Laptop komt niet verder dan de bios

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Beste tweakers ik heb een groot computer probleem

Ik heb de UX52VS-CN021H en was van plan om schone installatie van windows 8.1 op me laptop te zetten.(via usb). In de laptop heb ik een 120gb samsung 840 sdd geplaatst

In de setup waar ik de partitie moest selecteren kreeg ik het volgende: we kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden.

Online vond ik dat sommige mensen dit probleem hadden verholpen door de bios te resetten, ik heb vervolgens mijn bios naar defaults settings gezet en weer me usb stick als eerst boot option geselecteerd.

Zodra dat ik de bios probeerde te verlaten weer direct in de bios terecht kwam.
Ook als ik me laptop aanzet kom ik direct weer in de bios en zie zelfs geen asus logo.
Voor de rest in de bios zijn er veel instellingen niet beschikbaar, zo kan ik boot option priorities niet meer selecteren.

Nu heb ik een totaal waardeloze laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Thijssie91 op 18-12-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan je nog wel dingen zoals secure boot uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
PilatuS schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:16:
Kan je nog wel dingen zoals secure boot uitzetten ?
Secure boot control dat kan ik nog wel aan en uitzetten, en ook onder andere d fast boot en launch CSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is er dan niet echt iets aan de hand. Ik heb laatst ook flink zitten prutsen in de BIOS van een Asus laptop om vanaf DVD te kunnen booten. De BIOS waarmee Asus bij hun Windows 8 laptops draait is niet echt bepaald handig gemaakt. Als het goed is moet je gewoon verder kunnen. Alleen even opzoeken wat je precies moet instellen om verder te kunnen.

• Thijssie91
Je had gelijk na 3 uur klooien in de bios met instelllingen is het me gelukt. Bedankt!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Soldaaatthijs schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:33:
Je had gelijk na 3 uur klooien in de bios met instelllingen is het me gelukt. Bedankt!
3 uur!? :X
Wat heb je uiteindelijk veranderd/aangepast zodat het nu wel werkt? Leren wij meteen mee. :)
Pagina: 1