Revit PC (AMD of Intel)

Pagina: 1
Acties:

• Merlijn25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-11-2025
Beste tweakers,

na wat tips van jullie ben ik op twee built uitgekomen aan jullie de vraag om deze te checken. Ik wil beginnen met dit systeem en later uitbreiden met SSD en eventueel videokaart en extra geheugen. Gebuikt mijn pc voor Revit en AutoCad en wellicht een filmpje kijken / streamen.

Ik heb een AMD en intel built samengesteld:
gallery: Merlijn25

Vooral de keuze van het MB vind ik nog wel lastig m.b.t. snelheid, overklok mogelijkheden, upgrade opties, etc. Graag jullie advies!

Groetjes Merlijn

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Revit is voor 90% een single threated programma, ik zou dan ook voor de Intel gaan aangezien die de meeste power heeft per core.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4670K-vs-AMD-FX-8350

Beetje naar beneden scrollen en dan kan je goed de single-core verschillen zien

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 20-12-2013 13:29 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Die SSD zou ik meteen doen. Niet mee wachten. Daar haal je een mooie snelheidswinst en -ervaring. Verdere upgrades van geheugen/CPU lijken me geneuzel in de marges binnen dit budget.

Wat zijn verder je concrete vragen met de snelheid/overklokbaarheid/upgrade opties van het moederbord?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
De intel-build is in ieder geval al niet logisch. Je kiest voor een i5-4670k om vervolgens een B85-based bord erbij te nemen. Dan hoef je geen K-cpu te nemen, want overclocken zit er dan toch niet in. Wil je dat wel, dan is een z-based bord aan te raden.

Wat betreft de AMD-build snap ik ook de keuze qua moederbord niet zo. De M5A78 is al wel redelijk gedateerd. Ik zou dan eerder voor een 990-based bord gaan (ook weer met het oog op mogelijkheid tot overclocking). Als er budget ligt is het beste bord hiervoor imho de pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0, maar mocht het budget tekort schieten, dan is een ander 990fx-based bord ook goed.
Daarnaast kan de build nog wel een betere koeling gebruiken. De AMD's willen nog wel eens warm worden.

iRacing Profiel

• Merlijn25
gallery: Merlijn25

Voor de 4670K kom ik uit op het moederbord: MSI Z87-G41 PC Mate. Ik heb gemist dat de processor actief gekoeld moet worden, dus dat zou er dan nog bijkomen. Daar nog advies over?

Dit tegenover een i5 4440 met het M-based Asus moederbord. De built met 4670K kost dus ongeveer 100 euro meer, maar als ik zie wat ik ervoor terug krijg vind ik dat het wel waard.

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02-2025
misschien is het slim om gewoon bij de fabrikant van revit te kijken

http://usa.autodesk.com/a...=15385625&linkID=21208795

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-02 12:45
En als je dat goed leest staat daar ook dat je het beste een cpu met de hoogste single-thread prestaties kan kiezen en dat Revit voor het renderen gebruik kan maken van max. 16 cores.

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02-2025
tijdens renderen
licht er dus aan wat je doet op revit en welke soort en versie je hebt

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je wilt sowieso lekker werken en dat zo lang mogelijk kunnen = intel met zo veel mogelijk mhz op de turbo.

cpu renderen is gewoon grofweg een kwestie van hoe meer cores en hoe meer mhz hoe beter, want dat gaat toch nooit realtime.

Als het ff kan dus een 4670 lijkt me.

specs

• Merlijn25
Ik ben nog niet direct bezig met renderen, het gaat meer om het modelleren (constructief). Maar is er verder nog iets aan te merken op de builts opzich? En wat voor koeler moet ik kiezen bij de 4670k?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou toch wel meteen een GFX-kaart toevoegen, Revit op de Intel HD graphics werkt echt niet lekker.
Pagina: 1