Hee!
Ik ben nogal een leek op elektronica, ik heb vroeger op school nog wel wat robotjes gebouwd maar dat is te erg verwaterd dus ik hoop hier meer duidelijk te kunnen krijgen voor me projectje. Voor de mensen met TL;DR syndroom skip naar beneden naar de vragen

Nu weet ik ook dat de Xbox alleen aan te zetten is via Wifi direct (gebruikt ook de xbox controller), dit punt wil ik bij deze nog even laten zitten misschien iets voor de toekomst.
- Ik haal me Nexus langs de NFC tag
- NFC wordt gedetecteerd en start de Youtube app, de Xbox remote class app en stuurt een signaal naar de Arduino.
- Arduino ontvang signaal
- Arduino begint transmitten van codec via IR ledjes
- Apparaten springen aan.
Ik ben nogal een leek op elektronica, ik heb vroeger op school nog wel wat robotjes gebouwd maar dat is te erg verwaterd dus ik hoop hier meer duidelijk te kunnen krijgen voor me projectje. Voor de mensen met TL;DR syndroom skip naar beneden naar de vragen
Project
Ik ben bezig met een projectje wat een schakeling tussen meerdere apparaten moet worden door middel van 1 NFC handeling. Ik heb een Nexus 5 met ondersteuning voor NFC via een NTAG203 NFC tag. Als ik nu me Nexus hierlangs haal dan start hij Youtube op en Xbox remote glass, daarna kan ik handmatig me surround sound + tv en xbox aanzetten. Via de youtube app kan ik filmpje selecteren die daarna door wordt gestuurd naar me Xbox en zo op me tv terecht komt en de muziek via me surround gaat.Schakeling
Nu wil ik het deel van me surround + tv en xbox automatiseren, hiervoor heb ik na wat rond zoeken een schakeling gemaakt (hoop dat hij klopt).
Nu weet ik ook dat de Xbox alleen aan te zetten is via Wifi direct (gebruikt ook de xbox controller), dit punt wil ik bij deze nog even laten zitten misschien iets voor de toekomst.
Doel
De bedoeling is dus als volgt:- Ik haal me Nexus langs de NFC tag
- NFC wordt gedetecteerd en start de Youtube app, de Xbox remote class app en stuurt een signaal naar de Arduino.
- Arduino ontvang signaal
- Arduino begint transmitten van codec via IR ledjes
- Apparaten springen aan.
Code
De code voor de Arduino had ik ook al deels geschreven, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik het signaal via lan ga oppikken. De reden waarom ik voor 2 aparte pins heb gekozen is omdat ik nog niet zeker weet of de aan/uit sequence voor beide apparaten het zelfde zijn. Suggesties zijn welkom. De code voor het transmitten van de aan/uit sequence is voor als nu als volgt:code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| int IRledPinTv = 13; // LED connected to digital pin 13 for the TV int IRledPinSound = 12; // LED connected to digital pin 12 for the Surround sound void setup() { pinMode(IRledPinTv, OUTPUT); pinMode(IRledPinSound, OUTPUT); Serial.begin(9600); } void loop() { Serial.println("Sending IR signal"); SendCode(); delay(60*1000); // wait one minute (60 seconds * 1000 milliseconds) this is for testing } void pulseIR(long microsecs) { // 38 kHz is about 13 microseconds high and 13 microseconds low while (microsecs > 0) { digitalWrite(IRledPinTv, HIGH); digitalWrite(IRledPinSound, HIGH); delayMicroseconds(10); digitalWrite(IRledPinTv, LOW); digitalWrite(IRledPinSound, LOW); delayMicroseconds(10); microsecs -= 26; } } void SendCode() { pulseIR(2080); delay(27); pulseIR(440); delayMicroseconds(1500); pulseIR(460); delayMicroseconds(3440); pulseIR(480); delay(65); // wait 65 milliseconds before sending it again pulseIR(2000); delay(27); pulseIR(440); delayMicroseconds(1500); pulseIR(460); delayMicroseconds(3440); pulseIR(480); } |
Vragen
- Ik vond deze IR leds op Ebay, nu vroeg ik me af welke resistors ik hiervoor moet gebruiken of hoe ik dit eventueel kan berekenen ?
- Is er een manier om te berekenen hoever deze reiken en of ze bijv. over een afstand van 10 meter nog steeds werken ?
- De bovenstaande schakeling is deze zo te gebruiken of kan deze beter / netter / veiliger ?