Toon posts:

topicstarten topic laten 'finishen'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je op het forum zit, en je ben bijvoorbeeld gewoon beetje aan het zoeken, dan zijn er zat topics met een reply of 10/12. Normaal denk ik dan van, goh, dat probleem zal wel opgelost zijn.

Kan er niet iets gemaakt worden dat bijvoorbeeld de topicstarter de topic een bepaalde waarde kan toevoegen, wat zoiets betekend als: mijn vraag is beantwoord, ik heb verder geen hulp meer nodig?

mischien is dit heel erg slecht uitgelegd, want dat is nl niet mijn beste punt :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee, want 't topic is geen eigendom van de topicstarter, maar van 't forum....

En misschien zijn er andere users die íetsje verder vragen dan de topicstarter maar wel dezelfde context hebben en dus in dejuiste draad een vraag stellen).

Overigens zijn slotjes vies en waarom zou een geslaagde vraag + antwoord op slot moeten?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:17 schreef Dyon het volgende:
Als je op het forum zit, en je ben bijvoorbeeld gewoon beetje aan het zoeken, dan zijn er zat topics met een reply of 10/12. Normaal denk ik dan van, goh, dat probleem zal wel opgelost zijn.

Kan er niet iets gemaakt worden dat bijvoorbeeld de topicstarter de topic een bepaalde waarde kan toevoegen, wat zoiets betekend als: mijn vraag is beantwoord, ik heb verder geen hulp meer nodig?

mischien is dit heel erg slecht uitgelegd, want dat is nl niet mijn beste punt :)
Als je wilt dat er een slot op je eigen topic moet, dan kun je dat gewoon ff posten in SU.

Misschien een ICQ naar een mod :?

• stok
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:19 schreef ecteinascidin het volgende:

En misschien zijn er andere users die íetsje verder vragen dan de topicstarter maar wel dezelfde context hebben en dus in dejuiste draad een vraag stellen).

Overigens zijn slotjes vies en waarom zou een geslaagde vraag + antwoord op slot moeten?
Als er een vraag is, en een bijbehorend antwoord. Dan heeft ut toch weinig zin om draadje open te houden.

Dan kun je deze (op verzoek starter!!!!) best wel sluiten IMHO.

Als er iemand in de search op dit topic uitkomt, vindt ie een vraag en een antwoord :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:21 schreef stokkie het volgende:

[..]

Als er een vraag is, en een bijbehorend antwoord. Dan heeft ut toch weinig zin om draadje open te houden.

Dan kun je deze (op verzoek starter!!!!) best wel sluiten IMHO.

Als er iemand in de search op dit topic uitkomt, vindt ie een vraag en een antwoord :)
Maar misschien komt er iemand die hetzelfde probleem heeft en die er verder op door wil gaan, die moet dan weer een apart topic openen waardoor de aanleiding van het vorige topic weer kwijt is. Dat is allemaal wel op te lossen met een quote of een URL, maar niet zo handig i.e.g.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Komt nog bij, zou jij een topic met een slotje die de search ophoest vertrouwen als zijnde dat de vraag+antwoord overkomen met jouw vraag?

En als je vraag identiek is, maar 't antwoord net niet voldoet?

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik denk dat juist slotjes niet de issue zijn. Ik voel het idee voor in de tech-fora wel. Ik als dedicated search user zie zijn punt wel. Dit is juist ter voorkoming van slotjes.

Als je de search gebruikt en je hebt een boel topics gevonden waarin in de naam van de topic een vraag gesteld wordt dn denk je dat je er bent als er 10-12 replies staan. Als je dan alle topics gehad hebt en je bent nix opgeschoten, dan baal je. Als een topicstarter zijn vraag beantwoord vindt of een mod vindt dat dan kan hij de topic flaggen om aan te geven dat de oorspronkelijke vraag beantwoord is, zodat deze verder _niet_ op slot hoeft, maar in de db wel als Q_&_A opgeslagen wordt.

* KeX vindt het op deze manier eigenlijk best een goed idee

• stok
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:26 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Komt nog bij, zou jij een topic met een slotje die de search ophoest vertrouwen als zijnde dat de vraag+antwoord overkomen met jouw vraag?

En als je vraag identiek is, maar 't antwoord net niet voldoet?
sja, daar heb je punt te pakken :)

Maar ik gaf ook slechts de evt. argumenten _voor_ deze stelling.

Als blijkt dat de nadelen opwegen tegen de voordelen, dan lijkt de uitkomst me duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik bedoel niet dat die topic closed oid, maar dat je gewoon kan zien dat de starter geen antwoord meer hoeft, omdat hij het gevonden heeft ofzo.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is een ideeetje dat beter is....

De mod laten meta-taggen van topics die de vraag goed en zorgvuldig beantwoorden... zodat de search deze automatisch als eerste uitpoept.

De mod kan de waardevolle steekwoorden voorzien zodat de concrete vraag beantwoord kan worden.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:28 schreef KexDaFlex het volgende:
Ik denk dat juist slotjes niet de issue zijn. Ik voel het idee voor in de tech-fora wel. Ik als dedicated search user zie zijn punt wel. Dit is juist ter voorkoming van slotjes.

Als je de search gebruikt en je hebt een boel topics gevonden waarin in de naam van de topic een vraag gesteld wordt dn denk je dat je er bent als er 10-12 replies staan. Als je dan alle topics gehad hebt en je bent nix opgeschoten, dan baal je. Als een topicstarter zijn vraag beantwoord vindt of een mod vindt dat dan kan hij de topic flaggen om aan te geven dat de oorspronkelijke vraag beantwoord is, zodat deze verder _niet_ op slot hoeft, maar in de db wel als Q_&_A opgeslagen wordt.

* KeX vindt het op deze manier eigenlijk best een goed idee
dat is precies wat ik bedoel :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Is het niet mogelijk om de topics die hetzelfde onderwerp bestrijken na verloop van tijd te decimeren ? Na bijvoorbeeld 2 weken geen reactie in topic "MXstream en ICS" deleten en doorverwijzen naar 1 basic topic ??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:33 schreef zeef het volgende:
Is het niet mogelijk om de topics die hetzelfde onderwerp bestrijken na verloop van tijd te decimeren ? Na bijvoorbeeld 2 weken geen reactie in topic "MXstream en ICS" deleten en doorverwijzen naar 1 basic topic ??
nah, dan raak je altijd wel info kwijt. Nu word na 1 dag geloof ik het 'map icoontje' geel ipv rood ofzo.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee, want na 2 weken is 't uit de topiclist gezakt en losse topics zijn altijd makkelijker dan 1 kolos...

Systeem van nu werkt prima (als users slotjes kunnen zetten gaan slechte users er misbruik van maken) en dat blijft zo.

punt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:34 schreef ecteinascidin het volgende:
Nee, want na 2 weken is 't uit de topiclist gezakt en losse topics zijn altijd makkelijker dan 1 kolos...

Systeem van nu werkt prima (als users slotjes kunnen zetten gaan slechte users er misbruik van maken) en dat blijft zo.

punt.
ja, maar ik bedoel geen slot dat er geen reacties meer kunnen komen, maar een indicatie dat de vraag beantwoord is, wat voor mensen die iets zoeken direct weten dat hier het antwoord staat.

• stok
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:36 schreef Dyon het volgende:

[..]

ja, maar ik bedoel geen slot dat er geen reacties meer kunnen komen, maar een indicatie dat de vraag beantwoord is, wat voor mensen die iets zoeken direct weten dat hier het antwoord staat.
Bv ipv geel/rood folertje een geel/rood foldertje met een stip ofsow erin

Das wel een id, maar dan moet de topicstarten zo`n topic kunnen taggen. Kzou niet weten of dat zo mogelijk zou zijn.

• KeX

KeX

Op donderdag 07 juni 2001 16:34 drukte ecteinascidin een punt:
uh? Nogmaals, volgens mij zijn slotjes niet de issue en al helmaal geen slotjes die door users gezet kunnen worden.

* KeX moet er niet aan denken dat users dat kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:39 schreef stokkie het volgende:

[..]

Bv ipv geel/rood folertje een geel/rood foldertje met een stip ofsow erin

Das wel een id, maar dan moet de topicstarten zo`n topic kunnen taggen. Kzou niet weten of dat zo mogelijk zou zijn.
jepz, topicstarters en admins. Neemt mischien wel iets meer werkt met zich mee, maar daardoor heb je wel gelijk een problemen/antwoorden database :)

• KeX

KeX

Op donderdag 07 juni 2001 16:39 schreef stokkie het volgende:
...
Hoeft niet persé, lang niet alle topics komen hiervoor in aanmerking. Wat mij betreft maar een select deel van de tech-fora. Die zou je standaard op false kunnen zetten en slechts bij goede beantwoording door de forummod om kunnen laten zetten zodat er aan het topic een flag komt te hangen ofzo.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, dat betekent dat iedere vraag moet worden gescreened op antwoord....

Of modjes dat willen, ik denk 't niet.
Of users dat willen/kunnen.. zal vast wel een dusdanig hoeveelheid reut tussenkomen die niet klopt dat 't systeem in 't honderd loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:44 schreef ecteinascidin het volgende:
zijn vast wel light-mods die dat willen doen? En je eigen topic 'verzilveren' is ook sociaal voor je medetweakers lijkt me

• stok
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:43 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Hoeft niet persé, lang niet alle topics komen hiervoor in aanmerking. Wat mij betreft maar een select deel van de tech-fora. Die zou je standaard op false kunnen zetten en slechts bij goede beantwoording door de forummod om kunnen laten zetten zodat er aan het topic een flag komt te hangen ofzo.
Dat brengt voor de mods een gigantische hoeveelheid xtra werk met zich mee.

Ik kan me voorstellen dat ze dat nie willen.
Als de user dit zou kunnen doen is ut wel een oplossing.
Evt. een speciale "goedkeur-mod" die topics kan taggen en verder geen funtcies heeft?

• KeX

KeX

Op donderdag 07 juni 2001 16:44 schreef ecteinascidin het volgende:

Of modjes dat willen, ik denk 't niet.
Of users dat willen/kunnen.. zal vast wel een dusdanig hoeveelheid reut tussenkomen die niet klopt dat 't systeem in 't honderd loopt.
Er zitten wel degelijk veel haken en ogen aan, maar het is absoluut een goed idee om een Q&A knowledge db handzamer te kunnen maken. Er moet inderdaad nog wat denkwerk aan toegevoegd worden om het werkbaar te maken, want users het zelf laten doen is IMO geen optie en voor de forummods is het mogelijk teveel van het goede. *mmm denkdenk*.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:46 schreef KexDaFlex het volgende:
*mmm denkdenk*.
mwah, op zich vind ik dat een topicstarter zijn topic als 'behandeld' wel mag doen. Een light admin kan dan altijd nog zeggen dat de vraag niet behandeld is.
Lijkt me alleen niet dat er een topicstarter zn topic als behandeld gaat zetten als hij nog geen antwoord heeft

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 07 juni 2001 16:31 schreef ecteinascidin het volgende:
Is een ideeetje dat beter is....

De mod laten meta-taggen van topics die de vraag goed en zorgvuldig beantwoorden... zodat de search deze automatisch als eerste uitpoept.

De mod kan de waardevolle steekwoorden voorzien zodat de concrete vraag beantwoord kan worden.... :)
Geloof niet dat deze is gelezen..... Metatag maakt de search bruikbaar en geeft antwoord op steekwoorden die de mod heeft gezet (en dus de moeite waard waren)

• zeef
  • Laatst online: 10-02 22:16
wat ik dus bedoelde is dat je vaak in de search een waslijst aan topics krijgt over de top 25 aan vragen. Kunnen we daar niet iets uit distilleren ? Voordeel 1 = overzichtelijk voor gebruiker Voordeel 2 = we zijn af van al die topics die we al 100000 keer voorbij hebben zien komen, en de zo mogelijk nog irritantere reactie (doch begrijpelijk) "Use teh search", "RTFM", etc. etc. Ik ken enkele newbies die door dit soort actie reactie niet meer op GoT komen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat los je met metatags op. 1 metatag betekent dat ddat topic iig 't antwoord bevat (en deze staat bovenaan in de search)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:55 schreef ecteinascidin het volgende:
Dat los je met metatags op. 1 metatag betekent dat ddat topic iig 't antwoord bevat (en deze staat bovenaan in de search)
mijn id :)
mischien is het idee nu nog wat vaag, maar ik denk dat dit best een leuke en goede service is naar de gebruikers toe.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

't idee van steekwoorden is volgens mij vorige maand oid al gelanceerd en al incl alle details op de to-do list beland.... that is, voor de crash... inmiddels weer enigszins aangekaart....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 16:59 schreef ecteinascidin het volgende:
't idee van steekwoorden is volgens mij vorige maand oid al gelanceerd en al incl alle details op de to-do list beland.... that is, voor de crash... inmiddels weer enigszins aangekaart....
hmm, dat heb ik waarschijnlijk gemist :) Zit niet echt 24/24 op GoT.
mischien is zo'n beantwoord flag ook een leuk ideetje voor erbij...
najah, succes he :)

• KeX

KeX

Op donderdag 07 juni 2001 16:55 herhaalt ecteinascidin iets dat KeX inderdaad over het hoofd gezien had:
Dat komt inderdaad op hetzelfde neer, ware het niet dat je hier de forummod net zo goed extra mee belast. Maar het idee blijf ik keej vinden.

• Dutchman!
  • Laatst online: 13:42
(ik wil hier alleen even op reageren/iets aan toevoegen, en dat is nm dat ieder topic en iedere post die ik plaats wel degelijk "mijn eigendom" is, en niet automagisch "van het forum" is. Dit vanwege de Nederlandse wet EN aangezien dat in de userovereenkomst stond die ik accepted heb toen ik me hier heb ingeschreven (ten tijde van het UBB/rackspace verhaal))

We spend our years as a tale that is told

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag me af hoe Dutchman zijn recht op 'zijn' topic denkt uit te oefenen....

Zowiezo dat we 'ons' forum openstellen als service zodat jij jouw 'ei' kwijt kan. Daarmee ontleen je geen rechten aan dat specifieke 'ei'. oid.

Natuurlijk zal in de herinnering blijven dat jij 't hebt gelegt, maar verder is 't zoiets als afblijven.

• Dutchman!
  • Laatst online: 13:42
Zo zie jij het misschien, maar zo is het niet. ;) (een beetje in de trand van "het management steld zich niet verantwoordelijk voor eventuele schade" dat je vaak als waarschuwing ziet her en der. Het management mag van alles willen, maar in de meeste gevallen is het wettelijk WEL verantwoordelijk voor "de schade") Het is momenteel namenlijk niet van belang wat de opvatting is over het eigendomsrecht van topics en posts op dit forum, het is van belang wat er in de userovereekomst stond die IK heb 'ondertekend'.

Ter illustratie wat voobeelden.

Ik heb met die userovereenkomst er onder andere voor getekend dat ik weet dat de topics en posts die ik doe op het forum publiekelijk toegankelijk zijn, en dat die in een database worden opgeslagen. Maar, dat stond letterlijk in die overeenkomst, ze blijven wel mijn intelectueel eigendom. Ze mogen bijvoorbeeld dus niet zonder mijn toestemming door zomaar iemand gewijzigd worden. Wel door een adje of mod, want ook DAT stond in die overeenkomst.

Een praktische invulling van het intellectuele eigendom van een post is bijvoorbeeld in deze dat zij niet zonder mijn toestemming vooraf BUITEN het forum gebruikt mogen worden, zoals bijvoorbeeld op een "the best of GoT" CD of een databank van een derde partij. Verder betekent het ook dat, als het mij zo uitkomt, ik een verzoek kan doen al mijn posts en al mijn info uit de database te verwijderden. (hoewel ik me momenteel niet kan voorstellen in wat voor een geval ik dat zou willen :) )

We spend our years as a tale that is told

Pagina: 1