Keuze nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 22:44
Hallo allen,

Graag heb ik wat hulp bij het uitzoeken van een nieuwe router.
Probleem: Op dit moment heb ik de standaard router die bij een Ziggo abonnement geleverd wordt. Dit is de Netgear WNR3500V2. Deze hebben we gekregen toen we het abonnement afsloten een aantal jaar geleden. Het bereik daarvan is niet zo denderend. Als ik via mijn TV (Samsung F7000) via de RTL Gemist app iets wil terugkijken hapert het beeld enorm, en laad hij soms zelfs helemaal niet. Deze staat op zo'n 5M van de router. Ook op mijn telefoon (iPhone 5) merk ik vaak dat ik wel verbinding heb, maar dat apps of bijvoorbeeld mijn mail maar langzaam laad. Ook in de rest van het huis is het ontvangst maar beperkt.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe router en kwam daarbij oorspronkelijk uit op de Asus RT-AC68U. Toen ik echter in een review van Hardeware.info zag dat de Apple Airport Extreme veelal beter presteert en zuiniger is neig ik meer naar die router. Dit is de review die ik bedoel. Echter komen er in een aparte review van de Apple Airport Extreme weer wat andere cijfers uit, zie hier

Kunnen jullie mij een router aanraden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Had je al in de pricewatch gekeken? Naast prijzen vind je daar ook reviews van mede GoT-ters.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:43
Ik heb zelf zojuist pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 aangeschaft, en dat is een prima router met een goed bereik (en een juiste prijs). Die asus is waarschijnlijk wel een stuk beter, maar daar hangt dan ook een flink prijskaartje aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 20-12-2013 12:54 ]

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:35
Je hebt zoiezo geen nieuwe router nodig, een access point voldoet aan je wens.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Met Bazvv. Je kunt waarschijnlijk beter een Access Point gebruiken. D.w.z. een tweede "WiFi-punt". Het is tegenwoordig bijna niet meer mogelijk met één apparaat je complete woning te voorzien van een goed dekkend netwerk. Daarnaast je TV (zo goed als 'koste wat kost') bedraad aansluiten.

Je kunt een specifiek Access Point kopen of een gewone router inzetten als Access Point.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Investeer in een AP en zet die bekabeld op een centraal punt in huis met dezelfde SSID/sleutel, zodat je zonder zorgen kunt wisselen als je door het huis loopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens met bovenstaande. Die Netgear WNR3500 is ondertussen beetje bejaard, maar het verschil zit'm vooral in de features en in de performance tov high-end clients (met 2x2 of 3x3 WiFi config). Qua bereik met een 2.4GHz client gaat zelfs een nieuwe AC-router zo goed als niets uitmaken.

Je probleem is gewoon muren en vloeren en/of interferentie van andere netwerken. Oplossing voor muren en vloeren is om met een draadje door die muren en vloeren te gaan en aan de andere kant een AP te plaatsen.

Oslik blyat! Oslik!

• Lizardz
@reacties over een acces point:

Wij hebben al zo'n acces point, die staat bij mijn broertje op de kamer en zorgt ervoor dat er in het achterste gedeelte van het huis WiFi mogelijk is. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om 5 meter van mijn router, in dezelfde kamer, een acces point te zetten zodat ik een goede Wifi signaal heb.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, dat is dus waarom het handig is om alle relevante info in de topicstart te zetten ;)

Dan nog geeft het niet aan waarom het beneden niet lukt.

Geef nog even wat info:
- wat zit er allemaal exact tussen router en TV?
- op welk kanaal zit het?
- hoe zit het met (wifi) interferentie op zelfde kanaal?
- boven gaat het wel goed blijkbaar, wat voor AP staat daar, welk band (2.4GHz of 5GHz) gebruikt je broertje en welk kanaal?

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 20-12-2013 19:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:26:
Kijk, dat is dus waarom het handig is om alle relevante info in de topicstart te zetten ;)

[...]
Hm, na het nog een keer doorlezen van de startpost staat het er toch echt in dat hij op 5m al problemen heeft... 8)7

Belangrijke punten zijn nu dan ook, hoe druk is het op je local netwerk (torrents, streaming, etc...) en hoe druk zijn de WiFi kanalen in je omgeving?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Jolke schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 08:41:
[...]
Hm, na het nog een keer doorlezen van de startpost staat het er toch echt in dat hij op 5m al problemen heeft... 8)7
Gescheiden door twee dikke muren? ;) Blijkbaar niet, maar dat stond er de eerste keer niet. Er missen details.

• Jolke
Miyamoto schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:15:
[...]

Gescheiden door twee dikke muren? ;) Blijkbaar niet, maar dat stond er de eerste keer niet. Er missen details.
Daar lees ik toch anders niets over... in deze quote staat toch duidelijk "5M van mijn router in dezelfde kamer"? :)
Lizardz schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:04:
@reacties over een acces point:

Wij hebben al zo'n acces point, die staat bij mijn broertje op de kamer en zorgt ervoor dat er in het achterste gedeelte van het huis WiFi mogelijk is. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om 5 meter van mijn router, in dezelfde kamer, een acces point te zetten zodat ik een goede Wifi signaal heb.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op zondag 22 december 2013 @ 09:32:
[...]

Daar lees ik toch anders niets over... in deze quote staat toch duidelijk "5M van mijn router in dezelfde kamer"? :)

[...]
Dezelfde kamer kan zijn rechte line-of-sight zonder obstakels, of het kan een kamer zijn met een U- of Z-vorm met betonnen steunmuren in rechte lijn met meerdere WiFi- en non-WiFi-apparaten in dezelfde ruimte die interferentie geven, En dan hebben we het nog niet over de eenheid "M" wat in ieder geval niet voor meters ("m") staat...

Jij doet de aanname van line-of-sight, ik niet. Nergens staat de info om te zeggen of jouw aanname correct is. Daarom doe ik geen aannames.

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
dion_b schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:52:
[...]
En dan hebben we het nog niet over de eenheid "M" wat in ieder geval niet voor meters ("m") staat...

Jij doet de aanname van line-of-sight, ik niet. Nergens staat de info om te zeggen of jouw aanname correct is. Daarom doe ik geen aannames.
Hm, daar heb je een goed punt... ik lees inmiddels wat sneller over 'verkeerde' eenheden heen, zoals MiB, MB, mB, etc... en blijkbaar M voor meter gelezen. Aan de andere kant, waar kan het anders voor staan in dit geval? :)
Tijd dat TS zich weer meld om eea te verduidelijken :P

• Lizardz
Ik heb dit topic wel gevolgd maar een tijdje links laten liggen. Als men niet "begrijpt" dat als er 5M staat en het over afstanden gaat en dus uiteraard meter wordt bedoelt dan vraag ik mij een beetje af of men mij wil helpen of alleen de wijsneus uit wil hangen.

Ik heb dus een router van Netgear, deze staat op mijn slaapkamer boven. Op mijn broertje zijn kamer staat het AP. Beide werken op 2,4GHz. Tussen de router en de TV op mijn slaapkamer zit dus vijf meter afstand. In die straal staan geen objecten, daar kan het signaal dus niet door geblokkeerd worden. Als ik naar Wi-Fi signalen zoek ontvang ik er ongeveer vijf. Dat zijn er dus twee van ons en daarnaast drie van buren.

• Jolke
Lizardz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:16:
[...] dan vraag ik mij een beetje af of men mij wil helpen of alleen de wijsneus uit wil hangen.
Beiden natuurlijk :)
Maar belangrijker, wil je trouwens geholpen worden?
Ik heb dus een router van Netgear, deze staat op mijn slaapkamer boven. Op mijn broertje zijn kamer staat het AP. Beide werken op 2,4GHz. Tussen de router en de TV op mijn slaapkamer zit dus vijf meter afstand. In die straal staan geen objecten, daar kan het signaal dus niet door geblokkeerd worden. Als ik naar Wi-Fi signalen zoek ontvang ik er ongeveer vijf. Dat zijn er dus twee van ons en daarnaast drie van buren.
En ik had dus al de vraag gesteld, hoe druk is het op je netwerk (clients, downloads, torrents, etc...) en op welke kanalen zitten jij en de buren. Als je het topic gevolgd hebt, heb je die vragen ook gezien... nu stel je de vragen opnieuw :?
Pagina: 1