Toon posts:

webserver op client netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhh sorry voor het iets wat vage odnerwerp...
:) Maar ik heb een vraag. Mijn webserver op mijn client pc moet voor iedereen te bereiken zijn, maar dat issie dus niet.
Ik heb het simpele internet delen voor windows gedaan, en op de host maar omnihttp gezet om het door te linken maar het wil neit lukken arrgh... waarom niet... kan iemand mij alsjeblieft helpen.. en nu zeggen dat ik bij search moet kijken, dat heb ik al gedaan maar daar staan geen goede oplossing..

Alvast bedankt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je wel netjes poort 80 van je externe IP door-gemapped naar het interne IP van je client?

Verwijderd

Topicstarter
Huh..ik weet bijgod niet hoe en waar ik dat moet doen...
In je hosts file van windows

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:28 schreef volcano[gbb] het volgende:
Huh..ik weet bijgod niet hoe en waar ik dat moet doen...
In je hosts file van windows
Je gebruikt Windows Internetsharing... van welke windows?

Verwijderd

Topicstarter
Op de client staat win ME en op de host staat 95..

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 17:44 schreef volcano[gbb] het volgende:
Op de client staat win ME en op de host staat 95..
Dat verklaart een boel: Internetsharing van beide versies van windows (95 heeft het geloof ik niet eens) kan je geen poorten mee mappen, dus dan is het vrij logisch dat je niet snapt wat ik bedoel.

Mijn advies: Stap over op een iets uitgebreider programmatje om je internet-verbinding te delen, waar je mee kan poortmappen. Een voorbeeld van een erg gebruiksvriendelijke versie hiervan is Winroute.

Portmappen houdt in dat je (via dat programmatje) aan je computer duidelijk maakt dat alle informatie die binnenkomt op je externe IP (het grote boze internet) wordt doorgestuurd naar dezelfde poort op een intern IP, in jouw geval het IP van de pc waar je de webserver op draait.

Als er namelijk informatie binnenkomt op poort 80 extern, weet Internet Sharing van Windows niet naar welk intern IP (van de host of de client) dat moet worden doorgestuurd en dus gebeurt er niets, en je kunt dat bij ICS ook niet instellen.

Succes!

Good Byte,
Negotiator.

PS. Ik heb het steeds over poort 80 omdat dát de poort is waar http verkeer (en dus ook verkeer voor de webserver) heen moet.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, voor je bijhulpzaamheid en je goeie uitleg. Ik ga het meteen proberen.
GRTZ Sven.

Nogmaals bedankt.. :)
Pagina: 1