Toon posts:

Hulp gezocht bij keuze microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet beste lezers,

Het is bijna kerstmis en ik heb jullie hulp nodig bij het uitzoeken van een microfoon als een cadeautje voor mijn vriendin. Ze zingt namelijk graag en zou het graag willen opnemen via de computer. Buiten dat zou ik ook dezelfde microfoon willen gebruiken voor shoutcasts, podcasts en dergelijke zaken waarvoor ik mijn stem als commentaar gebruik.

Criteria:
  • Vocaal gericht, zang en commentator
  • Budget tussen 100-150 EUR.
  • Kan geleverd worden in België
  • USB
Extra (niet verplicht):
Een goede microfoonhouder.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Gegroet beste TS :P

de Blue Snowball misschien iets?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:56:
Gegroet beste TS :P

de Blue Snowball misschien iets?
http://www.conrad.be/ce/n...ball-Gloss-Black?ref=list
Bedoel je deze?

Wat voor voordeel heeft deze tegenover bvb de ingebouwde microfoon van mijn logitech webcam? Ik zou zoveel mogelijk ruis en achtergrondgeluid willen vermijden? Zorgt deze microfoon daarvoor?

Alvast bedankt voor je suggestie

Verwijderd

Zelf geen ervaring mee, maar veel reviewers zeggen dat deze goed is voor de prijs en voor stemmen. Lijkt me dus een leuke beginner. Wat die in je webcam betreft, die is waarschijnlijk gewoon niet top. Ruis en achtergrondgeluid vermijden werkt ook met deze, maar een kamertje isoleren met geluidsschuim helpt ook goed.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:48
Het leuke van een cardioid microfoon als de Snowball is dat'ie het laag wat extra aanzet als je er dicht bij zit (proximity effect). Daardoor krijg je meteen een commerciële sound.
Daarnaast is zo'n mic veel beter dan de ingebouwde meuk in een webcam, da's niet met elkaar te vergelijken :)

Sound on Sound heeft er een recensie over geschreven: http://www.soundonsound.com/sos/jul06/articles/snowball.htm

Er zijn nog tig andere USB microfoons, ook in die prijsklasse. Wat heb je zelf zoal gevonden? Dat geeft wat meer houvast om er iets over te zeggen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty, Ik ben nu de review aan het lezen, voorlopig hou ik het bij de Snowball. Nu schiet me niet dood, maar ik ken mijn vriendin. Zij zou dat lelijk vinden want het lijkt niet op een studiomicrofoon. Ik niet, ik ben meer een functioneel-is-belangrijker-type,
Er zijn nog tig andere USB microfoons, ook in die prijsklasse. Wat heb je zelf zoal gevonden? Dat geeft wat meer houvast om er iets over te zeggen.
Ik ben momenteel de microfoons op deze site aan het bekijken.
http://www.conrad.be/ce/n...ast-microfoons?perPage=96
Als ik minder kan uitgeven dan 100-150, dan zou dat ook geapprecieerd worden. De Snowball is hier maar 77 EUR, past binnen mijn budget en zelfs goedkoper.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij hebben bijvoorbeeld Samson, AudioTechnica, Rode en AKG ook USB-microfoons in die prijsklasse. Met USB is het misschien ook nog zinnig om te letten op latentie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet in hoeverre dat daadwerkelijk een probleem zou zijn.

Ik kijk om een idee te krijgen van wat er zoal is vaak bij Thomann, die hebben over het algemeen aardig wat op de website staan.

• Wormaap
Check ook hier eens. Musicstore heeft ook een hele subcategorie vol USB-microfoons :)

Qua uiterlijk: Hoe ziet een microfoon er dan uit? Ik heb voor de grap even wat mics op een rijtje gezet die je in een studio voor zangers/zangeressen tegen zou kunnen komen (live of in de studio, afhankelijk van't modelletje). Is maar een kleine greep natuurlijk, maar voor het idee :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y2v0UgR.jpg

De AT2020 is trouwens een favorietje in home-studio land. Die geeft ontzettend veel kwaliteit voor het geld :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 20-12-2013 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:32:
Volgens mij hebben bijvoorbeeld Samson, AudioTechnica, Rode en AKG ook USB-microfoons in die prijsklasse. Met USB is het misschien ook nog zinnig om te letten op latentie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet in hoeverre dat daadwerkelijk een probleem zou zijn.

Ik kijk om een idee te krijgen van wat er zoal is vaak bij Thomann, die hebben over het algemeen aardig wat op de website staan.
Zal gaan checken.

@wormaap, haha fantastisch met die foto erbij. Ze zou alles mooi vinden behalve de 4de en de 5de als je van links naar rechts, boven naar onder gaat. Hoe is deze merk trouwens?
http://www.conrad.be/ce/n...-studiomicrofoon?ref=list

Voorlopig hou ik het nog even bij de Snowbal vanwege de prijs.

• Wormaap
De daadwerkelijke spullen van McCrypt ken ik niet, maar het is een typisch Conrad-style budgetmerk. Blue is een merk dat wereldklasse microfoons maakt. Niet dat dat per se betekent dat hun goedkopere modellen ook goed zijn, maar het in ieder geval geen Chinees stickermerk.

Verwijderd

Wormaap heeft het over Audio-Technica, dat merk kan ik voor eigenlijk alles wel aanraden. Goed om die ook in gedachten te houden.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:03
Hier heb je een hele lijst vol USB microfoons:
http://www.bax-shop.nl/us...ekijk-alle-producten.html
Zoek er een paar goed lijkende tussenuit en zoek daar wat reviews van op ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel iedereen. Ik heb beslist. Het wordt een blue snowball na vele reviewsites op korte tijd af te gaan. Dankzij levik kan ik via bax shop deze nog morgen laten leveren. Jullie hebben mij en hopelijk ook mijn vriendin heel blij gemaakt.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:33:
Dank je wel iedereen. Ik heb beslist. Het wordt een blue snowball na vele reviewsites op korte tijd af te gaan. Dankzij levik kan ik via bax shop deze nog morgen laten leveren. Jullie hebben mij en hopelijk ook mijn vriendin heel blij gemaakt.
Graag gedaan!
Fijne kerst :)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
beetje late to the party maar ik heb hier een at2020 usb van audio technica, die doet het ook leuk.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:58:
[...]

Zal gaan checken.

@wormaap, haha fantastisch met die foto erbij. Ze zou alles mooi vinden behalve de 4de en de 5de als je van links naar rechts, boven naar onder gaat. Hoe is deze merk trouwens?
http://www.conrad.be/ce/n...-studiomicrofoon?ref=list

Voorlopig hou ik het nog even bij de Snowbal vanwege de prijs.
Doe mij die nummers 4 en 5 maar dan :P
Nummer 1 mag je houden, frotding...

Maar dit soort mics (ook de gekozen Blue) kan je totaal niet vergelijken met webcam mics, laptop mics of die simpele sprietjes die je weleens bij pc's ziet. Stukken beter qua sound en degelijker gebouwd.

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 20-12-2013 18:59 ]

• Wormaap
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:57:
[...]

Doe mij die nummers 4 en 5 maar dan :P
Nummer 1 mag je houden, frotding...

Maar dit soort mics (ook de gekozen Blue) kan je totaal niet vergelijken met webcam mics, laptop mics of die simpele sprietjes die je weleens bij pc's ziet. Stukken beter qua sound en degelijker gebouwd.
Nummer 5 heb ik er twee van :9 Pak'm beet 20.000 serienummers uit elkaar, maar toch identiek qua sound, dá's kwaliteit :)
Nummer 2 en 4 wil ik nog aan de collectie toevoegen, 1 heb ik niet en 3 en 6 kan ik qua prijs niet verantwoorden :-(

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-01 19:10
Ik heb zelf een poosje terug een Samson Meteor gekocht, bevalt prima. Iedereen die ik via Skype en Ts spreek vinden de geluidskwaliteit geweldig.
Ik heb een klein stukje tekst opgenomen zodat je het geluid zelf even kunt horen.
De opname is gedaan op 50% mic volume zonder boost oid.

[ Voor 26% gewijzigd door Freubel op 21-12-2013 07:23 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Pagina: 1