Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eenEen paar dagen geleden heb ik nieuwe koelpasta op de processor en de koeler gedaan, deze werdt de laatste tijd af en toe te warm. Maar nu wil de computer de BIOS niet meer opstarten. Als ik de start knop indruk, start de computer wel op, maar komt niet tot het moment dat je het BIOS opstart piepje hoort. De video kaart koeling blijft alleen wel op volle toeren draaien en verder gebeurt er niets.

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02
probeer even de bios te resetten, door de batterij er even uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jamalietjuh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:54:
probeer even de bios te resetten, door de batterij er even uit te halen.
Gedaan, maar helaas nog het zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:46:

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Denk dat je het kapot gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het stekkertje van de cpu koeler aangesloten?
Reseat het geheugen eens, controleer alle kabels even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKMH
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02
Reepje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:22:
[...]

Denk dat je het kapot gemaakt hebt.
Beetje jammer dit soort reacties, hier heeft ts niets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:43:
Is het stekkertje van de cpu koeler aangesloten?
Reseat het geheugen eens, controleer alle kabels even.
Voor het toebrengen van de koelpasta heb ik alleen de koeler verwijderd en de processor (om schoon te maken). De processor heb ik weer op de juiste manier terug gestopt (driehoekje), en de koeler weer aangesloten. Die draait ook gewoon. Het is vooral de videkaart die als een malle op volle toeren blijft koelen.

Het moederbord komt er niet aan toe om de BIOS op te gaan starten. Zou het misschien kunnen dat er toch iets mis is met de processor? Alle pinnetjes zitten goed in de gaatjes, en hij was makkelijk in de socket te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:57:
[...]

Voor het toebrengen van de koelpasta heb ik alleen de koeler verwijderd en de processor (om schoon te maken). De processor heb ik weer op de juiste manier terug gestopt (driehoekje), en de koeler weer aangesloten. Die draait ook gewoon. Het is vooral de videkaart die als een malle op volle toeren blijft koelen.
Het kan heel goed zijn dat je tijdens het klussen een ander kabeltje hebt geraakt, bijvoorbeeld een sata kabel. Mocht deze dan niet goed zitten dan kan dat leiden tot allerlei vreemde problemen. Check alles nog eventjes, just to be sure.
Geheugen al eruit gehad en opnieuw geplaatst?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Jamalietjuh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:48:
[...]

Beetje jammer dit soort reacties, hier heeft ts niets aan
Hoezo niet?
Wat de ts beschrijft (alles gaat aan, graka loeit) is precies wat er gebeurd als je een computer met een kapotte processor (of een niet ondersteunde processor) opstart. Aangezien dit ook juist het onderdeel is dat de ts onder handen heeft genomen, is een logische conclusie....

Jouw reactie echter, daar heeft de ts inderdaad niets aan O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:09:
[...]
Hoezo niet?
Wat de ts beschrijft (alles gaat aan, graka loeit) is precies wat er gebeurd als je een computer met een kapotte processor (of een niet ondersteunde processor) opstart. Aangezien dit ook juist het onderdeel is dat de ts onder handen heeft genomen, is een logische conclusie....
En als je dat dan even vermeldt dan weet iedereen wat je bedoelt. ;)

Rest nog de vraag of het nodig was om de processor uit de socket te halen om koelpasta te vervangen, begint naar ESD te klinken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de tussentijd heb ik alle kabels een keer los gemaakt en opnieuw aangesloten. Maar geen verschil.

De processor heb ik ook opnieuw er uit gehaald, en nu de pinnetjes en de socket nog eens goed bekeken. Daar was eigenlijk niets opmerkelijks aan te zien. Maar ik heb wel even de stofzuiger op volle kracht op de socket gezet ....... en voila, na het monteren en opstarten deed hij het weer. Misschien was er iets in een van de gaatjes voor de CPU pinnetjes terecht gekomen of zo, ik weet het niet. Maar hij doet het iig weer.
Pagina: 1