Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2010] Autom. accepteren wijzigingen (track changes)

Pagina: 1
Acties:

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:32
Op mijn werk hebben we een tool die automatisch Word documenten naar PDF's omzet en deze ergens plaatst. Deze tool wordt door een leverancier ondersteund en beheerd. De Word documenten kunnen worden aangeleverd door alle gebruikers (een paar honderd). Ik heb geen invloed op de Word installaties van deze mensen (normal.dotm aanpassingen kan ik niet "pushen").

Het probleem is dat er documenten worden aangeleverd waar gebruikt wordt gemaakt van "track changes" - hierdoor wordt de PDF file voorzien van onderstreepte woorden/zinnen, kleurtjes, balonnen en what not.

Wat ik wil bereiken is dat Word (de tool gebruikt de lokale Word install voor het verwerken van de documenten) bij het openen van ieder document automatisch alle wijzigingen accepteert en de "track changes" opmaak niet toont.

Weet iemand hier een oplossing voor? Google biedt geen uitkomst, en het enige topic op GoT dat hierop lijkt biedt voor mij ook geen uitkomst, aangezien het daar om een macro gaat die in normal.dotm kan worden gepropt en dus alleen van toepassing is op documenten die worden gemaakt op de lokale Word installatie.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hoe wordt hij omgezet naar PDF? Is het gewoon een printer driver? Dan zou je kunnen kijken of je in het afdrukvenster iets kunt door bijvoorbeeld 'Document met opmaak' te vervangen door 'Document'. Volgens mij worden dan opmerkingen en revisiemarkeringen niet meegeprint.

Heb overigens even geen Word2010 bij de hand dus kan niet nagaan hoe de opties daar exact heten.

[ Voor 15% gewijzigd door Rupie op 20-12-2013 12:13 ]

Desktop | Server | Laptop

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Uit dit haal ik dat je dit via de registry zou kunnen aanpassen. Misschien kun je dit voor alle gebruikers doen?

[ Voor 5% gewijzigd door enigmafan op 20-12-2013 12:19 . Reden: Verduidelijkt ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Robbio85 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:56:
Weet iemand hier een oplossing voor? Google biedt geen uitkomst, en het enige topic op GoT dat hierop lijkt biedt voor mij ook geen uitkomst, aangezien het daar om een macro gaat die in normal.dotm kan worden gepropt en dus alleen van toepassing is op documenten die worden gemaakt geopend op de lokale Word installatie.
De oplossing is imo wél van toepassing. Een autoopen macro zal lopen, ongeacht of het nu een bestaand document is afkomstig van een andere installatie of niet.

Dus idd: autoopen macro, accept changes, klaar. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
enigmafan schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:18:
Uit dit haal ik dat je dit via de registry zou kunnen aanpassen. Misschien kun je dit voor alle gebruikers doen?
Dit is toch alleen om er voor te zorgen dat de track changes op een bepaalde manier ingesteld is? Gaat er volgens mij niet voor zorgen dat automatisch wijzigingen goedgekeurd worden als je het document opent.

Desktop | Server | Laptop

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:32
Lustucru schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:19:
[...]

De oplossing is imo wél van toepassing. Een autoopen macro zal lopen, ongeacht of het nu een bestaand document is afkomstig van een andere installatie of niet.

Dus idd: autoopen macro, accept changes, klaar. :)
In januari zal ik dit eens gaan testen, moet nog even uitzoeken hoe ik dat autoopen precies voor elkaar krijg, maar dat zou geen issue moeten zijn. Thanks voor de snelle reply's :)
Pagina: 1