Stille HDD

Pagina: 1
Acties:

• Slickzor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09-2025
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een stille HDD.

Heb slechte ervaringen met WD Green eco (oid) welke bij mij totaal niet goed werkte (moest hem uiteindelijk vervangen), HD tune gaf ook aan dat de schijf niet goed was.

De green had ik toen vervangen met een WD Caviar black welke als harde schijf erg goed werkte maar hij ratelde enorm.

Wat ik dus zoek is een stille HDD van rond de 1tb a 2tb (mag meer zijn als dit prijs/kwaliteitsgewijs beter is).

Alvast bedankt! :)

EDIT: Gekozen voor een pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
Topic mag weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Slickzor op 20-12-2013 19:02 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:49
Vreemd dat je dan op een Black edition uit komt, dat zijn bijna de luidste HDD's die je kan vinden van WD :)

Als je dan echt een stille disk wil, dan kan je beter een SSD nemen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je kunt nog eerst proberen het geluid te verminderen.

Met AAM (Automatic Acoustic Management) kun je het geluid verminderen.(google hier eerst op hoe dit moet.)

Vibraties van waar je de hd ingebouwd hebt kan ook veel lawaai veroorzaken, vooral goedkope kast kan veel lawaai veroorzaken.
http://www.overclock.net/...-loud-help-me-reduce-vibs

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Ik heb de black ook,,maar deze hoor je inderdaad goed,zijn wel degelijke schijven maar aardig luidruchtig.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:34

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ja zeker interessant dat je een WD Black neemt die zijn echt heel luidruchtig als je echt stil wilt waarom geen laptop schijfje? 2.5 Inch adaptertje. En als je iets meer te besteden hebt natuurlijk een SSD dan hoor je helemaal niks :)

*Stuur het voor de volgende snap dat het al aangeschaft is *