Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een asrock a75 extreme6 gekocht in combinatie met een amd a6-3500.
De computer boot wel maar vanaf dat hij windows wil laden loopt de computer vast en boot hij opnieuw.
Eerst dacht ik dat het was omdat ik windows8 gebruikte en omdat er alleen maar op stond windows 7 ready.
Maar nu ik windows 7 gebruikt heb is het probleem er nog steeds. Ik heb alle een combinatie van verschillende onderdelen gebruikt maar nu zijn het nog alleen de asrock a75 extreme6 en de amd a6-3500 die kunnen overblijven als schuldigen.
Is terugsturen voor rma de beste optie of zijn er nog andere dingen die ik kan doen om het probleem te verhelpen?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Staat de opstartvolgorde goed ingesteld in het BIOS? Zie je nog wel het Windows logo verschijnen bij het opstarten?

[ Voor 37% gewijzigd door donny007 op 19-12-2013 22:48 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nog wel het windows logo verschijnen maar na ongeveer een seconde loopt het vast.
Opstartvolgorde staat nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robuus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 21:57
Heb je geboot met iemand anders zijn HDD met een werkend Windows besturingsysteem (eentje die op een andere pc wel normaal boot)? Start hij dan wel gewoon op?

In je BIOS blijft hij wel lange tijd draaien zonder te crashen (dus zonder je HDD te booten)?

Indien bovenstaande goed gaat, zou ik je toch even aanbevelen om windows opnieuw via de installatie DVD te installeren. Heb je een partitie gewist? Een door het systeem gereserveerde partitie van een beperkt aantal mb (100mb ofzo?). Dan zou ik even via de installatie DVD de windows installatie repareren.

Lukt het hierna nog steeds niet, dan kan het nog steeds veel oorzaken hebben ;) zoals een corrupte Windows installatie DVD, een kapotte HDD..etc. En ik weet niet hoe systematisch jij je onderdelen hebt gecrosstest (is dat een woord?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel al met een werkende HDD geprobeeerd maar dit gaf ook geen resultaat.
In de bios blijft hij wel gewoon werken. Zal nog eens windows opnieuw instaleren.
Maar is het ook mogelijk dat dit aan het moederbord/cpu ligt of is het zonde van tijd/geld van dit binnen te doen bij alternate om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21

Kraz

Saving the world

- (CPU) Temperaturen blijven allemaal OK?
- Al een keer je geheugen gecontroleerd op fouten? *MEMtest*

Toevallig al geprobeerd of je met een linuxdistro CD-tje wel kunt opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cpu tempraturen zijn waarschijnlijk/bijna helemaal zeker ok.
Gegeugen kan het denk ik ook niet zijn want wanneer ik het in mijn andere pc steek werkt het wel.
Linux zal ik morgen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robuus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 21:57
Misschien een overbodige vraag, maar heb je je moederbord al gereset? Batterijtje loshalen, CMOS clearen?

Enkel je MOBO in een ander systeem gezet? Enkel je CPU in een ander systeem gezet (voor zover dat kan qua socket natuurlijk)?

MEMtest gedaan met je geheugen in een andere pc?

Ik zou dit eerst allemaal testen voordat ik naar die knuppels van Alternate ga.. (sorry misschien is 'knuppels' overdreven maar ik heb door eigen ervaring geen hoge pet op van de technische dienst en klantenservice daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2013
Neem eens contact op met ASRock support.
Veder adviseer ik je om het bord eerst buiten de kast te testen in een minimum configuratie.
Dat geheugen in een andere computer werkt betekent niet dat het ook op een ander bord zal werken.
De geheugencontrolelr zit in de CPu, niet op het bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al eens getest met zo weinig mogelijk dingen maar ik heb bijna alles nodig aangezien windows het probleem is
Zal straks eens contact met hen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Als je windows logo wel tevoorschijn komt maar niet doorstart dan moet je kijken of je RAM in orde is en of je CPU temps niet te warm worden als dat in orde is kan er niet veel mis met je hardware zijn waar je zelf iets aan kan doen. En probeer ook linux eens te booten vanaf usb of cd distro maakt niet zoveel uit gaat erom dat je weet of het windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goed is kan je als windows begint te laden f6 of f8 indrukkken en een crashtest doen en ook het geheugen laten testen door windows,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas66
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
ik zou als ik jou was contact met asrock op nemen hun serves is zo goed ik heb de exstreme4 bij een andere internet winkel besteld en die konden mij nergens mee helpen ondanks ik het bord bij hun heb gekocht asrock heeft zonder dat zij het verplicht waren mijn probleem opgelost hier kunnen nog een hoop winkels wat van leren de serves van asrock echt neem contact op met asrock dan kom je er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-07 12:15
ik heb precies het zelfde gehand afgelopen 2 weken
2de hands upgrade setje gekocht CPU+MOBO+RAM kwam niet verder dan het windows logo en dan een freeze.
bleek dat de dat de CPU te ver overclocked was voor mijn koeling terwijl de temps niet hoger kwamen dan 35C.
cpu weer op default gezet en starte meteen op. kijk of je cpu op default snelheden draait en je corevoltage ook normaal is.
Pagina: 1