Toon posts:

DELL laptop besteld > moet dell verplicht leveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen,

ik heb op 2-12-2013 een laptop besteld bij dell, namelijk de dell inspiron 15R SE, 7520.
dmv kortingscodes van 720 voor 590 euro.
nu is maandag mijn leveringstijd verlengt naar 2-januari 2014,
niet fijn maar acceptabel.
nu krijg ik het volgende bericht vandaag:

"Geachte Klant,

Helaas moeten wij u mededelen dat door een tekort aan Dell Inspiron 15 Special Edition Laptops wij deze helaas niet kunnen leveren. Wij hebben daarom ook uw order moeten annuleren.

Mocht u de betaling al voldaan hebben dan zullen wij u zo spoedig mogelijk contacteren om voor u de terug betaling in werking te stellen. Wij zullen dan ook geen extra kosten in rekening brengen.

Het spijt ons voor het gelede ongemak. Vooral dat wij uw order hebben moeten annuleren tijdens de kerst periode. Wij van Dell willen u dan ook tegemoetkomen door u een tegoed bon op te sturen van €50. U kunt deze gebruiken om bij ons een nieuw product te bestellen. (Dit kan zijn een laptop of een desktop.)"

moet ik dit accepteren? ik heb liever deze laptop, en als dat niet kan een grotere korting op een ander dell product.

>tijdens het bestellen is er nooit sprake geweest van een tekort / niet mogelijk tot leveren.
volgens mij is dell dan toch verplicht te leveren? want de betaling is gedaan en bestel status was:
Bestelling ontvangen > Verwerking van bestelling > Werk in uitvoering
dus in fase "werk in uitvoering" (de 2 fases ervoor al doorlopen).

graag jullie mening / verstand van de plicht van dell om te leveren

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Wat staat in de voorwaarden die je geaccepteerd hebt? Wettelijk gezien kan een overeenkomst nog best opgezegd of veranderd worden als er sprake is van een prijsfout/niet te leveren product/etc.

Verwijderd

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:38:
Wat staat in de voorwaarden die je geaccepteerd hebt? Wettelijk gezien kan een overeenkomst nog best opgezegd of veranderd worden als er sprake is van een prijsfout/niet te leveren product/etc.
niet te leveren in dit geval dan :(.
en natuurlijk weet ik niet welke voorwaarden ik geaccepteerd heb :p.

maar op de dell site staat dit:"
"Er zijn 3 mogelijke redenen waarom een bestelling geannuleerd wordt:
We hebben geen betaling van u ontvangen
Het door u bestelde product is niet langer leverbaar
Het is ons niet gelukt uw betaling succesvol te verwerken"

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:26
Ja, ze mogen je bestelling annuleren als ze niet kunnen leveren. Het komt regelmatig voor de de voorraadsystemen niet goed functioneren om wat voor reden dan ook, dus daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Daarbij, wat ze niet hebben kunnen ze uiteraard ook niet leveren. Het is in dit geval jammer dat dat in de webwinkel niet helemaal goed is gegaan, maar je krijgt gewoon keurig je geld terug, en ze komen je ook nog eens tegemoet met een kortingsbon.

Wat me wel redelijk lijkt is dat je 720 euro terug krijgt, of dat je kortingscodes opnieuw geactiveerd worden zodat je ze nogmaals kunt gebruiken.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobinL94 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:09:
Ja, ze mogen je bestelling annuleren als ze niet kunnen leveren. Het komt regelmatig voor de de voorraadsystemen niet goed functioneren om wat voor reden dan ook, dus daar kun je geen rechten aan ontlenen.

Daarbij, wat ze niet hebben kunnen ze uiteraard ook niet leveren. Het is in dit geval jammer dat dat in de webwinkel niet helemaal goed is gegaan, maar je krijgt gewoon keurig je geld terug, en ze komen je ook nog eens tegemoet met een kortingsbon.

Wat me wel redelijk lijkt is dat je 720 euro terug krijgt, of dat je kortingscodes opnieuw geactiveerd worden zodat je ze nogmaals kunt gebruiken.
De Dell kortingscodes zijn meestel "20% korting op type XXX", een nieuwe activatie daarvan heb je natuurlijk niks aan als type XXX niet meer leverbaar is.

Ik zou gewoon die 50 euro tegoedbon accepteren en wachten tot er weer een goede kortingsactie is voor een andere laptop.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik geen laptop tot mijn beschikking, dus ik ben nu van plan een asus te kopen.
uiteindelijk dus wel mindere specs voor mn geld, maar hopelijk bevalt het merk asus me beter.

--die typenummers van asus is wel enorm irritant, 1001 versies, allemaal net iets anders--

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
mark-k schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:38:
Het gaat hier om koop op afstand. Prijsfouten zijn dan in principe hun fout. Tenzij het gaat om fouten die overduidelijk zijn (bijvoorbeeld een laptop van 750 euro op de site zetten voor 75 euro).

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Volgens hun AV wordt jij de eigenaar van het systeem wanneer het geld over gemaakt is.
Vorrig jaar ging het fout en hadden ze een 17" laptop met 1 TB aan SSD's voor 1300 euro online staan, een flink aantal mensen heeft deze uiteindelijk geleverd gekregen.

Het verschil met deze situatie is echter dat de laptop in zijn geheel gewoon niet meer geleverd kan worden...
Dus dan ligt het wat anders.....
Misschien kun je ze zover krijgen dat je een iets beter systeem ervoor kan krijgen? (willen ze heel heel soms doen)

Verwijderd

Topicstarter
DCG909 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:21:
Volgens hun AV wordt jij de eigenaar van het systeem wanneer het geld over gemaakt is.
Vorrig jaar ging het fout en hadden ze een 17" laptop met 1 TB aan SSD's voor 1300 euro online staan, een flink aantal mensen heeft deze uiteindelijk geleverd gekregen.

Het verschil met deze situatie is echter dat de laptop in zijn geheel gewoon niet meer geleverd kan worden...
Dus dan ligt het wat anders.....
Misschien kun je ze zover krijgen dat je een iets beter systeem ervoor kan krijgen? (willen ze heel heel soms doen)
okee, en het handigst is dan de klantenservice bellen? en dan onderhandelen :p
of dell chat?

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 20:09
Ik denk dat bellen het makkelijkste gaat met onderhandelen. Wel even de site erbij en kijken wat voor laptops je interessant lijken enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dezelfde situatie voor. Op 2/12/2013 dezelfde laptop besteld en hetzelfde bericht van annulering op 19/12/2013 ontvangen.

ik wil er mij wel bij neerleggen en die 50 EUR gebruiken, maar blijkbaar kan ik nu die 50 EUR niet combineren met de standaard 10% vip code. Ik hoop dat dit een vergetelheid is bij Dell, want anders is de Vip code steeds voordeliger en kan die tegoed bon van 50 EUR nooit gebruikt worden.

Ik leg dit voor aan de chat, maar daar kunnen ze niet helpen, zie onder. Ik heb nu contact opgenomen met de klachtendienst, ik hoop voor Dell dat hieraan vervolg komt want anders hebben ze een klant minder want dit is geen compensatie!
[b]Chat Dell
12/23/2013 09:49:28AM

Zitting die met Agent is begonnen *knip*

12/23/2013 09:49:28AM

dieter: "Beste, ik sta op punt om een laptop te kopen. Ik heb een VIP code ingevoerd en ik verkrijg de VIP korting. Echter, ik wens nu ook nog de kortingscode van 50EUR te gebruiken aangezien mijn vorige bestelling werd geannuleerd door DELL, maar deze korting wordt niet in mindering genomen, nochtans bestel ik een Inspiron conform de voorwaarden van die code. Kunt u mij helpen aub?

12/23/2013 09:49:50AM
Agent *knip* : "Welkom bij Dell.Mijn naam is *knip* ,Uw sales adviseur vandaag.Ik ben geheel tot uw dienst.
Opgelet!
Door een technische storing kan het helaas wel eens gebeuren dat het gesprek plots afgebroken wordt.Meld je in dit geval onmiddellijk opnieuw aan met dezelfde nickname

12/23/2013 09:50:55AM
dieter: "Deze 2 codes zouden toch cumuleerbaar moeten zijn?"

12/23/2013 09:51:52AM
Agent *knip* : "Sorry,ik kan u hiermee niet helpen,u kunt maar één coupon invoeren"

12/23/2013 09:52:35AM
dieter: "komaan, dit is niet redelijk, dit was bedoeld als compensatie aangezien Dell mijn product heeft geannuleerd na 3 weken !!"

12/23/2013 09:52:48AM
dieter: "wie kan ik hierover aanspreken aub?"

12/23/2013 09:54:29AM
Agent *knip* : "dat weet ik niet"

12/23/2013 09:54:36AM
dieter: "alstublief, waar kan ik terecht want ik word overal naartoe gestuurd"

12/23/2013 09:55:07AM
Agent *knip* : "dat weet ik echt niet"

12/23/2013 09:55:48AM
dieter: "Kunt u de offerte met finance bespreken en kan finance de toelating geven om de 50 eur korting te geven bovenop de VIP ?"

12/23/2013 09:56:12AM
Agent *knip* : "Helaas niet.u kunt maar één coupon aangeven"

12/23/2013 09:56:35AM
dieter: "wat is dan het nut van die compensatie? aangezien de VIP steeds voordeliger is??"

12/23/2013 09:57:23AM
Agent *knip* : "Ik kan u helpen met uw keus en bepaalde technische zaken,chatsupport gaat niet over kortingen en prijzen,"

12/23/2013 09:57:52AM
dieter: "wie behandelt dan de vragen betreffende kortingen en prijzen aub?"

12/23/2013 09:58:18AM
Agent *knip* : "dat weet ik niet helaas"

12/23/2013 09:59:49AM
dieter: "ik wacht al 3 weken op een laptop en kan hier gewoon geen stap verder... misschien moet ik wel overwegen om gewoon in de winkel één te kopen die direct mee kan naar huis. Ik zit nu aan een Dell pc, met dell toetsenbord en dell muis op mijn werk. Wij zijn grote klant bij Dell, ik begrijp dit niet hoe onprofessioneel dit wordt behandeld.

12/23/2013 10:01:03AM
Agent *knip* : "U kunt maar één coupon invoeren bij de kassa.anders had ik u hiermee wel geholpen,"

12/23/2013 10:01:14AM
Agent *knip* : "Ik moet helaas naar een meeting toe"

12/23/2013 10:01:18AM
Agent *knip* : "Ik stel uw geduld en tijd op prijs en wens ik u een fijne dag verder."

12/23/2013 10:01:21AM
dieter: "de goodwill van de compensatie is ver te zoeken"

12/23/2013 10:01:27AM
*knip*
12/23/2013 10:01:30AM
De sessie Stelde Uit

12/23/2013 10:01:33AM
Beëindigde zitting

12/23/2013 10:01:33AM
Beëindigde de Opschorting van de zitting - de Gedwongen Beëindiging
Modbreak:Svp geen namen van medewerkers noemen, of emailadressen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 23-12-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:14:
ik heb dezelfde situatie voor. Op 2/12/2013 dezelfde laptop besteld en hetzelfde bericht van annulering op 19/12/2013 ontvangen.

ik wil er mij wel bij neerleggen en die 50 EUR gebruiken, maar blijkbaar kan ik nu die 50 EUR niet combineren met de standaard 10% vip code. Ik hoop dat dit een vergetelheid is bij Dell, want ik anders is de Vip code steeds voordeliger en kan die tegoed bon van 50 EUR nooit gebruikt worden.

Ik leg dit voor aan de chat, maar daar kunnen ze niet helpen, zie onder. Ik heb nu contact opgenomen met de klachtendienst, ik hoop voor Dell dat hieraan vervolg komt want anders hebben ze een klant minder want dit is geen compensatie!

[...]
Als ik jou was zou ik ff bellen naar Dell ipv die chat te gebruiken. Een vriend van me heeft volgens mij al 6 keer zn bestelling via de telefoon gedaan en dan is er een stuk meer mogelijk (ook mede door provisies voor de medewerker per verkoop). Wel een aardappel die *knip* , kan die niet ff aan iemand vragen waar hij je naar door moet sturen ofzo?

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 23-12-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een update...

cornetjhu, heb je al besloten welke laptop je hebt besteld/aangekocht?

Ik heb ondertussen een andere laptop besteld bij DELL met andere (lees: betere) specs voor dezelfde prijs, dus ik ben wel tevreden. Ik ben helaas nog wachtende op deze laptop...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 11:33 ]

Pagina: 1