Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Goedenavond
Nadat ik mijn computer helemaal stof vrij heb gemaakt en ik mijn pc weer aandeed kreeg ik echt bijzonder lage temperaturen ik vraag mij af of dit normaal is. Normaal heb ik altijd rond de 25 - 30 idle.
Mijn bios geeft overigens bijna de zelfde soort temps.

Mijn specs :

Corsair H100i
Intel Core i5 3570K Boxed
ASRock Z77 Extreme4
Asus GTX670-DC2T-2GD5
Cooler Master CM 690 II Advanced
Corsair Professional Gold AX750

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MdOwv4G.png

Ik heb ook 2x real temp draaien aangezien ik het zeker wou weten , heb ze beide al gereset en computer opnieuw opgestart. Mijn CPU is overigens NIET overgeklokt en draait gewoon idle.

Mijn vraag is dit normaal ?
bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat zeggen andere programma's ?

Lager dan kamertemperatuur is sowieso onmogelijk, dus tenzij het erg koud is klopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Probeer HWMonitor

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 21:13
Net HWmonitor geprobeerd en temps zijn ook bijna hetzelfde hier SStje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DGOn4iK.png

Net op de temperatuur indicatie van onze airco gekeken en het is hier aangenaam ong 22 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Mijn haswell gaat tot 18 graden oid, met redelijke waterkoeling.
(Idle)

Ik zou haast zeggen dat de sensor defect is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DCG909 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:19:
Mijn haswell gaat tot 18 graden oid, met redelijke waterkoeling.
(Idle)

Ik zou haast zeggen dat de sensor defect is :/
Wat is je kamertemp als ie 18 graden is ? Je kamertemp zal iets van 15 of lager moeten zijn wil 18 graden mogelijk zijn. Je kan met luchtkoeling niet onder de omgevingstemp komen. Waterkoeling is eigenlijk ook gewoon luchtkoeling, je gebruikt alleen het water als transportmiddel.

De 10 graden van de TS kan natuurlijk al helemaal niet. Tenzij hij in Noorwegen zit en zijn kamertemp 4 graden is. Aangezien dit wel niet het geval is moet de sensor wel foute waardes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
De kamer temp is iets van 19.5 graden (kan ook soms iets lager komen...)
Ik weet dat het niet helemaal klopt, maar het is een realistischer getal dan 8 ;)
Het is ook steeds 1 core die die temp aan kan geven (die is onder load weer iets warmer :/ )

Intel heeft ook een sensor die gecalibreerd wordt op de Tmax, dacht ik, dus daaronder is hij gewoon iets minder precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 20:50
ik heb met mijn 8350 onder windows temps rond de 8 graden als het buiten 24+ graden is. maar kijk anders wat je idle temp is bij je uefi, daar geeft ie het wat realistischer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 18:59

Nemesizz

Untouchable

Bij mijn i5 word core #3 (dus core 4 eigenlijk) ook onrealistisch koel weer gegeven (19ºC , terwijl omgeving ook 19ºC dus dat kan gewoon niet). Load temperatuur komt wel redelijk overeen met de andere cores.

Komt overigens wel vaker voor, software kan niet altijd de sensors helemaal goed uitlezen (of de sensor is gewoon brak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het heeft ook te maken met het soort sensor en rond welke temps die betrouwbare info geven. Bij hogere temps zijn deze betrouwbaarder dan bij lage temps. Mijn videokaart zit soms op een graad of 18 wat ook niet mogelijk is. Toen er nog luchtkoeling opzat was ie stressed iets van 75, wat wel goed klopt. Nu is ie stressed rond de 32, wat wel wat laag is maar ook redelijk klopt.
Pagina: 1