Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mening over de Acer Aspire v5 (12GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Momenteel ben ik druk op zoek naar een nieuwe laptop omdat mijn huidige zo goed als af is. Qua budget en specificaties kwam ik de Acer Aspire V5 tegen en ik ben zeer onder de indruk.
Probleem is alleen dat veel mensen mij Acer afraden en dat vind ik erg jammer omdat het precies heeft wat ik zoek.

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/252321?width=660&height=341?max-width=660&max-height=341

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik werk als grafisch vormgever en het komt wel eens voor dat ik nog even thuis een klusje moet afmaken. Als grafisch vormgever schijnt het dat je verplicht met een Macbook moet rondlopen maar ik weiger daar zoveel geld voor te betalen als er prima alternatieven zijn.
Ik gebruik dan ook voornamelijk het Adobe pakket (redelijk geheugen-vretend op zijn tijd) en af en toe een game.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst tussen de 900-1100 euro, meer heb ik er niet voor over.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Valt mee, hij blijft voornamelijk thuis, eens in de zoveel tijd naar m'n werk/klant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeuren.

Ik wil wel sowieso een 15" scherm hebben, ongeremd kunnen Photoshoppen/Illustreren en een spel spelen op zijn tijd. Het liefst een ultraboek, vind het fijn om een smalle laptop te hebben. Een hoge resolutie en een scherp scherm zijn ook een must.

Zoals ik al begon, ik heb de Acer op het oog, wat raden jullie mij aan?

Doen of niet doen?

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik heb er 1. De v5-537, met 4200u i5 en gt750m.
Wat wil je er exact over weten?
De standaard harddisk maakt hem erg sloom aanvoelen, een ssd upgrade is in deze zeeeer zeker aan te raden, en makkelijk te plaatsen (12schroevjes los aan de onderkant en de hele onderplaat is eraf).

Het scherm kan ik kort over zijn, er is geen beter paneel, echt een fan-tas-tisch paneel, super accurate kleurweergave, helderheid is goed, de matte coating is absoluut niet korrelig, scherm is top!! Alleen de bezel heeft iets flex, maar ik vind dat zeer acceptabel voor zijn dunne platform.

De koeling is gewoon goed, kan ik heel kort over zijn.

Speakers: verrasend goed voor het formaat, erg goed.

Keyboard is redelijk, het is een dun laptopje, dus de travel is kort, wel met backlight, en het voelt redelijk allemaal, geen flex e.d. alleen korte travel.

Palmrest e.d. is van 1 plaat alluminium, en stevig, de onderkant van hard en voldoende dik plastic, bouwkwaliteit vind ik gewoon goed, op scherm bezel na, deze is redelijk, hij flext maar niet heel erg oid..

De gt750m + ulv i5 en 8gb geheugen is voldoende voor een spelletje (denk aan battlefield 4 met low/medium settings met knappe fps). Met redelijke settings deed hij 90fps gemiddeld in call of duty black ops 2.

Doen of niet doen is je eigen keuze, wil je een redelijke sterke ultraportable voor een redelijke prijs, zou ik het doen.. Het scherm vooral is TOP! Ook naast het dure 120hz paneel van mijn alienware is de acer duidelijk veel en veel beter (en mijn alienware scherm is gewoon een goed! Scherm al)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

Heeft gewoon een prima review, probleem met Acer is dat ze altijd echt de uber budget lijnen hebben gemaakt voor elk segment en daar gewoon veel fouten hebben gemaakt de afgelopen jaren. Lijkt er ieg op dat het nu beter is omdat ze ook niet budget producten aan het maken zijn (zie de simpelweg high end V7 en deze mid liner). Vergelijkaar met hoe asrock ooit een crap merk was en nu gewoon mainstream.

Zou hem trouwens in de i5 versie kopen als het prijsverschil echt 200 euro is, dat is de 0.2ghz en wat ram (i7u is GEEN quad core) echt niet waard. Voor die 200 kan je veel beter een dikke SSD kopen.

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Zijn nog wel wat meer opties
Lenovo IdeaPad Z510
HP Envy 15
Dell Inspiron 15R
Gigabyte P34G

Wat duurder maar wel quad core en erg mooi gemaakt
http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs

http://compare.eu/?cat=nb...ediziert%29~10_2.5&sort=p

Deze filter van compare.eu geeft je een goed beeld van haswell 14-15.9 inch laptops onder 2.5kg met hd scherm en dedicated GPU

[ Voor 46% gewijzigd door Flaat op 20-12-2013 01:04 ]

Verwijderd

Ben nooit zo'n fan van BTO, maar deze ziet er netjes uit:
http://tweakers.net/price...ook-15cl58/specificaties/

• aron225
Bto is rommel. En ondanks ips scherm, is de acer op alle punten beter

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:39
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

Let er wel even op dat op accu de turbo-boost volledig uitstaat en de processor dus op 1.6 GHz draait en niet op max 2.6. Dat is ook een reden dat de accu relatief lang meegaat als je de processor zwaar belast.

• aron225
ik haal inderdaad een prima accuduur met dit ding, ondanks de kleine accu..
hij voelt met ssd absoluut niet traag, en 1.6ghz op 2 cores van die i5, is snel zat voor de meeste taken, tenzij je hem 100% langere tijd belast (reken taken / autocad e,d,/renders in fotoshop)

voor zwaarder gebruik even de oplader eraan, is toch een klein compact dingetje..

gpu is ook dikke poep onder batterij spanning

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor de reacties! Ik ga hem toch maar halen denk ik, jullie zijn er positief over zie ik :)

• aron225
gewoon even naar de winkel en betast hem eens..
maak daar je oordeel, ik vind het een prima ding! met super goed scherm..
er zijn meer meningen als alleen die van mij ;)

Pagina: 1