Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Yoga 2 of Asus Zenbook UX301LA

Pagina: 1
Acties:

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 00:11
Ik heb nu een MacBook Air A1369 en overweeg die te vervangen door een van de twee in het topic genoemde ultrabooks. Op mijn MacBook Air draai ik primair Windows 8.1 pro via Bootcamp en OSx gebruik ik zelden (hooguit om iets te testen).

Het gewicht en de hogere resolutie voor een 13,3" hebben mij destijds doen besluiten de MBA te kopen. Ook het design is natuurlijk mooi.

Omdat ik in 2013 nog wat kosten moet maken wil ik een nieuwe Ultrabook kopen. Omdat Apple helaas niet mee zijn gegaan met een beter scherm laat staan Touch ga ik toch switchen.

Op de shortlist zijn de Lenovo Yoga 2 en de Asus Zenbook UX301LA gekomen.

Deze dus.
pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00188)

En deze
pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-DE022H
pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4005H

Mijn voorkeur nijgt naar de Lenovo, maar ik twijfel over het glanzende scherm. De hogere resolutie, de 512GB SSD en de flexibilitieit zijn een flinke pro.

Wat denken jullie en wat zijn jullie voors en tegens?

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 00:11
Niemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft????

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou voor de Lenovo gaan denk ik. Het grootste voordeel van de Asus is de mogelijkheid een goede gpu te kiezen. Echter als je niet gamet heb je daar niet zo veel aan. Verder heb ik wel goede dingen gehoord over de bouwkwaliteit van de Yoga 2 en de grotere ssd en de tablet mode zijn ook voordelen in mijn ogen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
jantje.vlaam schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:28:
Mijn voorkeur nijgt naar de Lenovo, maar ik twijfel over het glanzende scherm. De hogere resolutie,
De Thinkpad yoga heeft een 1080p scherm met anti-glare coating. Absoluut nog geen mat scherm, maar reflecteert minder dan een glanzend scherm.

Hier een review met o.a. een vergelijking met de Yoga 2: http://www.mobiletechrevi.../Lenovo-ThinkPad-Yoga.htm

En in deze review kun je goed het effect van de anti-glare coating zien: http://surfaceproartist.c...lling-short-of-perfection

[ Voor 14% gewijzigd door wappiewappie op 07-01-2014 21:56 ]