Samsung Smart TV ondersteunt geen NFS/Samba, WD TV Play wel?

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb deze week een nieuwe Samsung UE40F6200 Zilver aangeschaft en een NAS: Synology DS414. De Samsung Smart TV ondersteunt helaas geen NFS en Samba, dus ik heb aanzienlijk moeten wachten totdat de NAS alle media had geïndexeerd, voordat ik kon afspelen via DLNA.

Ik wil het aantal apparaten in mijn huishouden beperkt houden, ook qua stroomgebruik wil ik gewoon alles minimaliseren. Ik zit eraan te denken dan maar een WD WD TV Play aan te schaffen, zodat ik in de toekomst niet hoef te wachten op DLNA-herindexaties en ook ondertitels kan afspelen.

Mijn collega's raden me al aan om een HTPC aan te schaffen en hierop XBMC af te spelen, maar ik vind dit gewoon zonde qua aanschaf- en stroomkosten. Mijn enige verwachting is makkelijk films te kunnen afspelen met ondertitels.

• Is het mogelijk om NFS/Samba te gebruiken op de WD TV Play?
• Hebben jullie nog tips voor mijn situatie?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ja, dat kan hij prima. Maar ik zou persoonlijk voor de WD TV Live Streaming gaan aangezien (15 euro meer) de Play gewoon een verkrachtte versie daarvan is (geen downmixing bijv, minder ondersteuning voor formaten enz.) Zie ook:

http://www.wdc.co.nl/en/p...tertainment/mediaplayers/

Zie ook Andre21 in "[Mediaplayer] WD TV Live (najaar 2011)"

Verbruikt 5 W in use, speelt alles af wat je er tegenaan kan gooien en werkt met alle shares die je kan bedenken. Maar iig NFS en Samba :)

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 19-12-2013 10:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• chronoz
De WD TV Play is momenteel voor €34 beschikbaar via Coolblue in combinatie met hun gratis €5 cadeaubon. Dat scheelt al €43 ten opzichte van de goedkoopste WD TV Live (2011).

Bedankt voor de informatie in ieder geval. DLNA is verre van optimaal, ik denk dat ik weinig keuze heb dan een mediaspeler kopen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kunt gewoon plex op je NAS installeren. Als het goed is kan je samsung TV daar wel mee overweg. gratis en voor niks :)

http://www.plexapp.com/connected/index.php

Hier staat tekst

• chronoz
Plex kan niet geïnstalleerd worden op de DS414, omdat de nieuwe ARMv7 processor niet ondersteund wordt.

• chronoz
Ik heb inmiddels de WD TV Play binnen, maar hij ondersteunt geen NFS/Samba. Gaat dus weer terug.
Pagina: 1