien heb ik het iets te stellig gezegd. Wat ik bedoelde is eigenlijk dat je een probleem hebt en dan moet je gewoon stelselmatig dingen uitproberen om die te kunnen elimineren, zodat er stap voor stap steeds minder mogelijke oorzaken overblijven en je steeds dichter bij je probleem komt.

Mijn bias zegt dan ja haal Norton eraf, dan weet je meteen of het daar wel of niet aan ligt. Sterker nog in de tijd dat ik hier nu twee posts heb geplaatst had dat allang uitgesloten of bevestigd kunnen worden. Ja ook betaalde software kan je zonder problemen tijdelijk uninstallen. Ga je niet dood van. Mijn intentie is niet om hier een mijn anti-virusprogramma is het beste-topic van te maken, maar gewoon om stap voor stap mogelijke problemen te elimineren.

Heb je inmiddels al geprobeerd om IE te resetten? Dat kan hier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mzU687P.png

Heb je wel gegoogled eigenlijk? Wat voor software heb je nog meer geïnstalleerd die misschien van invloed kan zijn?

Heb je dit gezien? http://answers.microsoft....-ad45-1debfbe5ebae?auth=1
Ze hebben het o.a. over Norton, en de Ask.com toolbar. Heb je die geïnstalleerd (gehad)?

Heb je de setting "Do not save encrypted pages to disk" al gecontroleerd? Zie Error message when you download files by using Internet Explorer 9 from secure websites: "<filename> couldn’t be downloaded" of deze? http://social.technet.mic...g?forum=ieitprocurrentver

Kortom... allemaal vragen en geen antwoorden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Goedemorgen.

Ik kan op dit moment niet verder testen want het probleem heeft zich weer zelf opgelost.
Het speelt niet altijd maar het duikt af en toe vanzelf op en verdwijnt dan ook weer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
hier wordt het probleem ook besproken.
http://answers.microsoft....-ad45-1debfbe5ebae?page=1

misschien kun je eens proberen om internet explorer naar default settings te gooien cmv
De instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen

of internet explorer eraf te gooien en opnieuw te installeren.
dmv add or remove windows feature.

je mag wel wat meer info geven in je topic start:
welke windows xp, vista, 7, 8, 8.1 32bit of 64bit. en welke internet explorer je draait. wij hebben geen glazen bol waar we dat in uit kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
Zoals je in mijn eerste bericht kunt lezen maak ik gebruik van Windows 7 x64 en IE11
dezejongeman schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:59:
hier wordt het probleem ook besproken.
http://answers.microsoft....-ad45-1debfbe5ebae?page=1

misschien kun je eens proberen om internet explorer naar default settings te gooien cmv
De instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen

of internet explorer eraf te gooien en opnieuw te installeren.
dmv add or remove windows feature.

je mag wel wat meer info geven in je topic start:
welke windows xp, vista, 7, 8, 8.1 32bit of 64bit. en welke internet explorer je draait. wij hebben geen glazen bol waar we dat in uit kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ramon schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:50:
Helemaal mee eens. Vroeger was ik een groot van van McAfee, maar sinds versie 8 (geloof ik) is het traag en werkt hij niet bijzonder beter dan de 'gratis' virusscanners. Norton ben ik nooit een fan van geweest, ook zakelijk zie ik hem gelukkig niet zo heel veel meer.

Er zijn genoeg gratis virusscanners die een fractie van de systeembelasting hebben van Norton (en McAfee) en ze presteren zeker net zo goed!

En nu on-topic : IE resetten is ook iets waar ik mee zou beginnen en als het probleem dan is opgelost, Norton eraf en MSE erop :)
Pagina: 1