WIFI 80 meter verderop (werkt deels)

Pagina: 1
Acties:

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 13:09
Omdat ik ook internet wil hebben in een huis vlak bij het mijne ben ik bezig geweest een wifi netwerk aan te leggen. Ik heb hiervoor een TP-link2043nd router gekocht en deze in het eerste huis gezet. Met de standaard omnidirectionele antennes kan ik in het tweede huis het netwerk ontvangen met drie streepjes, maar alleen als ik op de zolder zat met de antenne door het raam. Nu wat vragen die ik nog heb:

- Moet ik nog een tweede router kopen om het signaal in het tweede huis te verspreiden of kan ik er ook op een andere manier voor zorgen dat mijn computer niet op zolder hoeft te staan?

- Als ik directionele antennes gebruik, kan ik die dan het beste op een van de routers zetten (dus een directionele en een omnidirectionele op de andere) of op beiden een directionele?

Verwijderd

Twee van zulke schoteltjes, en het werkt perfect:

http://www.interprojekt.c...erboard-lite2-p-1378.html

Dan hoef je maar een UTP kabel naar beneden te trekken.

Haik

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:19:
Twee van zulke schoteltjes, en het werkt perfect:

http://www.interprojekt.c...erboard-lite2-p-1378.html

Dan hoef je maar een UTP kabel naar beneden te trekken.

Haik
Idd. Al zou ik persoonlijk 5Ghz nemen voor P2P links.

En je kan dan binnen weer een AP plaatsen voor dekking in het 2e huis.

Bottomline: Ik zou een onderscheid maken tussen de link tussen de 2 panden en het interne wifi. Dus een bridge tussen beide, en een lokaal AP voor de dekking per huis. Dergelijke apparatuur kun je ook buiten plaatsen en dan heb je iig een stabiele verbinding. Stabieler dan met een tplinkje te realiseren is.

En de prijzen van de genoemde webshop zijn zeer interessant. Zowel Ubiquiti als Mikrotik hebben prima oplossingen voor P2P outdoor links. Engenius bv ook, maar dat is een andere prijscategorie.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 14:34
Crevatsch schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:02:
Omdat ik ook internet wil hebben in een huis vlak bij het mijne
Lol, ga je zovaak op bezoek bij je buren ;P

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 13:09
DJSmiley schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:29:
[...]

Idd. Al zou ik persoonlijk 5Ghz nemen voor P2P links.

En je kan dan binnen weer een AP plaatsen voor dekking in het 2e huis.

Bottomline: Ik zou een onderscheid maken tussen de link tussen de 2 panden en het interne wifi. Dus een bridge tussen beide, en een lokaal AP voor de dekking per huis. Dergelijke apparatuur kun je ook buiten plaatsen en dan heb je iig een stabiele verbinding. Stabieler dan met een tplinkje te realiseren is.

En de prijzen van de genoemde webshop zijn zeer interessant. Zowel Ubiquiti als Mikrotik hebben prima oplossingen voor P2P outdoor links. Engenius bv ook, maar dat is een andere prijscategorie.
De prijzen zijn wel interessant, maar daarvoor moet het spul wel uit polen komen geloof ik. Bij Nederlandse webshops is het product 2x zo duur

Verwijderd

Vergeet niet, het is ex 21% BTW.

En er komt dacht het 10 euro verzendkosten bij.

Ik heb al meerdere keren besteld bij hen. Zeer betrouwbaar, snel en goed.

Nog steeds goedkoper dan in NL (zelfs met die verzendkosten erbij).
Pagina: 1