script om map te legen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46
Ik gebruik een systeem waarbij ik nzb bestanden in een dropbox folder zet. Deze folder wordt uitgelezen en de nzb's worden gedownload.
De nzb bestanden blijven echter in de dropbox folder staan.
Ik kan deze folder handmatig legen,maar zou dat graag automatiseren, weet alleen niet hoe.
Ben al met IFTTT aan de gang geweest, maar daar kom ik er niet mee uit.

Ik zou graag willen dat als ik m'n pc aanzet alle bestanden die meer dan 180 minuten geleden in de map D:\Dropbox\Syno nzbs geplaatst werden verwijderd worden.
Ik heb geprobeert een script te maken, maar heb dat vast verkeerd gedaan want het werkt niet.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Misschien handig om dan in ieder geval even te laten zien welk script je al gemaakt hebt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Rupie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:04:
Misschien handig om dan in ieder geval even te laten zien welk script je al gemaakt hebt?
oeps
Ik heb onderstaande regel in het bestandje Del.vbs staan

.\remove-files.ps1 -D:\Dropbox\Syno nzbs -KeepDays 1

Dit heb ik opgebouwd door hier en daar wat te lenen.
Als dit werkend is wil ik Del.vbs laten uitvoeren als de pc opstart. Moet nog uitvogelen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon ff googelen en je hebt zo tig kant en klare scripts.
Vergeet niet om als je ditscheduled je dit wel met elevated rights doet als je UAC aan hebt staan.

[ Voor 63% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-12-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 10:54
OS zou handig zijn geweest in je beginpost, maar zie ps1. Denk wel dat het Windows is. :P

Ik heb onderstaande om een map te leeg te maken.

# Verwijderd elk bestand in de onderstaande mappen
remove-item \\Sharenaam\* -Recurse

# Welke folders moeten geleegd worden
$rootPath = "\\Sharenaam"

# kijkt welke mappen er onder de root hangen
foreach($childItem in (Get-ChildItem $rootPath -Recurse))
{
# Kijkt na of de map leeg is.
if( ($childItem.PSIsContainer) -and (!(Get-ChildItem -Recurse -Path $childItem.FullName)))
{
# Verwijderd de mappen
Remove-Item $childItem.FullName
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

miles schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:18:
[...]
Als dit werkend is wil ik Del.vbs laten uitvoeren als de pc opstart. Moet nog uitvogelen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Dit kan je doen d.m.v. de Task Scheduler in Windows zelf. Zie hier een how-to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Als ik onderstaand script uitvoer vanaf de D schijf (waar ook het item staat dat geleegd moet worden)

remove-item \\Dropbox\Syno nzbs\* -Recurse

$rootPath = "\\Dropbox\Syno nzbs"

{
if( ($childItem.PSIsContainer) -and (!(Get-ChildItem -Recurse -Path $childItem.FullName)))
{
# Verwijderd de mappen
}
}

Krijg ik de melding:

Script: D:\test.vbs
Regel: 1
Teken: 1
Fout: Instructie wordt verwacht
Code: 800A0400
Bron: Compilatiefout Microsoft VBScript

Ik mis in de eerste regel dus waarschijnlijk een teken. Heb al wat dingen geprobeerd (tussen " zetten, het volledige pad beschrijven en voor remove een $ neer te zetten. Werkt allemaal niet.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:19

thof

FP ProMod
Kan je niet na het inlezen van de NZB-file een File.Remove doen, of moet het script slechts de opruim werkzaamheden verrichten?

Tip: gebruik code-tages :-)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
Onderstaand zou toch moeten werken.
code:
1
2
remove-item "\\Dropbox\Syno nzbs\*" -Recurse

Kan je de code van je scripts die je hebt nog eens posten? (in [code ] tags )
Je hebt een VBS en een PowerShell script, maar hoe je nu wat aanroept is niet duidelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door mhoogendam op 20-12-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zoiets in task scheduler kan ook wellicht:

forfiles -p "C:\what\ever" -s -m *.* -d <number of days> -c "cmd /c del @path"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

De eerste regel in je script verwijst naar \\ Dropbox
code:
1
remove-item \\Dropbox\Syno nzbs\* -Recurse

Deze \\ Dropbox moet volgens mij zijn de naam van de PC / NAS waar de dropbox map op zich bevindt.

Correct me if i'm wrong:
code:
1
\\Naam (of ip) van de pc\pad waar de dropbox staat\ folder van de inkomende .nzb's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Je hebt nu powershell code in een visual basic scripting bestand gezet, dat gaat nooit werken natuurlijk

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Nu heb ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 remove-item \\"Dropbox\Syno nzbs\*" -Recurse

{
 {
 # Verwijderd de mappen
 }
 }

Dit sla ik op als .vbs
als ik het uitvoer krijg ik de melding zoals boven aangegeven.
Ik heb het ook als .ps1 opgeslagen en uitgevoerd als powershel, dan verschijnt er een dosbox en gebeurt er verder ook niets.

@thof1, het script moet alleen opruimen, dmv synobox wordt de dropbox nzb folder gesynct naar de nas. Na het syncen blijven de bestanden in de dropbox staan, die wil ik dus kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
miles schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:51:
Nu heb ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 remove-item \\"Dropbox\Syno nzbs\*" -Recurse

{
 {
 # Verwijderd de mappen
 }
 }

Dit sla ik op als .vbs
als ik het uitvoer krijg ik de melding zoals boven aangegeven.
Ik heb het ook als .ps1 opgeslagen en uitgevoerd als powershel, dan verschijnt er een dosbox en gebeurt er verder ook niets.

@thof1, het script moet alleen opruimen, dmv synobox wordt de dropbox nzb folder gesynct naar de nas. Na het syncen blijven de bestanden in de dropbox staan, die wil ik dus kwijt.
Voer dit gewoon eerst is uit vanuit een PowerShell prompt, sla het dan op als RemoveFile.PS1 en schedule het via de taskscheduler op de volgende manier
powershell -file RemoveFile.ps1

PowerShell:
1
2
Set-ExecutionPolicy Unrestricted
Remove-Item -Include *.nzb -Recurse -Force DropboxFolder

Vervang DropboxFolder door de folder waar je NZB bestanden hebt staan in Dropbox. Weet trouwens niet of Dropbox het leuk vindt als je ineens veel bestanden verwijdert uit hun folder, omdat er een sync overheen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Het lijkt me een veel te ingewikkeld script wat je hebt gemaakt. 3 minuten google geeft mij het volgende werkende script. Dit werkt ook om files en directories én subdirs en files te verwijderen:

C#:
1
2
# remove all files and subdirectories of specified directory
Remove-Item -Recurse -Force "G:\directory"

Ja je moet dus even opzoeken waar je dropbox directory staat, iets als \\Dropbox ofzo zal niet werken. Het zal wel iets van C:\Users\naam\Dropbox zijn ofzo maar dat weet ik niet en moet je zelf uitzoeken.

Deze code sla je op, bijvoorbeeld als "empty-dropbox.ps1" (iets beschrijvends iig). Om te testen start je Powershell op, ga je naar de directory waar je het bestand hebt gezet en voer je het uit door ".\empty-dropbox.ps1" in te typen.

Krijg je dan een error als de volgende:
File G:\script.ps1 cannot be loaded because running scripts is disabled on this system. For more information, see about_Execution_Policies at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=135170.
At line:1 char:1
+ .\recursive-removedir.ps1
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : SecurityError: (:) [], PSSecurityException
+ FullyQualifiedErrorId : UnauthorizedAccess
dan kan je het volgende intypen om powershell execution aan te zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 20-12-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:07

TheVMaster

Moderator WOS
Als ik jou verhaal zo lees denk ik toch aan een 'eenvoudigere' oplossing. Welke 'download tool' gebruik jij om NZBs te downloaden? Ik weet dat bv. Sabnzb de nzb's automatisch kan verwijderen (of verplaatsen) als hij de nzb gaat downloaden. Mogelijk kan jou download tool dat ook? Eenvoudiger dan een script verzinnen die die files weggooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
TheVMaster schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:43:
Als ik jou verhaal zo lees denk ik toch aan een 'eenvoudigere' oplossing. Welke 'download tool' gebruik jij om NZBs te downloaden? Ik weet dat bv. Sabnzb de nzb's automatisch kan verwijderen (of verplaatsen) als hij de nzb gaat downloaden. Mogelijk kan jou download tool dat ook? Eenvoudiger dan een script verzinnen die die files weggooit?
Ik gebruik NZBget icm een synology NAS.
De NZB's zet ik in een dropbox map (makkelijk ivm gebruik op ipad en op momenten dat ik niet thuis ben). Deze wordt dmv Synobox gesynct met de NZB uitleesmap op de synology. In NZBget heb ik aangegeven dat de map op de Synology regelmatig wordt uitgelezen.
Alles werkt perfect, allen blijven de nzb's in de dropbox map staan. (iederen NZB wordt maar 1 x door Synobox gesynct, dus dat levert ook geen problemen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ramon schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:26:

C#:
1
2
Remove-Item -Recurse -Force "G:\directory"

Deze code sla je op, bijvoorbeeld als "empty-dropbox.ps1" (iets beschrijvends iig). Om te testen start je Powershell op, ga je naar de directory waar je het bestand hebt gezet en voer je het uit door ".\empty-dropbox.ps1" in te typen.
Yezzzzzzzz........tnx

code:
1
2
Remove-Item -Recurse -Force "D:\*****\Documents\Dropbox\Syno nzbs"

kan ik aanroepen door $".\empty-dropbox.ps1" in powershell te typen (die $ was wel even belangrijk om het werkend te krijgen.
Dan wordt de hele map Syno nzbs verwijderd.

Ik zou nu willen dat alleen de inhoud van die map verwijderd wordt. (anders moet ik iedere keer die map weer opnieuw aanmaken en delen met andere gebruikers) Ik heb Remove in het scriptje vervangen door Empty, maar dat is blijkbaar te makkelijk gedacht, dat wordt niet herkend.
Dit zijn dan .nzb of .srt bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door miles op 22-12-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Beetje je fantasie gebruiken ;)

code:
1
Remove-Item -Recurse -Force -Include *.nzb,*.srt "G:\directory"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ramon schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:41:
code:
1
Remove-Item -Recurse -Force -Include *.nzb,*.srt "G:\directory"
Wederom tnx voor het meedenken.
Remove-Item -Recurse -Force -Include *.nzb,*.srt "D:\*****\Documents\Dropbox\Syno nzbs\*"

Ik heb nog een * achter de foldernaam gezet en nu werkt het! De .nzb en .srt files worden verwijderd.
Super.

Nu wil ik verder uitvogelen hoe ik kan aangeven dat bestanden ouder dan 120 minuten moeten zijn voor ze verwijderd mogen worden. (dit om te voorkomen dat bestanden die nog niet gesynct zijn al verwijderd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:07

TheVMaster

Moderator WOS
miles schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik NZBget icm een synology NAS.
De NZB's zet ik in een dropbox map (makkelijk ivm gebruik op ipad en op momenten dat ik niet thuis ben). Deze wordt dmv Synobox gesynct met de NZB uitleesmap op de synology. In NZBget heb ik aangegeven dat de map op de Synology regelmatig wordt uitgelezen.
Alles werkt perfect, allen blijven de nzb's in de dropbox map staan. (iederen NZB wordt maar 1 x door Synobox gesynct, dus dat levert ook geen problemen op).
Oke....maar als NZBget hem weggooit (of doet hij dat niet)? Dan synct die Synobox dat niet weer terug richting Dropbox dus..? :( Jammer....je kunt niet remote bij je ehh...nzb uitleesmap komen via je ipad (remote)? Of eh..een NZb App gebruiken die hem vanaf je iPad rechtstreeks in NZBGet gooit? Weet dat Sabnzb daar hele mooie Apps voor heeft, hoef je niets te syncen, mogelijk heeft nzbget dat ook?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
miles schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:11:
[...]

Wederom tnx voor het meedenken.
Remove-Item -Recurse -Force -Include *.nzb,*.srt "D:\*****\Documents\Dropbox\Syno nzbs\*"

Ik heb nog een * achter de foldernaam gezet en nu werkt het! De .nzb en .srt files worden verwijderd.
Super.

Nu wil ik verder uitvogelen hoe ik kan aangeven dat bestanden ouder dan 120 minuten moeten zijn voor ze verwijderd mogen worden. (dit om te voorkomen dat bestanden die nog niet gesynct zijn al verwijderd worden)
Ik heb atm geen tijd om te testen voor je maar dan krijg je zoiets als dit: http://blog.bennett-schar...p-old-files-based-on-age/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:23:

PowerShell:
1
Waarom niet remotesigned ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
alt-92 schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:40:
[...]

Waarom niet remotesigned ?
Gewoonte :)

Ik heb even ook even script aangepast wat ik ergens tegenkwam, waarin de 120 minuten verwerkt zijn, minuten is wat lastiger, dus ik heb er 2 uur van gemaakt, wat op hetzelde neer komt. En iets meer logging
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#----- define parameters -----#
#----- get current date ----#
$Now = Get-Date 
#----- define amount of Hours ----#
$Hour = "2"
#----- define folder where files are located ----#
$TargetFolder = "C:\Temp\*"
#----- define LastWriteTime parameter based on $Hour ---#
$LastWrite = $Now.AddHours(-$Hour)

#----- get files based on lastwrite filter and specified folder ---#
$Files = Get-Childitem $TargetFolder -Include *.nzb, *.srt -Recurse | Where {$_.LastWriteTime -le "$LastWrite"}

foreach ($File in $Files) 
    {
    if ($File -ne $NULL)
        {
        write-host "Deleting File $File" -ForegroundColor "DarkRed"
        Remove-Item $File.FullName | out-null
        }
    else
        {
        Write-Host "No more files to delete!" -foregroundcolor "Green"
        }
    }

Verander C:\Temp door de directory van waaruit je de bestanden wilt verwijderen

Bron:
http://www.networknet.nl/...e-files-older-than-x-days

[ Voor 255% gewijzigd door Turdie op 24-12-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt in windows* task-scheduler een actie koppelen aan een bepaald event.
Het event is het plaatsen van een *.nzb bestand in - in jouw geval - D:\dropbox\syno.
De actie is: verwijder dit bestand na 120 minuten
code:
1
2
sleepminutes 120
wscript.exit createObject ( "scripting.fileSystemObject" ).getFile ( wscript.arguments ( 0 ) ).delete

Code voor sleepminutes op verzoek verkrijgbaar
*) 7 en 8 in ieder geval. Vista weeknie. Voor XP zul je een toegesneden MOF file moeten maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Beetje jammer dat dat dan weer een .vbs is die zo te zien ook nog eens 2 uur lang moet draaien alvorens hij bestanden gaat verwijderen? Nee ik vind shadowman's script een hele goede. Die kan je op ieder willekeurig moment draaien en kijkt naar de leeftijd van de bestanden alvorens ze te verwijderen.

BTW: Hier nog een iets compactere oplossing: http://stackoverflow.com/...n-15days-using-powershell

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 24-12-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ramon schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:50:
Beetje jammer dat dat dan weer een .vbs is die zo te zien ook nog eens 2 uur lang moet draaien alvorens hij bestanden gaat verwijderen? Nee ik vind shadowman's script een hele goede. Die kan je op ieder willekeurig moment draaien en kijkt naar de leeftijd van de bestanden alvorens ze te verwijderen.

BTW: Hier nog een iets compactere oplossing: http://stackoverflow.com/...n-15days-using-powershell
Die VBS zou je natuurlijk ook kunnen omzetten naar een PowerShell, maar het nadeel daarvan is dat ie dan niet naar een bepaalde folder kijkt, maar naar alle folders op het hele filesysteem.Bijvoorbeeld als je NZB's hebt die worden gedownload naar eventuele andere folders.

Ook een mooi script, maar dan moet je die $limit = (Get-Date).AddDays(-15) wel aanpassen naar $limit = (Get-Date).AddHours(-2). En ik mis een beetje logging in dit script.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:44:
Je kunt in windows* task-scheduler een actie koppelen aan een bepaald event.
Het event is het plaatsen van een *.nzb bestand in - in jouw geval - D:\dropbox\syno.
De actie is: verwijder dit bestand na 120 minuten
code:
1
2
sleepminutes 120
wscript.exit createObject ( "scripting.fileSystemObject" ).getFile ( wscript.arguments ( 0 ) ).delete

Code voor sleepminutes op verzoek verkrijgbaar
*) 7 en 8 in ieder geval. Vista weeknie. Voor XP zul je een toegesneden MOF file moeten maken
Ik ben wel benieuwd hoe jij een taak in de de task scheduler instelt,want ik zie geen optie om aan CreateFile acties een event te koppelen. Het lijkt mij niet mogelijk omdat het aanmaken van een bestand op het filesysteem niet een windows event is, dus valt er ook niks te koppelen :). Anders zou je even log ook heel snel vollopen :).

[ Voor 51% gewijzigd door Turdie op 24-12-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audit logging en dan heel specifiek alleen voor die ene folder.
Dat kan dan weer wel - maar is dikke overkill eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
alt-92 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:59:
Audit logging en dan heel specifiek alleen voor die ene folder.
Dat kan dan weer wel - maar is dikke overkill eigenlijk.
Ja, dat kan, maar dat vereist wel dat je auditing aan hebt staan of aanzet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

http://quickdevtips.blogs...r-folder-and-trigger.html

In de comments staat ook hoe je 't in vbscript kunt oplossen

[ Voor 29% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-12-2013 17:41 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1