Playstation 4 aansluiten op pc monitor: wat met de audio?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236745

Topicstarter
Ik wil graag mijn PC monitor gebruiken om mijn playstation 4 op aan te sluiten. Dit lijkt geen probleem, met behulp van een HDMI - DVI verloopje.
Echter heeft de PS4 geen aparte audio output, dus als ik geluid wil hebben moet ik opzoek naar een verloopje/converter die HDMI naar DVI kan omzetten met een aparte audio (tulp of mini-jack) uitgang.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 07:42
Anoniem: 236745 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:23:
Ik wil graag mijn PC monitor gebruiken om mijn playstation 4 op aan te sluiten. Dit lijkt geen probleem, met behulp van een HDMI - DVI verloopje.
Echter heeft de PS4 geen aparte audio output, dus als ik geluid wil hebben moet ik opzoek naar een verloopje/converter die HDMI naar DVI kan omzetten met een aparte audio (tulp of mini-jack) uitgang.

Alle audio via controller laten gaan (in instellingen) en dan daar een kabel naar je headset\speakers op aansluiten is de snelste, al zij het een tijdelijke, oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 00:45
De ps4 heeft digital out (optical). Zo heb ik hem iig met mijn versterker verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gewoon een goede headset aan je controller hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443557

Anoniem: 236745 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:23:

waarom aansluiten op je monitor ? dat is zonde man als het geen zo kan je geen full hd games spelen
beter gewoon aansluiten op een hd tv kan je gewoon hdmi gebruiken voor geluid en beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Cyphax

Moderator LNX
Hij sluit 'm ook aan via HDMI, het verloopje maakt er vervolgens DVI van maar dat is qua beeld gewoon hetzelfde. Voor de audio is het dan wat red1 al schreef: de digitale uitgang achterin gebruiken, mits je een versterker hebt staan met een ingang.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 20-12-2013 21:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:04:
Hij sluit 'm ook aan via HDMI, het verloopje maakt er vervolgens DVI van maar dat is qua beeld gewoon hetzelfde. Voor de audio is het dan wat red1 al schreef: de digitale uitgang achterin gebruiken, mits je een versterker hebt staan met een ingang.
ja dat is wel leuk en aardig en dan word het + en + en + als hij geen versterker heeft dan moet hij 1 kopen
ik snap het gewoon niet waarom je op pc montor wilt gamen vanaf je ps 4 je kan beter goeie tv kopen ben je gelijk klaar ;)

of je monitor verkopen en geld bij leggen voor nieuwe tv met hdmi ;)
kan je ook gebruiken voor je pc heb je geen monitor bij nodig

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 443557 op 20-12-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 12:42

Raphaelo

boeiend!!

Anoniem: 443557 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:58:
[...]

waarom aansluiten op je monitor ? dat is zonde man als het geen zo kan je geen full hd games spelen
beter gewoon aansluiten op een hd tv kan je gewoon hdmi gebruiken voor geluid en beeld
Want er bestaan geen 1080p monitoren?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Je weet dat mening monitor vandaag de dag een hogere resolutie heeft dan 'full hd'? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 443557 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:12:
[...]

ja dat is wel leuk en aardig en dan word het + en + en + als hij geen versterker heeft dan moet hij 1 kopen
ik snap het gewoon niet waarom je op pc montor wilt gamen vanaf je ps 4 je kan beter goeie tv kopen ben je gelijk klaar ;)

of je monitor verkopen en geld bij leggen voor nieuwe tv met hdmi ;)
kan je ook gebruiken voor je pc heb je geen monitor bij nodig
Tja, ik heb op de slaapkamer ook een 22" monitor staan. Ik ben het met je eens dat een TV praktischer is maar het geld groeit me niet op de rug. :+
Als je geen manier hebt om die audio te regelen, dan is een TV wellicht makkelijker maar de vraag uit dit topic is wat ie met de audio moet en dan kan het, als ie een versterker heeft, best een oplossing zijn. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06

D4NG3R

kiwi

:)

Is dit geen optie?

http://www.soundblaster.c...s4headsets/evo-to-ps4.jpg

Kan je echter alleen fatsoenlijk spelen met een headset..

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2013 22:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
[...]

Wat is dit voor onzin?

Als je monitor een HDMI ingang heeft is het gewoon mogelijk.
De PS4 ondersteunt tot nu toe alleen maar 1080p, 720p en lager geloof ik ook.
Als je monitor over een van die resoluties beschikt kan het gewoon.
Alleen geen audio, maar daar is een versterker voor ivm. Console beperkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@ Gezellige discussie hierboven. De TS heeft zijn PS4 met HDMI>DVI aangesloten op een monitor. Lekker interessant of je het daar wel of niet mee eens bent. Ga liever een oplossing zoeken voor het probleem wat de TS nu heeft, en het kopen van een nieuwe monitor of TV vind ik er persoonlijk geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DVI = HDMI [ruwweg genoemen dan], sterker nog, volgens mij heeft DVI-DL een grotere bandbreedte dan HDMI.

Maar, gezien de PS4 een koptelefoon uitgang in zijn controller heeft [geniaal idee], koptelefoon eraan hangen. Of een draadje naar je versterker. Of boxen. Als een Sandisk Sansaclip mijn versterker kan aansturen, moet een PS4 controller dat ook wel kunnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4NG3R schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:17:
@ Gezellige discussie hierboven. De TS heeft zijn PS4 met HDMI>DVI aangesloten op een monitor. Lekker interessant of je het daar wel of niet mee eens bent. Ga liever een oplossing zoeken voor het probleem wat de TS nu heeft, en het kopen van een nieuwe monitor of TV vind ik er persoonlijk geen.
naja ik vind het zonde heb je ps 4 nieuwste van nieuwste en dan wil je op pc monitor spelen ?
maar het zal wel aan mij liggen

we hadden al voorstellen gedaan voor versterker (met digitaal input) en of koptelefoon nu maar wachten op de topicstarter of hij versterker heeft en of idd koptefeloon gebruiken die erbij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 443557 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:25:
naja ik vind het zonde heb je ps 4 nieuwste van nieuwste en dan wil je op pc monitor spelen ?
maar het zal wel aan mij liggen
Omdat 1080p op een TV meer of minder pixels heeft als 1080p op een monitor :F .

Aangenomen dat de TS minimaal een 1920x1080p paneel heeft

Ja, console games zijn vaak geoptimaliseerd voor >32" schermen bekeken van een metertje of 2-3. Dit betekend niet dat gamen op bijv een 24" monitor van een m afstand meteen kut is ofzo. Ik heb m'n 360 tijden lang aan een monitor gehad (Mijn monitor heeft dan wel weer audio passthrough waardoor ik gewoon speakers kon aansluiten), niks mis mee.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom is het zonde om je PS4 op je monitor te bespelen? Elke courante monitor is Full-HD, net als elke courante TV, dus, leg eens uit wat het verschil is?

Sterker nog, monitoren zijn vaak vloeiender dan TV's.

En zoals ik al zei: hij kan ook gewoon computerboxen op de controller aansluiten, of via een kabeltje [jack naar tulp waarschijnlijk] op een versterker aansluiten. Zo is mijn pc ook aangesloten op mijn versterker.

[ Voor 33% gewijzigd door RobinHood op 20-12-2013 22:30 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VasZaitsev schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:27:
Waarom is het zonde om je PS4 op je monitor te bespelen? Elke courante monitor is Full-HD, net als elke courante TV, dus, leg eens uit wat het verschil is?

Sterker nog, monitoren zijn vaak vloeiender dan TV's.

En zoals ik al zei: hij kan ook gewoon computerboxen op de controller aansluiten, of via een kabeltje [jack naar tulp waarschijnlijk] op een versterker aansluiten. Zo is mijn pc ook aangesloten op mijn versterker.
daarin zit geen verschil alleen verschil het of het hdmi of dvi aansluiting heeft en daar ging het niet om

en dat is niet waar ik heb goeie pc met hd videokaart wat mooier en vloeiender beeld geeft op tv dan toen ik een monitor had .

maar ligt ook aan de pixels die een tv of monitor heeft

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 443557 op 20-12-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4NG3R schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:40:
[...]

Dit is letterlijk onleesbaar onbegrijpbaar.
ja blablabla nu weer ff ontopic we wachten wel af wat topicstarter zegt wat hij wel en niet heeft
ik bedoelde het goed en ik weet ook wel dat jullie het goed bedoelen maar daar heeft hij niks aan

duss ff kort samengevat

1. versterker (met digitaal input)
2. jack kabel van boxen in joystick
3. koptelefoon gebruiken

ik snap wel ieder zijn ding van spelen dat respecteer heus wel hoor
we zijn hier om elkaar te helpen niet om dwars te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 18:25
Dan moet je hem ook niet zitten afraden om op een monitor te spelen. Een beetje fatsoenlijke monitor heeft ook nog eens een lagere input lag, wat een voordeel oplevert in bijvoorbeeld shooters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 10:01
1. Of je koopt zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTgzWDU4Mw==/$(KGrHqJHJCwE-lgbs0YiBPps9TIJo!~~60_12.JPG+Afbeeldingslocatie: http://www.computercableinc.com/ccinc/images/CABLE-Audio-Y-Splitter-2-RCA-Male-to-1-3-5mm-Female-Cwholesale.jpg

2. Of als je een (goedkoop (lees:zonder digitale aanlsuitingen)) analoog 5.1 PC speakersetje wilt aansluiten zoiets:
http://www.amazon.co.uk/e...g-Converter/dp/B00AZHNVCC
En dat laat je het geluid via de SPDIF Toslink uitgang op de PS4 lopen.

3. Of als je het persé via HDMI wilt met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTE3MFgxNTAw/z/huUAAOxyAc1SRwN8/$T2eC16J,!yIFJ!spI-,hBSRwN7kf(g~~60_57.JPGAfbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTE3MFgxNTAw/z/RRcAAOxyXp5SRwN5/$T2eC16R,!)IFIeFO+ujzBSRwN4sffg~~60_57.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door Fleximex op 20-12-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fleximex schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:48:
3. Of als je het persé via HDMI wilt met zoiets:
[afbeelding][afbeelding]
Nu weet ik niet of PS4 ook HDCP gebruikt via de HDMI, maar dat kan met die converters nog wel eens problemen geven.

Edit, google zegt dat de PS4 dat niet heeft :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
Speel met mijn monitor (pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart)
op de Playstation 4.

Gebruik nu nog een Logitech headset. Echter komt morgen (Tussen 15.30 & 17.30 mijn Astro A50 binnen en gebruik ik die *O* *O* ). Dit moet allemaal werken als je de juiste settings gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giga_ schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:25:
[...]

Jonge jonge, hier ook al zo dom.
Als je er nou werkelijk geen donder verstand van hebt (en geen verstand hebt, maar das een aanname) zeg dan ook gewoon niks..

Een echte hardcore games gamed niet op een led tvtje van Samsung met een enorme input lag (ja, alleen mar erger merkbaar op oude tv's bij ps4) maar op een mooi 27 inch monitortje. En ja, die kunnen ook 1080p aan:p

OT en vol liefde
Ik heb zelfde "probleem". Heb inderdaad gewoon MN senheiser koptelefoon maar ook een 5.1 setje van logitech met een handig hulpstuk om alle sprekers te "vullen", die ik dan via tulp-jack weer in MN controller douw.

Oplossing van optical naar Jack is leuk gevonden maar niet zo praktisch:p zoveel omzetters, ergens moet ruis optreden:0
nou ik had het andersom meer veel lag om me monitor maar dat idd een ouwe ook met dvi aansluiting
ik heb nu samsung hdtv en daar heb ik echt geen lag in hoor teminste niet zoveel als op me monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563003 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:59:
[...]

Ben jij nu zo fucking lomp?
Een monitor is beter dan een TV voor gaming, snellere response. 8)7
ik game al 2jaar op tv en ja ik hoor ook bij de hardcore gamers en dat is bullshit van snelle response wat dat heb ik ook op me tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Mijn IIYAMA Prolite E2473HDS heeft gewoon HDMI, en audio output. De audio komt dus via HDMI binnen op het scherm, vanwaar ik audio vide de montior zelf doorstuur naar logitech Z5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 443557 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:02:
[...]

ik vaag ? het staat toch duidelijk of niet ? hdmi en dvi is hetzelfde alleen met dvi met je geen directe geluid na je monitor dat moet je via versterker of joystick na je boxen regelen
Dat is niet je stelling dat is het probleem van de TS. Je biedt geen oplossing anders dan het afkraken van DVI en daarna ga je hetgene wat andere posters hebben gezegd zitten opsommen 8)7 :F. Dus volgende keer inlezen, proberen een oplossing te bieden en alsjeblieft gebruik hoofdletters en let op je spelling dit niveau slaat nergens op.

Ontopic:
http://www.amazon.com/3-5...e-available/dp/B003EUDRD0

Zoiets zou simpel zijn als je niet met je controller aan een draad wilt vastzitten en anders heb je dus al een geschikte audio uitgang en is het een kwestie van het juiste jack/tulp verloopje of gewoon je kabel inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 12:08
Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem. Mijn ps4 zit normaal gesproken aan de tv via hdmi. Dan is de audio geregeld: de tv zit weer aan m'n versterker gekoppeld alles prima.

Maar ja, zo nu en dan is de tv ook wel eens in gebruik om goede tijden, slechte tijden :X te bekijken.... Op dat soort momenten verhuis ik m'n ps4 even naar m'n pc monitor. Die heeft wel een hdmi ingang en ingebouwde enorm crappy boxjes. Helaas geen audio output op m'n monitor. Ik prik dan m'n pc headset met 2x 3.5mm jacks in de controller. Dan heb ik geluid op m'n headset.

Helaas dan weer dat de tweede 3.5mm jack niet in de controller past, dus geen mic. Nu heb ik een verloopje gehaald van 2x 3.5mm jack naar 1x 3.5mm jack (http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649), om de microfoon ook aan de gang te krijgen. Maar deze is blijkbaar niet goed verbonden voor de ps4, aangezien dit niet werkt. Zijn er wel werkende adaptertjes te vinden om een 2x 3.5mm jack (pc) headset aan te sluiten op de controller, zodat ook de mic werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door riotrick op 24-12-2013 09:33 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 21:29
Koop gewoon ergens deze monitor : LG IPS224V is FULL HD IPS scherm met HDMI ingang.

Kan je al kopen voor nog geen 120 euro?

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Graag ontopic en laat die welles-nietus discussie lekker achterwege.

[ Voor 56% gewijzigd door psychoclown op 24-12-2013 19:58 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 09:43
http://nl.playstation.com/wireless-stereo-headset-2-0/

Afbeeldingslocatie: http://smythstoys.static.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/product_images/135273_B_L.jpg

Opgelost!
Dik tevreden over dit product, dikke vette aanrader.

Edit: plaatje toegevoegd.

[ Voor 37% gewijzigd door NepGangster op 09-05-2014 13:19 ]

Pagina: 1