Standaard koellichaam monteren op CL GF1DDR

Pagina: 1
Acties:

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik heb een GeForce 1DDR van Creative waar de fan van kapot was. Omdat ik nog een passende koelblok + fan had liggen, heb ik de kaart netjes in de diepvries gelegd en vervolgens met een tang het vastgelijmde koelblok eraf gebroken. Helaas paste mijn beoogd koelblok niet. Een telefoontje met Creative was voldoende om een nieuw koelblok + fan in huis te krijgen. Helaas zit er geen lijm/plakstrook op dit nieuwe koelblok en hij heeft ook niet van die puntjes waarmee je hem kunt vastklikken op de kaart.

Deze moet dus duidelijk weer vastgelijmd worden, maar waarmee doe ik dat? Welke lijm moet ik daarvoor gebruiken en waar kan ik die krijgen?

Alvast bedankt.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26
Arctic Silver Thermal Adhesive, dit is een koelpasta die ook plakt. Kun je bestellen via internet.zie pricewatch

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

je kan idd die adhesive kopen maar die is vrij duur (zeker met de verzend kosten erbij).
wat je ook kan doen als je niet echt heel hard aan het overklokken bent is gewoon met secondelijm dat ding er weer op plakken, dat heb ik ook gedaan met mijn gf1 ddr en een blue orb en dat werkt prima.

• Arthur
Op donderdag 07 juni 2001 16:37 schreef lange het volgende:
je kan idd die adhesive kopen maar die is vrij duur (zeker met de verzend kosten erbij).
wat je ook kan doen als je niet echt heel hard aan het overklokken bent is gewoon met secondelijm dat ding er weer op plakken, dat heb ik ook gedaan met mijn gf1 ddr en een blue orb en dat werkt prima.
Hmm bedankt voor de tip. Ik was zelf bang dat zoiets niet genoeg warmte zou geleiden, maar als het bij jou werkt dan doe ik dat ook gewoon

Arctic Silver is natuurlijk wel een optie, maar dan kan ik zowat beter een nieuwe videokaart kopen... bijna dan ;)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Umm, Secondelijm geleid geen warmte, dus ik zou alleen op de rand dat plakken.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
wat vrij goedkoop is: koelpasta in het midden, en secondelijm aan de randen, en dan plakken!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Arthur
Op donderdag 07 juni 2001 18:37 schreef 0siris het volgende:
wat vrij goedkoop is: koelpasta in het midden, en secondelijm aan de randen, en dan plakken!
Zo had ik het inmiddels gedaan: overal koelpasta, twee hoekjes leeglaten en daar een drupje secondelijm op. Hij zit nu vast en een uur Q3A was geen enkel probleem :)

Bedankt voor de tips iedereen

Pagina: 1