Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 23:42
Ik heb een Huawei Ascend G700, en heb deze geroot. Ben ik hierdoor mijn garantie kwijtgeraakt, en zo ja, hoe kan ik mijn telefoon unrooten?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:01
ja en nee, in principe mogen de fabrikanten dit niet zien als garantie kwijt raken.. echter doen ze het wel omdat ze weten dat de helft van de mensen hier in mee gaan..

en voor het unrooten kan je het beste op xda-developers kijken..

Je hebt hem ook geroot, dan heb je blijkbaar hier op gezocht, op dezelfde manier had je hier ook op kunnen zoeken naar unrooten :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:16
Ik meende dat hier een tijdje terug een zaak over geweest is en dat de persoon in kwestie gewonnen had. Dit omdat het vertoonde gebrek geen enkel verband had met het rooten van zijn telefoon. Moet je even zoeken in het nieuws archief, zit op telefoon dus kan dat niet makkelijk ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

In principe ben je de garantie niet verloren. Ik heb ooit een gerootte telefoon ingeleverd en daar hebben ze niks van gemerkt. Nou betrof dat een HTC die verder geen visuele kenmerken van rootten toonden, i.t.t. bijv. een Samsung (als is daar Triangle Away e.d. voor).
Maar om "gedoe" te voorkomen doe je mogelijk beter aan om hem inderdaad te unrooten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb het Huawei gevraagd en die bevestigde dat de garantie dan niet meer van toepassing is.
Indem bij andere ROM.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:46
jobr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:55:
Ik heb het Huawei gevraagd en die bevestigde dat de garantie dan niet meer van toepassing is.
Indem bij andere ROM.
Jammer voor Huawei:
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Verwijderd

jobr schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:55:
Indem bij andere ROM.
Vraag iedere andere helpdesk van een merk en je krijgt een vergelijkbaar antwoord.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Vraag iedere andere helpdesk van een merk en je krijgt een vergelijkbaar antwoord.
Als ze op de hoogte zijn van de wet- en regelgeving en hier ook compliance mee zijn dus niet.
Alleen als het defect toe te rekenen aan het rooten is.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mijn USB poort van mijn galaxy nexus is ooit nog onder garantie gemaakt, volledig terug brengen naar stock is erg lastig als je geen werkende usb aansluiting hebt:)

Strava

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort dingen kun je gemakkelijk zelf opzoeken door even te googlen of hier op het forum rond te zoeken. Het is namelijk al vaak voorbijgekomen. Zelfde geldt voor unrooten, ook daarvoor kun je simpelweg een handleiding opzoeken.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je er zelf niet uitkomt, en in dat geval kun je uiteraard je vraag hier stellen. Maar we verwachten wel wat meer eigen initiatief dan simpelweg hier een oneliner neerplempen en het ons uit laten zoeken. Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.