toch maar een GTX780, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
hallo

Voor mijn nieuwe desktop wilde ik eerst voor een 290x gaan, maar aangezien non-reference koelers nog steeds wegblijven wordt dat hem niet.

Na advies ga ik daarom maar voor een gtx780, maar zoals altijd is de keuze reuze. Ik kan nog niet heel veel uitgebreide vergelijkingen vinden van de versies vandaar dit topic.

Eerder was de gigabyte 7970 windforce 3 altijd een van de aanbevelingen, maar de fabrikanten zullen niet stil zitten.

Hoe is het tegenwoordig bij de gtx 780.
Natuurlijk moet hij de kaart goed koel houden, hoe stiller hoe beter, maar overklok mogelijkheden zijn ook zeker gewenst (ja 3 die gaan niet samen). Hoe is jullie ervaring?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 445,-€ 445,-
1Gigabyte GV-N780OC-3GD€ 440,-€ 440,-
1MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC€ 431,-€ 431,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.316,-

Deze 3 zijn redelijk vergelijkbaar qua specs, alleen de asus loopt op lagere snelheid (889 ipv 954MHz).

Daarboven kun je ook nog door voor de EVGA, gigabyte etc overclocked versies, maar dan wordt het ook alweer >470 euro. En ik vraag me af of dat nou echt wel verstandig is om te kopen. Volgens mij betaal je vooral voor de "speciale" versie en kan ik dat er dan beter zelf bij klokken bij de normale kaarten (al is dat natuurlijk altijd afhankelijk van de chip).

De kaart gaan aangesloten worden op 3 1080p of 1200p schermen

bedankt voor de input
Timberleek

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Met 3 monitoren (5760x1080) zou ik toch wachten op de R9 290 reference coolers (290 outperformed 780 en is goedkoper).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 3 schermen heeft AMD zeker de betere kaarten. De eerste review van een non-reference [een Asus] is er al, dus het kan vast niet lang meer duren.

Anders knoop je een Gelid Icy op een 290.

People as things, that’s where it starts.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik wil niet meteen een aftermarket cooler erop zetten. Garantie enzo.

Maar dus toch wel een 290x dus...

Hoe is het inmiddels gesteld met de amd crossfire drivers (wbt microstutter enzo)?

Verwijderd

die zijn een stuk verbeterd aangezien ze xFv2 hebben op die R9 290(x) waardoor je geen xF-bridge meer nodig hebt. MSI heeft goede koelers, als je ff wacht, eind januari uiterlijk, dan zijn ze volop op voorraad. MSI heeft een van de stilste en best koelende koelers op de markt.
Pagina: 1