Drinken over toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 10:12
Hallo,

Helaas heb ik gisteren een glas appelsap heerlijk over mijn toetsenbord van mijn Dell XPS 15 gebonjourd... Na goed drogen en de laptop een nacht op de kop op een handdoek te hebben gelegen kan ik concluderen dat ie niet meer goed werkt. ik typ dit nu allemaal op het 'schermtoetsenbord. Mijn probleem kan ik het best omschrijven door deze zin over te typen op het normale toetsenbord:
|M<pukj;poirpo;lee\,m;jkapui;jk'hetestpo\m,sc'hrpui;vedpopordezezpuipovertet[y]poiepopoi'hetpor\,ma;letpoetsepord
Zoals je ziet, geen spaties en aparte letters. Het kan niet door plak komen, want dan zouden alleen toetsen eromheen zijn vastgeplakt toch?
m: \m,
y: [y]

Kan ik dit nog ongedaan maken? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord :) !!

Sander

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 08:39
Ik heb hetzelfde probleem gehad een paar dagen geleden. Gooide een emmer koffie over mijn toetsenbord.
Aantal toetsen waren niet meer werkzaam. Nieuw toetsenbord gekocht voor €32 en er in gezet.

Klaar....

Vond het zonde van mijn koffie, moest nieuwe zetten

aantal MP-advertenties

[ Voor 20% gewijzigd door DJustin op 19-12-2013 16:13 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Drinken over een toetsenbord gooien moet je ook niet doen :+

Je kan het toetsenbord los maken en kijken of er andere schade is in de laptop

Cloud ☁️

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er staat gewoon nog een plas water in, wedden, gewoon gauw eruit halen (het kan heel lang onderin blijven zitten *ervaring ) gelukkig plakt dell ze redelijk goed af

nieuw tb kopen

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 19-12-2013 16:15 ]

Iperf

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad vervangend toetsenbord zoeken en monteren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 02:22
externe toetsenbord kan je ook gebruiken :)

const { signature } = await fetchProfile()

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:19
Je kan ook proberen om het toetsenbord uit elkaar te halen en zo elk onderdeel afzonderlijk schoon te maken. Mocht dat geen oplossing bieden, dan kan je altijd nog een ander kopen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Sandert98
Bedankt voor al jullie hele snelle antwoorden :) !

Helaas zal dus waarschijnlijk het toetsenbord moeten worden vervangen... Nog maar even kijken hoe ik dit ga doen... Duur grapje, een glaasje appelsap >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 17:08
Je zou eventueel het toetensenbord onder de kraan kunnen houden en daarna een paar dagen boven de verwarming laten drogen.

Ik zou trouwens juist 'blij' zijn in jouw geval dat de gehele laptop niet naar zijn grootje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja dus niet nog meer vocht er in stoppen maar gewoon een nieuwe kopen echt ...
een dell tb is over het algemeen makkelijk te vervangen en niet duur.

tot die tijd oude tb er uit laten en een usb tb gebruiken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:07
Lange tijd geleden hetzelfde gehad, een vol glas frisdrank.
Beste is inderdaad de boel openschroeven en kijken waar je appelsap allemaal naartoe is gegaan. Toetsenbord helemaal uit elkaar halen en reinigen. (of een nieuwe kopen)

Ik raad je trouwens aan je machine uit te zetten totdat je zeker weet dat je alles goed hebt schoongemaakt en het weer is opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Miyamoto schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:12:
Ik raad je trouwens aan je machine uit te zetten totdat je zeker weet dat je alles goed hebt schoongemaakt en het weer is opgedroogd.
DIT KAN IK NIET HARD GENOEG BENADRUKKEN!!!!
Accu eruit en alles.

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 20-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Ik had een paar maanden terug een glas cola over mijn (externe) Apple toetsenbord gegooid.

Al gauw begon alles te plakken en kreeg je dat één toets ineens drie toetsen werden e.d.

Ik heb hem vervolgens in een emmer heet water een paar keer afgespoeld in de hoop dat de cola en plak zou verdwijnen. Op zich was dat wel het geval, en het toetsenbord werkte na een paar dagen drogen ook weer prima, totdat hij weer een paar dagen later weer kuren begon te vertonen (o.a. random tekst invoeren bij elke "USB-initiatie", waardoor je Windows wachtwoord e.d. de eerste keer fout was). Vervolgens weggemieterd en een Logitech drie tientjes geval gehaald, ik heb toch al geen MacBook meer...

[ Voor 9% gewijzigd door BDHowner op 20-12-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Bedankt allemaal voor jullie reacties :) . Ik heb zojuist de laptop open geschroefd, en (gelukkig) is alleen het toetsenbord kapot (totaal onder plak e.d., niet meer te repareren). De rest van de PC is nog vrijwel schoon. Maar ik heb een vraagje. Dit toetsenbord heb ik in mijn laptop zitten: NSK-DJG1D, zou ik daarvoor in de plaats dit toetsenbord kunnen zetten? Omdat dit toetsenbord voor een L502X is, en ik een L501X laptop heb.

B.v.d :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Toetsenbord er uit halen, hele ding in een bad met warm water onderdompelen / spoelen voor een minuut of 10. Er uit halen, laten drogen, klaar.

Heeft een vriend met een Logitech 510 gedaan (electronisch display en al!) en dat ding werkte daarna jarenlang per-fect ^^. En dat was cola wat er in ging..nog 5x erger.
Pagina: 1