Combineren van videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

• flash001
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01-2022
Beste Tweakers,

Ik heb, met veel dank aan jullie, mijn workstation gebouwd. Ik heb als grafische kaart een Quadro 4000k (voornamelijk voor CAD). Deze kaarten zijn echter waardeloos als je een spel wilt spelen.

Als ik nu een game wil spelen, kan ik dan een tweede (game) kaart ernaast plaatsen? Ik heb geen flauw idee of dit conflicten in de hardware oplevert. Als dit problemen oplevert dan laat ik een tweede kaart lekker zitten en koop ik een PS3 of 4.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Groet,
Jasper

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:39
Dit kan conflicten qua drivers opleveren.

Windows zal verder waarschijnlijk niet booten met ondersteuning van beiden, dus dan zul je moeten prutsen met in en uitschakelen van hardware en telkens rebooten als je van activiteit wilt wisselen.

Eveneens als dit al niet het geval is zul je telkens je monitor kabel om moeten wisselen tussen de videokaarten, of in het geval van 2 monitoren je orientatie veranderen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
itsme9x schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:30:
...

Eveneens als dit al niet het geval is zul je telkens je monitor kabel om moeten wisselen tussen de videokaarten, of in het geval van 2 monitoren je orientatie veranderen.
Niet als je monitor meerdere inputs heeft. Dan schakelt de monitor vanzelf over naar de input waarop een signaal binnenkomt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• flash001
Mijn monitor heeft meerdere ingangen, dus dat zal weinig problemen opleveren.

Het wisselen van activiteit is ook niet iets wat dagelijks zal gebeuren.

Ik zit dan eigenlijk alleen met het mogelijk conflict qua drivers. Het is wel van belang dat het systeem stabiel blijft draaien.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een 2e windows installeren speciaal voor Gamen? En dan op de ene Windows je Quadro uitschakelen en op de andere je Gaming kaart uitschakelen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Zoals ik hier lees moet dit mogelijk zijn. Je moet dan de gaming videokaart merken als de primare.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:48
Misschien kan je een dualboot windows maken, dan op de andere windows een geforce driver installeren. Geforce accepteert zover ik weet geen quadro drivers, maar andersom schijnt wel te kunnen, moet je wel de .inf bij de driver wat aanpassen, dan zou je geforce achtige prestaties moeten krijgen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• flash001
Heren,

Dank voor de berichten. Ik heb ene mooie 7950 kaart weten te vinden. Ik wil beide kaarten gebruiken maar wel met een dual boot. Ik wil twee SSD gebruiken (ik heb er twee) met 1 keer Win 8.1 en 1 keer Win7.

Nu heb ik veel programma's op een derde harde schijf staan. Herkent de tweede versie van Windows direct deze programma's? Kan ik deze draaien vanaf de derde harde schrijf of moet ik nog een installatie verrichten?

Zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Groet,
Jasper
Pagina: 1