Probleem opzetten SFTP verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgend probleempje :

Op een server ben ik een SFTP verbinding aan het opzetten met externe SFTP server van andere firma.
Als ik het programma WinSCP gebruik en de nodige gegevens ingeef ( hostname, portnr, user en paswoord + file protocol ( = SFTP ), kan ik gewoon aanloggen op die server.

Echter zou elke 15 minuten op die server moeten aangelogd worden en vervoglens een file gedownload. Scriptje/bat file is dus ideaal.
Heb hiervoor Surge FTP gedownload, echter, krijg ik met deze command prompt geen verbinding gemaakt met de server.
met het open servernaam:22 commando krijg ik al wel de verbinding met de server open, maar krijg ik ook de melding : Did not receive digit response <SSH-2.0-1.09 FlowSSHD 5.23>
Als ik vervolgens het user commando intyp wordt men userid gevraagd, dat ik ingeef, maar dan krijg ik de melding : Connection problem SSLTCP:481:recv tcp: The operation completed successfully.
Maar ik krijg geen vraag voor het paswoord in te geven.
Ook als ik wissel tussen de verschillende protocols in SurgeFTP ( TLSv1, SSLv1 en SSLv2 en SSLv3 ), krijg ik dezelfde foutmelding

De command die je trouwens kan gebruiken om verbidning te maken is : [[username[:password]@]sitename[:port]]
Echter als ik dus gebruikersnaam:paswoord@sftpserver:22 ingeef, krijg ik dus ook het did not receive digit medling.

Iemand nog enig idee ?

-| Hit it i would ! |-

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11 09:11
Mijn eerste gedachte is dat SurgeFTP probeert de server te benaderen als ftp server, in plaats van sftp. SSLFTP (ftp over een beveiligde ssl verbinding) is niet hetzelfde als SFTP, van wikipedia:
FTP over SSL, officieel FTPS (...) mag niet met SSH File Transfer Protocol (SFTP) verward worden. Het verschilt ook van FTP over SSH waarbij FTP via een SSH-verbinding getunneld wordt en FISH, waarmee bestanden over een shellverbinding (SSH, rsh) verstuurd worden.
Ik denk dat je het beste kan verdiepen in de command line tool van WinSCP, ik kan zo snel niet vinden of SurgeFTP sowieso wel sftp ondersteund.