• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 09:57
Ik heb deze printer onlangs aangeschaft, maar ik heb problemen met het draadloos printen, via USB gaat het altijd goed.

De printer wordt in het netwerk gezien door alles wat het ondersteund (zowel op mijn android telefoon, iPad via airprint en Mac alsook windows). Soms gaat het draadloos printen in een keer goed, soms zoekt hij 10 minuten naar de printer, soms geeft hij de error "printer in gebruik" terwijl dat absoluut niet zo is. Soms ook "printer is niet aangesloten".

Ik heb via het webpanel alles goed ingesteld, heeft iemand misschien ervaring met dit soort problemen met een HP laserjet?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb dezelfde en een tijdlang ook draadloos in het netwerk gehad en herken deze problemen niet.

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat er misschien meerdere DHCP-servers in het netwerk actief zijn - hoe zit je netwerk in elkaar, wat voor merken/typen apparaten zitten er in (inclusief modem en zo)?

En: laatste firmware in de printer? Verwacht het wel, maar vraag het toch maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
vanaalten schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:01:
Ik heb dezelfde en een tijdlang ook draadloos in het netwerk gehad en herken deze problemen niet.

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat er misschien meerdere DHCP-servers in het netwerk actief zijn - hoe zit je netwerk in elkaar, wat voor merken/typen apparaten zitten er in (inclusief modem en zo)?

En: laatste firmware in de printer? Verwacht het wel, maar vraag het toch maar.
De laatste firmware had ik er inderdaad al opgezet, dat mocht niet helpen.

Alles hangt gewoon achter een KPN XPERIABOX V8, met andere apparaten ook eigenlijk ook nooit problemen.

Ik ga even het adres op static zetten (van de printer) wellicht helpt dat?

edit: als ik de gegevens handmatig invul kan ik wel in het webpanel van de printer komen maar wordt deze niet meer gevonden (nergens niet niet via windows niet op de mac en niet op de iPad).

[ Voor 11% gewijzigd door Fenergy op 20-12-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:36
Een static ip is sowieso aan te raden.
Hoe is het WiFi-bereik op de locatie van de printer? Je kunt je printer eens verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Miyamoto schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:10:
Een static ip is sowieso aan te raden.
Hoe is het WiFi-bereik op de locatie van de printer? Je kunt je printer eens verhuizen?
Static IP helpt in die zin dat ik dan als ik de printer instel vanaf de computer altijd kan printen, maar hij verschijnt dan niet meer als airpint printer en ook niet op de android.

Bereik is prima want het webpanel is altijd te bereiken (ook staat de printer een meter of 10 van de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:36
Hoe the heck heb je alles dan ingesteld?
Je laat je router een vast IP uitdelen richting je printer. Alle devices kunnen dan op netwerknaam connecten. (Eigenlijk zou dat laatste altijd moeten kunnen, maar dat geeft soms conflicten heb ik ervaren)

Wil je echt uitsluiten dat het niet het bereik is, zul je de printer even op moeten pakken. Maar ik denk dat je eerst je config eens moet nalopen. Verwijder alles van de printer, reboot, en begin opnieuw.

Edit: Laat eventueel ook wat relevante screenshots zien van je instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miyamoto op 20-12-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 592639

Ik heb sinds een maand dezelfde printer, en vanaf dag 1 problemen met Wifi verbinding. Simpel draadloos netwerkje. Niets bijzonders. Printer staat 5 meter van de router. Opnieuw installeren helpt soms. Maar nadat het apparaat in de energy-safe stand is geweest, komt ie het netwerk niet meer op. Static is ook bij mij geen oplossing (geen herkenning via mobiles). Laatste firmware staat er na veel gedoetjes en heeeeeel lang denken en kauwen op.
Had mezelf voorgenomen nooit meer een HP te kopen. Een half leven lang ellende met dit merk gehad. Op basis van prijs en beloofde prestaties mezelf toch laten overhalen. Spijt als haren op mijn hoofd. Aan uren heb ik de aanschafwaarde van €60.- al 12 keer overschreden. Nog een paar weken, en nog een paar pogingen, en als het dan niet werkt dan gaat ie naar de recycling. Ik ga het zoeken in de richting van uitzetten energy-safe modus. De antwoorden van de helpdesk zijn ongeveer vergelijkbaar met die van de PTT monteur uit de vorige eeuw: "haalt u de stekker er eens uit, en doe die er eens opnieuw in..."

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 592639 op 24-04-2014 09:50 . Reden: Iets specifieker omschreven ]

Pagina: 1