Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bijlage in sql uitlezen in acces 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met acces 2007 en heb hierin een database gebouwd in een van de tabbellen komt een bijlage te staan (pdf xls doc)
ik wil de acces database over zetten in sql 2008 echter dan worden de bijlage anders weerggegeven
mijn vraag hoe kan ik de bijlage in sql2008 weer leesbaar maken in acces 2007?
en is het mogelijk om in sql2008 hyperlinks op te slaan en indien ja hoe uit te lezen in acces 2007

Verwijderd

Op je eerste vraag weet ik niet meteen een antwoord maar waarom sla je een hyperlink niet gewoon op als tekst (varchar en aanverwanten)?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Je bent wat onduidelijk.
Ik gok dat je de documenten in de database wilde opslaan / hebt opgeslagen als BLOB oid?
Dan zou ik van deze overgang naar 2008 gebruik maken en de bestanden op te slaan op je filesystem en een referentie op te slaan in je database.

Hyperlinks zijn gewoon tekst/strings, zoals Rubinski hint.

Verwijderd

BLOBs:
Tenminste in eerdere versies van Access werd binaire data als ActiveX/OLE object opgeslagen; dwz het .doc bestand met nog wat extra data. SQL Server ondersteunt BLOB - binary blobs - en het lijkt me dat je daar gewoon het bestand zelf moet gooien.

Maw loop door je Access tabel, voor elk record: sla document op en insert (de inhoud van dat bestand) in de SQL Server tabel.

Hyperlinks: zie vorige antwoorden

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Wat is het doel van de applicatie? Waarom wil je iets opslaan in de databank? Iets ophalen uit je databank heeft een zekere kost, als er dan ook nog eens vele read en write operaties plaatsvinden lijkt me dit geen ideale oplossing te zijn. Je kunt die bestanden opslaan als een binary large object (blob) maar daar ontgaat mij het nut van als je niets heuristisch wilt doen. Wat aanzie jij als een hyperlink? Ik zie een hyperlink als zijnde:
code:
1
<a href="http://www.tweakers.net/something/file/a.jpg">download</a>
dit is niet hoe ik het zou doen, stel dat je een nieuwe UI maakt en je hebt een ID of een class nodig op je link dan is dit niet echt op te lossen. Stel dat je indeling op de server wijzigd dan is dit ook niet meer te wijzigen. Het is in elk geval goed om te migreren van access naar sql server, maar stel jezelf de vraag waarom je juist iets doet je voor je 1 op 1 iets kopieert en potentieel dezelfde fout opnieuw maakt.

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?