DAC voor speakers en headphones

Pagina: 1
Acties:

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 16:59
Beste Tweakers,

Ik sluit momenteel mijn speakers en headphones beide aan via m'n PC. De speakers zijn achter de PC via een 3.5 mm jack aangesloten op de onboard geluidskaart en de headphones in de 3.5 mm jack van het voorpaneel van de PC. Het geluid bevalt me prima, het kan hard en klinkt zuiver, maar het aansluiten van de headphones is een beetje vervelend.

Ik vroeg me af of er ook een externe DAC of geluidskaart is die ik op het bureau kan zetten en daar de headphones in kan doen en misschien mijn speakers. Ik heb het merk FiiO overwogen, maar ik vind deze DAC/versterkers nogal prijzig en ik hoef geen verbetering in de kwaliteit van het geluid, enkel de mogelijkheid om mijn headphones aan te sluiten op mijn bureau.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is een y kabeltje/splitter niet voldoende dan https://www.google.com/se...kQ_AUoAQ&biw=1440&bih=742

Iperf

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 16:59
Misschien wel, maar ik denk niet dat het handig is als er gewoon een kabeltje ligt waar ik de headphones in moet doen. Ik heb liever een doosje, zoals een DAC, als je begrijpt wat ik bedoel :P.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan moet je gewoon 35 euro oid uitgeven aan zo'n kassie

Iperf

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:49
Ik had exact hetzelfde probleem, dit heb ik opgelost door simpelweg een splitter (in de vorm van een y kabel of iets dergelijks) te gebruiken. Dit is de goedkoopste manier en werkt voor mij prima.

Als je iets hebt tegen een kabel dan denk ik inderdaad dat je een kastje moet aanschaffen welke twee 3,5mm output aanlevert.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
of gewoon een verlengkabel en die ductapen aan je bureau/zijkant monitor ofzo

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Of ga creatief aan de slag en maak lekker zelf een doosje, met een 3,5mm jack erin. Een DAC zou alleen maar functionaliteiten toevoegen die je toch niet nodig hebt/gebruikt.

Is ook nog eens lekker goedkoop ook.
Pagina: 1