SWF in HTML: Hoe rescaling te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn flash file rezised als ik zoom in men browser.
Dit wil ik echter niet, ik wil graag dat mijn SWF dezelfde grote houdt ongeacht de zoom die iemand toepast.

Dit forum geeft aan welke code ik moet hebben. http://www.actionscript.org/forums/showthread.php3?t=224812

Ik kan wel in mijn flash files, maar waar moet die code bij?

Heeft iemand de oplossing voor mij?

Zeer veel dank,

Bertus

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Waarom wil je een functie, die mensen gebruiken als ze misschien iets niet zo goed kunnen lezen, koste wat kost uitzetten? Je hebt er toch geen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik graag wil dat als je op verschillende resoluties mijn site bekijkt alles dezelfde proporties houdt.
Als ik nu helemaal inzoom dan wordt de flash files kleiner, net zo klein als bijv mijn logo. als ik helemaal uitzoom zie ik in het flash scherm alleen het linker bovenstukje omdat de flash file mee zoomed en groot wordt. De rest van de site wordt wel kleiner, dit ziet er dus niet uit.

Hier is nog een voorbeeldje van wat ik moet aanpassen:
http://help.adobe.com/en_...2d-A52D-CB3C4CEB9EE4.html

De vraag is alleen, hoe verwerk ik dit in de Flash file. Ik neem aan dat het ergens in de Main.mxml in flash builder verwerkt moet worden. Ik weet alleen niet hoe en waar :'( .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Resolutie is niet hetzelfde als in- en uitzoomen. Zorg dat je flash schaalbaar is (het is tenslotte vector-based) en het zal gewoon werken op iedere resolutie. Schaalbaarheid !== zoombaarheid :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd maar daar wordt het niet veel beter van. De main pagina blijft dan wel op dezelfde grote maar de text en buttons vervormen dan helemaal bij in of uitzoomen. Het mooiste zou zijn als hij gewoon even groot blijft. Dus als ik inzoom dat ik dan het scherm groter in beeld krijg, ipv dat hij zich aanpast aan de nieuwe verhouding.

Het komt hier door:
When the portion of the screen representing Flash Player or AIR is resized, Flash Player or AIR automatically adjusts the Stage contents to compensate.

Dit wil ik dus uitzetten, de vraag is hoe?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:56
Als je gewone content op een website wilt weergeven via flash, moet je dat misschien eens heroverwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is interactief dus kan het niet als .gif of .png file er opzetten. Ben bang dat ik toch maar eerst wat meer moet snappen van het script om mijn kleine stukje code succesvol toe te kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:42
Met javascript kan je ook al mooie interactieve pagina's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de gehele pagina met java of flash zou maken was het denk ik minder een probleem, dan scaled alles het zelfde. Ik heb een gewone HTML pagina met CSS en heb daar een SWF file in geplaatst.

De html en swf scalen met het zoomen in tegengestelde richtingen en dat ziet er dus niet uit.
Het zou fijn zijn als het allemaal gelijk loopt.

Dit advies heb ik van een ander forum gekregen waar het moet komen te staan:

I recommend the constructor of the document class.

Probleem is alleen dat ik nog geen idee heb waar de beste man het over heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nja stel je hebt een class, in deze class heb je allerlei functies. Waar die meneer op doelt is dat je het plaatst in de constructor. In feite houd dat in, dat het stukje code bij 'de class initialisatie' al word meegenomen ipv bij één functie. Zo hoef je eigenlijk niet bij elke functie het stukje code op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Action Script vaardigheden zijn minimaal dus ik snap er nog steeds niet bijster veel van., behalve dan dat AC best lastig is.

Ik had het volgende bedacht om in mijn main.xml na het <fx:Script> <![CDATA[ stukje te zetten.
import flash.display.StageAlign;
import flash.display.StageScaleMode;

public function Main
{stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;
}

Dit werkt alleen niet... Krijg aldoor fout melding, classes must be nested.
Kan iemand mij helpen aan het juiste stukje code die ik in mij file kan plakken.
Zeer veel dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werk je met Adobe Flash of met een programma wat swf's uitspuugt? In Flash zelf kun je gewoon via de timeline ActionScript toevoegen namelijk.
Pagina: 1