Hoe hebben jullie dat gedaan? want op m'n mobo zit namelijk wel sensoren. Kan ik daar gebruik van maken, en hoe? ik kan namelijk ook wel een standaard temp meter halen met display bij de blokker, maar die krijg ik volgens mij nooit tussen de core en de socket.
Verwijderd
ergens op conrad.com
valt onder computer - kantoor
Temperatuurcontroller voor pc bestelnr. 998834-24 prijs 59,95
valt onder computer - kantoor
Temperatuurcontroller voor pc bestelnr. 998834-24 prijs 59,95
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Ja, tuurlijk heb ik van mbm gehoord (ik gebruik overgens CPUCool) maar het gewoon leuk om te bouwen!
Temperatuurcontroller is wel geinig, maar ik bouw het liever zelf...
Temperatuurcontroller is wel geinig, maar ik bouw het liever zelf...
hmmm ... even voor de duidelijkheid ...
ik nam aan dat je een lcd display bedoelde (een 20x2/20x4 (of nog mooier/groter)).
Volgens mij gebruiken proggies om daar wat op af te beelden vaak MBM ... (ofwel de tempsensors die op je mobo zitten).
kennelijk bedoel je toch iets anders
ik nam aan dat je een lcd display bedoelde (een 20x2/20x4 (of nog mooier/groter)).
Volgens mij gebruiken proggies om daar wat op af te beelden vaak MBM ... (ofwel de tempsensors die op je mobo zitten).
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
yep heb ik ook op een 4x20 lcd displayOp donderdag 07 juni 2001 19:03 schreef Kroetsjov het volgende:
hmmm ... even voor de duidelijkheid ...
Owww zo... kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. En dat display.. waar sluit je dat op aan? proggies zal wel lukken, daar zie ik genoeg topics over.
zo'n lcd sluit je aan op je printer of seriele poort ...
'complete' lcd's sluit je meestal aan op je seriele poort (oa CrystalFontz); en deze kosten meestal een paar honderd piek (toch?)
ik heb zelf een losse lcd besteld en ga zelf de kabel aan het display solderen; en aansluiten op m'n lpt-poort ... dan ben je een stuk goedkoper uit (ong 60 piek voor lcd, en een ~tientje voor de rest)
'complete' lcd's sluit je meestal aan op je seriele poort (oa CrystalFontz); en deze kosten meestal een paar honderd piek (toch?)
ik heb zelf een losse lcd besteld en ga zelf de kabel aan het display solderen; en aansluiten op m'n lpt-poort ... dan ben je een stuk goedkoper uit (ong 60 piek voor lcd, en een ~tientje voor de rest)
yep heb ik ook op een 4x20 lcd display
Verwijderd
hak je dr 1 bijOp donderdag 07 juni 2001 21:18 schreef Xanandu het volgende:
Alleen m'n lpt kan ik niet missen
Verwijderd
ja of je pakt een seriale 4x20 by crystalfontz 60 dollarOp donderdag 07 juni 2001 21:26 schreef Belegen_Kaas het volgende:
[..]
hak je dr 1 bij
hele platte sensoren bestaan ookOp donderdag 07 juni 2001 16:30 schreef Xanandu het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan? want op m'n mobo zit namelijk wel sensoren. Kan ik daar gebruik van maken, en hoe? ik kan namelijk ook wel een standaard temp meter halen met display bij de blokker, maar die krijg ik volgens mij nooit tussen de core en de socket.
Moet je gewoon die "sensor" slopen. Er zit in dat plastic dingetje een klein ntc-tje die je makkelijk ergens tussen gedouwd krijgt!Op donderdag 07 juni 2001 16:30 schreef Xanandu het volgende:
ff dit topic weer eens open breken: Is het niet gewoon mogelijk om uit het bios de temp. op je LCD te toveren. Met software in windows, via je com poort? Ik doel hiermee een beetje op de matrix orbital displays, die ik op het oog heb.
Pagina: 1