Hallo Tweakers!
Ik ben een jaar op reis geweest en wil een compleet nieuwe PC aanschaffen zodra ik terug ben. Als gamer wil ik graag een PC met behoorlijke kracht waar ik mij geen zorgen hoef te maken dat hij de games van de komende 2 jaar niet aan kan. Daarnaast hou ik wel van een goede prijs kwaliteit balans maar schuw niet om een duurder onderdeel aan te schaffen als deze betrouwbaarder is of ik een betere ervaring met een bepaalde leverancier heb. Ik kan alle kritiek hebben dus alle informatie is welkom
.
BELANGRIJK: ik ga mijn PC niet meer zelf bouwen maar dit laat ik doen bij Azerty, de onderdelen moeten dus bij hen verkrijgbaar zijn
De volgende onderdelen ben ik vrijwel zeker van dat ik deze ga aanschaffen (update deze lijst constant):
- CPU
- CPU Koeler
- Case
- GPU
- Intern geheugen
- SSD
- Muis
- Toetsenbord
- Speakers
- HDD
- DVD Writer
Over de volgende producten wil ik graag informatie ontvangen:
- Moederbord
- Voeding
- Monitor
Daarnaast wil ik de volgende extra informatie delen:
• Voor de GPU wacht ik op een non-reference R9 290 van ASUS, MSI of Gigabyte (afhankelijk van de benchmarks). Ik ga deze niet uitbreiden met een 2e kaart.
• Moederbord moet hoge kwaliteit onderdelen hebben, en geschikt zijn voor CPU en PSU overclock. Betaal liever wat meer dan dat ik concessies doe in de kwaliteit.
• Voor de voeding staan er 2 in het lijstje, weet nog niet wat de beste aankoop tussen deze twee is maar hoor het graag!
• De monitor, erg belangrijk, mijn vorige monitor deed ik 5 jaar mee. Nu met het opkomende 4k zal ik de mijne waarschijnlijk eerder vervangen maar wil zeker een zeer degelijke monitor om te gamen waarbij men rekening moet houden met het volgende:
De tabel zal ik constant blijven aanpassen in deze post zodat hij steeds up to date is.
Momenteel ben ik nog in Canada maar wil de PC aanschaffen zodra ik in Nederland ben en de R9 290 Non-ref kaarten verkrijgbaar zijn.
Alvast bedankt voor de informatie!
Ik ben een jaar op reis geweest en wil een compleet nieuwe PC aanschaffen zodra ik terug ben. Als gamer wil ik graag een PC met behoorlijke kracht waar ik mij geen zorgen hoef te maken dat hij de games van de komende 2 jaar niet aan kan. Daarnaast hou ik wel van een goede prijs kwaliteit balans maar schuw niet om een duurder onderdeel aan te schaffen als deze betrouwbaarder is of ik een betere ervaring met een bepaalde leverancier heb. Ik kan alle kritiek hebben dus alle informatie is welkom
BELANGRIJK: ik ga mijn PC niet meer zelf bouwen maar dit laat ik doen bij Azerty, de onderdelen moeten dus bij hen verkrijgbaar zijn
De volgende onderdelen ben ik vrijwel zeker van dat ik deze ga aanschaffen (update deze lijst constant):
- CPU
- CPU Koeler
- Case
- GPU
- Intern geheugen
- SSD
- Muis
- Toetsenbord
- Speakers
- HDD
- DVD Writer
Over de volgende producten wil ik graag informatie ontvangen:
- Moederbord
- Voeding
- Monitor
Daarnaast wil ik de volgende extra informatie delen:
• Voor de GPU wacht ik op een non-reference R9 290 van ASUS, MSI of Gigabyte (afhankelijk van de benchmarks). Ik ga deze niet uitbreiden met een 2e kaart.
• Moederbord moet hoge kwaliteit onderdelen hebben, en geschikt zijn voor CPU en PSU overclock. Betaal liever wat meer dan dat ik concessies doe in de kwaliteit.
• Voor de voeding staan er 2 in het lijstje, weet nog niet wat de beste aankoop tussen deze twee is maar hoor het graag!
• De monitor, erg belangrijk, mijn vorige monitor deed ik 5 jaar mee. Nu met het opkomende 4k zal ik de mijne waarschijnlijk eerder vervangen maar wil zeker een zeer degelijke monitor om te gamen waarbij men rekening moet houden met het volgende:
- Kleur weergave
- Refresh rate
- Minimale ghosting
- Hoge pixeldichtheid (maximale grootte beeldscherm 24 inch, met 1080p minimaal)
- Ik heb gelieve geen glimmende baksteen op het bureau, dus hij mag er wel leuk uit zien (zo min mogelijk overdreven glimmend plastic)
- Onder de 300 euro (liever een stuk lager maar ik wil ook niet teveel kwaliteit inleveren, helemaal niet met de kaart die ik wil aanschaffen)
- 60 of 120hz, ik weet echt niet welke beter gamed (speel voornamelijk RPG/RTS/FPS)
- Geen speakers in de monitor
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 193,90 | € 193,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 70,80 | € 70,80 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,- | € 88,- |
| 1 | BenQ XL2411T Zwart | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Logitech Speaker System Z623 | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout) | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Razer DeathAdder Left Hand Edition | € 52,73 | € 52,73 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 14,59 | € 14,59 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 85,10 | € 85,10 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 660 Watt | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.732,42 | |
De tabel zal ik constant blijven aanpassen in deze post zodat hij steeds up to date is.
Momenteel ben ik nog in Canada maar wil de PC aanschaffen zodra ik in Nederland ben en de R9 290 Non-ref kaarten verkrijgbaar zijn.
Alvast bedankt voor de informatie!
[ Voor 48% gewijzigd door Slickzor op 20-12-2013 19:34 ]