Toon posts:

externe Hd 4tb kopen . Verbatim of seagate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil iemand een externe HD van 4tb kado doen.
deze word met name gebruikt voor opslag van media (films).'
Zelf weet ik hier niks vanaf en na rond zoeken ben ik op 2 schijven terecht gekomen in een mooie prijs categorie.

VERBATIM Store 'n' Save externe harde schijf - 4 TB -149,95
Seagate Expansion Desktop - Externe harde schijf - 4 TB - 144,95
beide usb 3.0

mijn vraag is welke van deze is ''beter'', of is het verstandiger om een wat kleine harde schijf te halen.
of moet ik toch voor de duurdere schijven kijken.

het belangrijkste is eigenlijk de snelheid van de data overdracht. dit viel bij andere externe schijven nog wel eens tegen. er is ook een PCI-e USB 3.0 2 Port Sedna PCI express uitbreidingskaart bij gekocht zodat het ook nut heeft een 3.0 schijf te kopen.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

gr Kisa

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Hoi Kisa,

Zou zelf voor de Seagate gaan, deze heeft in het algemeen een wat betere naam als het komt om HDD's daarnaast is de rond draai snelheid 7200 toeren per minuut terwijl die van Verbatim of 5400 blijft steken. De Seagate is dus ook sneller als het gaat om lezen/schrijven van data.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie.
oke top, maar deze is wel oke? of is het verstandig om iets meer geld uit te geven aangezien dit de goedkoopste HDD's zijn van 4tb

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Voor zo ver ik weet, maakt Verbatim zelf geen Hdd. Het is misschien ook interessant om bij de merken die zelf geen Hdd maken te gaan onderzoeken welke Hdd er gebruikt wordt.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Zo groot zijn de verschillen niet verwacht ik. 7200 toeren HDD is juist onzin voor een media / opslag HDD. Weinig lawaaiig en getril dat is wat je wilt als je hem aan de mediaspeler hangt ofzo, dus liever 5400 toeren en minder verbruik (energie). De 5400 schijven van nu zijn al veel sneller dan de 7200 schijven van 3 jaar geleden.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Met de verbatim-disks heb ik geen ervaring, maar wel diverse seagates (3TB's) in gebruik en geen enkel probleem ermee gehad tot nu toe.

iRacing Profiel

Pagina: 1