[Bug] Accesskeys zitten euroteken-sneltoets in de weg

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Sinds enkele dagen merk ik dat ik geen euro-symbool kan gebruiken op het forum. Ik dacht dat het ergens een issue met mijn Google Chrome was, maar nu blijkt het echt heel specifiek te zijn aan het Tweakers forum. Als ik op het forum het euro-symbool intyp (ALT-GR + E) dan springt mijn browser gelijk naar het forumoverzicht. Dit is overigens ook zo in de zoek-bar van het forum, terwijl een reactie op een nieuwspost of de zoekbar op de homepage het probleem helemaal niet heeft.

Gezien het zo specifiek is voor het forum, vermoed ik dat het niet een mij ligt, en er dus wellicht nog mensen hetzelfde probleem hebben.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb het net in de laatste versie van Chrome getest (W7, x64, Chrome v31.0.1650.63 m) waar ik ook maar iets in kon zetten of typen maar ik krijg netjes € te zien hoor....

Dus, probleem bevindt zich tussen de stoel en het toetsenbord :P :+

Overigens, al getest in een andere browser dan Chrome? Kan ook een eigennaardigheid zijn van Chrome of zelfs je local cache (wellicht handig die meteen te flushen ook ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 19-12-2013 10:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28

Cyphax

Moderator LNX
Dit kan eigenlijk niet aan het forum liggen. Ik gok dat jouw keyboardinstellingen zo zijn dat ie op het moment dat je hier op de tekstarea klikt om te gaan typen switcht naar een andere layout. Kijk even in de regioinstellingen of je er 2 hebt staan.
niet goed gelezen :$

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 19-12-2013 10:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-11 23:07
uhm... als ik ALT-GR + E doe dan krijg ik: é . Als ik ALT-GR + 5 doe dan krijg ik: € .

Is er niet iets mis met je instellingen? Op welke keyboard instellingen staat je keyboard?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En als je de rechter alt in combinatie met de 5 gebruikt? (Die combi ken ik namelijk voor het € teken)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Jack_Nick schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:36:
uhm... als ik ALT-GR + E doe dan krijg ik: é . Als ik ALT-GR + 5 doe dan krijg ik: € .

Is er niet iets mis met je instellingen? Op welke keyboard instellingen staat je keyboard?
Doh, daar had ik overheen gekeken in de TS. Alt GR + E doet idd een return naar de vorige pagina. Maar ik gebruik automagisch altijd ALT GR + 5 voor het euro teken (US-International keyboard instelling)

Werkt ALT GR + E uberhaubt voor een euro teken?

Xbox Live ID:Notna8310

• Twixie
FYI: ik ben Vlaming en werk dus met een AZERTY toetsenbord, dus vandaar dat het hier ALTGR+E is, en niet ALTGR+5.

Overigens blijkt het niet het forum-overzicht te zijn waar ik naartoe spring, maar de Mijn Topics tab.

• Twixie
Notna schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:38:
[...]
Alt GR + E doet idd een return naar de vorige pagina.
Hoe bedoel je juist ? Ik dacht ook dat het zoiets was, maar (a) ik vlieg systematisch naar Mijn Topics, dus het is geen 'back' behavior, (b) het is echt alleen hier op het Tweakers forum (dus ook niet op Nieuws, Pricewatch, etc...).

• Cyphax
  • Laatst online: 08:28

Cyphax

Moderator LNX
Wat staat er bij jou in de instellingen? Lijkt wel wel alsof je een forum-shortcut hebt. https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

Saved by the buoyancy of citrus

• Twixie
Cyphax schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:41:
Wat staat er bij jou in de instellingen? Lijkt wel wel alsof je een forum-shortcut hebt. https://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Test: €. Bingo ! Dank u zeer !!! :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
CTRL + ALT + 5 (zit bij mij ingebakken).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Twixie
Zoals ik dus zei, Belgische keyboard layout is anders. Dit is bvb CTRL+ALT+5: [
Mijn probleem gaat dus volgens mij iets zijn dat elke Vlaamse Tweaker last van heeft. Want die key shortcuts op het forum staan default aan, vermoed ik (ik wist in elk geval niet dat ze bestonden) en de shortcut voor Mijn Topics valt dus samen met onze €-combo.

[ Voor 62% gewijzigd door Twixie op 19-12-2013 10:47 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit geldt niet alleen voor Belgische toetsenborden, ook op QWERTY kun je control + alt + E moeten gebruiken. Zal vast aan de settings liggen, maar ik ken het ook niet anders dan control + alt + 5.

Dit lijkt een probleem te zijn omdat de browser accesskeys niet alleen benaderbaar maakt via alt + key maar ook via control + alt + key. Persoonlijk gebruik ik de accesskeys best vaak dus ik zou ze niet graag zien verdwijnen... Maar eventueel zou er gekeken kunnen worden naar wat er al dan niet by default een binding krijgt.

Daar kunnen de developers meer over zeggen dan de admins, dus even een tikje naar Lieve Devvers. ;)

LA>>LD

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh, is het een bug? Die combo werkt bij mij sowieso niet, op geen enkele site of applicatie (zal wel m'n keyboard instelling zijn gok ik).

Ik gebruik zelf gewoon € €

Ey!! Macarena \o/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je in Windows je land op Nederland zet en je toetsenbordindeling op VS internationaal zou die koppeling er by default wel moeten zijn. :P Tenzij je een Nederlandse toetsenbordindeling hebt ingesteld, want dan zit 'ie ergens bij de enter in de buurt. Maar die indeling is gruwelijk anyway. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1