Wifi device dat net doet of het een usb opslag device is

Pagina: 1
Acties:

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Weet iemand of er iets bestaat dat zich voordoet als USB mass storage device, maar in werkelijkheid via wifi verbindt met het netwerk en de inhoud van bv een shared directory laat zien?

Zou wel handig zijn voor devices die USB hebben voor opslag, en niet kunnen verbinden met het netwerk.

Jeroen

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Ja een computer.
Je hebt dingen als netwerk printer, waar je ook usb aan kunt hangen.
Drobo misschien.
Dacht op samenkopen.net dat ze zoiets aanboden, om usb op wifi te krijgen.(http://www.samenkopen.net/action/52762)
Een nas misschien.
Of via je router, daar kun je soms een hd op verbinden.

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 19-12-2013 21:30 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 21:00
Lekker vaag. Wat wil je precies bereiken?

• jeroen94704
Miyamoto schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:28:
Lekker vaag. Wat wil je precies bereiken?
De praktische toepassing voor mij is dat ik een Wii heb met daar een USB HDD op aangesloten waar de spellen op staan. De Wii heeft voor zover ik weet niet de mogelijkheid om game images van een netwerk lokatie te lezen. Het zou dus wel handig zijn als er iets was dat ik in de USB poort van de Wii kan prikken, en dat door de Wii gezien wordt als een mass storage device, maar wat in werkelijkheid de inhoud van een netwerk share laat zien.

Is dat minder vaag? :)

Jeroen

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 08:42
Een echt dedicated device daarvoor heb ik eigenlijk nog niet gezien. Wellicht kan je een budget oplossing maken met een raspberri pi ofzoiets. Denk dat het niet moeilijk is om zoiets te maken, maar dat je al snel op je plaat kan gaan met complexere zaken als lees/schrijf protocollen vertalen. Daarnaast is een standaard usb poort een host en heb je hier een slave poort nodig eigenlijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jeroen94704 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:38:
[...]

De praktische toepassing voor mij is dat ik een Wii heb met daar een USB HDD op aangesloten waar de spellen op staan. De Wii heeft voor zover ik weet niet de mogelijkheid om game images van een netwerk lokatie te lezen. Het zou dus wel handig zijn als er iets was dat ik in de USB poort van de Wii kan prikken, en dat door de Wii gezien wordt als een mass storage device, maar wat in werkelijkheid de inhoud van een netwerk share laat zien.

Jeroen
dat is ongeveer het enige wat zo af en toe gevraagd word en ik nog niet heb gezien. een gat in de markt wat mij betreft

Iperf

• jeroen94704
Dit bijvoorbeeld: http://www.engadget.com/2...d-hoc-streaming-device-m/

Alleen die is blijkbaar niet meer beschikbaar (bericht is uit 2010).

Of deze : http://dx.com/p/igrs-link...mass-storage-dongle-36387

Die is er nog wel. Is alleen wel weer een beetje duur.

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen94704 op 19-12-2013 21:55 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

tja, als 35 dollar al teveel is via dx hoef je eigenlijk niet meer verder te kijken....

39

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-01 13:16

donny007

Try the Nether!

Ik denk ook niet dat de doorvoersnelheid van dat ding geweldig zal zijn.

Ik heb hier een wat oudere netwerkhardeschijf van Iomega met USB-slave poort, hier kun je via het netwerk bestanden op zetten die je dan weer via de USB-poort kunt benaderen. Als de Wii FAT32 of NTFS ondersteund kan zoiets werken... Alleen ken ik geen moderne NAS met die feature.

Een oplossing ga je zeker niet onder de $35 vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 19-12-2013 22:38 ]

/dev/null

Verwijderd

jeroen94704 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:38:
[...]

Jeroen
Ook al is de wii zo'n trage gameconsole, het heeft wel een beetje doorvoersnelheden&lage access time nodig. Met een oplossing die jij wil(als ie al zou bestaan) zal waarschijnlijk niet de benodigde snelheid halen
Pagina: 1