• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ondanks dat ik hier nog aan het stoefen was hoe goed, stabiel én oud mijn router is, geeft hij nu volgens mij de geest...

Ik beschik al jaren over deze wifi router: 3Com CRWER-100-75 en die werkte ook feilloos. Nooit heb ik hem moeten resetten of opnieuw configureren.

Ik wou onlangs een nieuw wifi paswoord instellen en ondanks dat alles loopt zoals het hoort in de webconfig, was na een 'save', 'apply' of 'reboot' alles nog hetzelfde als ervoor.
Nu ik gisteren de router in een andere ip range/subnet wil zetten lijkt alles omzeep: na een reset is alles nog steeds zoals ik het ooit installeerd.
Zowel de reset knop achteraan als de "reset factory defaults" in de webconfig weigeren dienst.

De router start steeds op met 'mijn' instellingen: mijn wifi ssid, paswoord, firewall rules,...

Sinds het aanpassen van het subnet wil de wifi helemaal niet meer connecteren.

Vraag is nu; is er nog een tweakers-way om dit toestel een te resetten, of is het definitief afscheid nemen?

Pogingen ondernomen om te resetten:
- reset button
- webconfig
- deze handleiding; http://guolc.blogspot.be/...-your-crwer100-75-or.html
- de handleiding van 3com zelf
- reflash met originele firmware (steeds melding dat ik verkeerde firmware zou gebruiken)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Wellicht dat het nog lukt om het ding leven in te blazen, maar in dit geval zou ik er gewoon afscheid van nemen.

- Het apparaat stamt uit 2006
- Beschikt enkel over 54 Mbps WiFi-g
- Heeft 100Mbit LAN poorten
- Heeft enkel WEP? (gokje...)

Zeker i.c.m. dit en dit topic snap ik niet dat je deze router nog bewaard hebt ;)

De reset knop 30 seconden ingehouden?

[ Voor 9% gewijzigd door Miyamoto op 19-12-2013 15:35 ]

• hanzer
  • Niet online
Mooie research van je! 😊
Die Poe switch is werk gerelateerd ( ik heb geen 10 ap's staan thuis) 😊

wel, ik was van plan deze router te vervangen, cfr "rock solid router". Maar die mikrotik is nog onderweg en nu gaat mijn 3com toch wel stuk zeker...

zwaar om afscheid te nemen, nog nooit een router gehad die ik in jaren niet heb moeten rebooten/resetten...😊

ik zal straks nog 1 poging ondernemen.

PS: wel wpa2 :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
hanzer schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:58:
Maar die mikrotik is nog onderweg en nu gaat mijn 3com toch wel stuk zeker...
Tijdelijk de router van je provider gebruiken? Of heb je enkel een modem gekregen...

• hanzer
  • Niet online
Yep, enkel modem.
voorlopig een oude flink router met apart ap.

enkel zonde van de 3com 😊