Geen torrents met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03-2021
Beste forumleden,

Sinds enkele weken lukt het me thuis niet meer te downloaden via torrents. Ik vermoed dat dit met Ziggo of de Ubee-router te maken heeft. Als ik bij mijn ouders ben kan ik namelijk wel gewoon met torrents downloaden. Kent iemand van jullie dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Krijg je foutmeldingen of gaat het langzaam? Heb je het met 1 pc of met meerdere pc's? router/modem al gereset?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Ik krijg geen foutmeldingen. De download ziet er normaal uit maar doet niets. Vreemd is dat bij alle downloads het volgende staat: Seeds 0 (0) / Peers 0 (3). Ik heb de router al eens gereset maar dat helpt niet. Op de verschillende laptops in huis doet hij precies hetzelfde. Tot twee maanden terug had ik hier helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:27
Is het met 1 torrent of heb je al meerdere geprobeerd? Anders zou je even uit de top 100 op thepirateproxy.net een download moeten kiezen en kijken of die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:02
Of probeer eens een torrent van bijvoorbeeld Ubuntu te downloaden.
Dan weet je zeker of het aan je router/modem ligt of dat bijvoorbeeld Ziggo wel iets geblokkeerd heeft waardoor je geen verbinding met de seeders/peers kan maken.

http://www.ubuntu.com/download/alternative-downloads
(Reden voor Ubuntu bijv. die kan je 100% legaal downloaden)

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:51

ewf

Hier werkt alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat sowieso geen kwaad kan is om "Protocolcodering" aan te zetten op "Geforceerd". Dan wordt het torrentverkeer versleuteld, en kan Ziggo het sowieso niet blokkeren als ze dat zouden willen.

Bij uTorrent kun je die optie vinden onder: Opties > Voorkeuren > BitTorrent, en dan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Het is met alle torrents. Ook als ik Ubuntu probeer te downloaden gebeurt er precies hetzelfde. De tip om protocolcodering op geforceerd te zetten helpt helaas ook niet. Wat me opvalt is dat onder 'Network' bij uTorrent het volgende achter 'incoming TCP port' staat: "Connection status: No incoming connections". Dit wordt afgewisseld met de melding: "Connection status: unavailable". Kan het hier iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 18:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Bobto schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:22:
Beste forumleden,

Sinds enkele weken lukt het me thuis niet meer te downloaden via torrents. Ik vermoed dat dit met Ziggo of de Ubee-router te maken heeft. Als ik bij mijn ouders ben kan ik namelijk wel gewoon met torrents downloaden. Kent iemand van jullie dit probleem?

Bij voorbaat dank!
Is waarschijnlijk geen probleem met Ziggo of de Ubee-modem/router, aangezien ik beide heb en gewoon kan downloaden via torrents.
Waarschijnlijk zijn het instellingen van je torrent-applicatie, je firewall/virusscanner of de portforwarding in je modem/router. Zou je dat kunnen verifiëren?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Klinkt aannemelijk. Hoe doe ik dat? Hoe kan ik bij de instellingen van de router komen? He ligt niet aan de firewall op de laptops zelf. Het zou raar zijn als een laptop met Mac en een laptop met Ubuntu op precies hetzelfde moment opeens niets meer kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Bobto schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:05:
Hoe kan ik bij de instellingen van de router komen?
Grote kans:
http://192.168.0.1
http://192.168.1.1

Je moet de (default) gateway opzoeken van je verbinding.
Unix:
code:
1
route

Ah Ziggo, probeer http://192.168.178.1 eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Top! Het is gelukt. Naar de instellingen van de modem gegaan en onder firewall 'IPv4 Firewall Protection' van medium naar low veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 18:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Dat bewijst maar weer, eerst kijken of alles goed staat voordat je gaat roepen dat het aan ziggo/de Ubee ligt.

Maar gelukkig is het opgelost. :D

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1