Toon posts:

Verbatim of Seagate 4tb externe HD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil iemand een externe HD van 4tb kado doen.
deze word met name gebruikt voor opslag van media (films).'
Zelf weet ik hier niks vanaf en na rond zoeken ben ik op 2 schijven terecht gekomen in een mooie prijs categorie.

VERBATIM Store 'n' Save externe harde schijf - 4 TB -149,95
Seagate Expansion Desktop - Externe harde schijf - 4 TB - 144,95
beide usb 3.0

mijn vraag is welke van deze is ''beter'', of is het verstandiger om een wat kleine harde schijf te halen.
of moet ik toch voor de duurdere schijven kijken.

het belangrijkste is eigenlijk de snelheid van de data overdracht. dit viel bij andere externe schijven nog wel eens tegen. er is ook een PCI-e USB 3.0 2 Port Sedna PCI express uitbreidingskaart bij gekocht zodat het ook nut heeft een 3.0 schijf te kopen.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

gr Kisa

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Harde schijven als back-up, dan maakt het niks uit wat je koopt.
Vaak kopen deze bedrijven ook de hd in en zetten er een externe behuizing omheen.

Kijk vooral uit hoe je verbinding gaat maken, dus usb 3.0 is goed, zeker bij een grote harde schijf, want anders duurt het kopiëren veel te lang.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Je kan ook nog met eSATA aansluiten als je die al wel op je moederbord hebt zitten, scheelt je de aanschaf van een uitbreidingskaart - in he geval je dat nog niet gedaan had.

Het is juist de aansluiting die grotendeels bepaalt wat de overdrachtssnelheid van de disk is. Merk, versie, etc... maakt dan niet veel meer uit.
Overigens, waarom moet de backup persé snel gebeuren? Backup is vaak veel data, dus je kan er in de regel niet echt op wachten. Dan maakt het weinig uit of het in 4 of 5 uur klaar is.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Jolke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:28:

Overigens, waarom moet de backup persé snel gebeuren? Backup is vaak veel data, dus je kan er in de regel niet echt op wachten. Dan maakt het weinig uit of het in 4 of 5 uur klaar is.
Dit maakt zeer zeker iets uit.
Want je moet normaal meerdere backups hebben, dus je bent al minimaal 2x de tijd kwijt.

Dan in de toekomst zul je je hd nog moeten testen kontroleren of alle sectoren goed zijn.
Want hoelang blijft een file goed in een map????

Tip voor iedereen.
I.p.v. de hd te testen, kopieer de hd naar een andere hd, dan weet je direct of het goed is, en je sectoren zijn ververst. En ja dit zul je vaker moeten doen, hoe vaak??????

Dus de snelheid is wel belangrijk.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Backups gebeuren meestal 's nachts, en het maakt mij niet uit of de backup om 3 uur klaar is om of 6 uur :+