Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbart333
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Dit is de eerste keer dat ik iets post op een forum. Dus als ik iets fout doe dan hoor ik het wel.

Maar nu ff to the point. Ik zoek een battery pack voor mijn iphone 5 maar ik weet niet wat ik moet hebben. Ik wil niet een die in een hoesje zit maar een losse met usb poort. Ik had al gezien dat ze er zijn met losse batterijen erin en met een vaste accu. Heeft zo'n vaste accu nog veel voordelen tegenover losse batterijen want het voordeel van losse batterijen is dat je ze overal kan kopen. Ik wil er niet te veel geld aan uit geven. Ook zag ik dat je ze ook zelf kan maken met wat componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
bartbart333 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:03:
Dus als ik iets fout doe dan hoor ik het wel.
Uiteraard heb je zelf vooraf uitgezocht wanneer je iets fout zou doen, dus alles zou moeten kloppen?

Wat is je concrete vraag? Wat heb je zelf al uitgezocht? Je kunt er toch gewoon een aantal vergelijken en dan de goedkoopste nemen? als je googled naar "iphone batterypack" o.i.d. kom je vast een heel eind.

[ Voor 36% gewijzigd door JDillinger op 18-12-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je hebt niet aangegeven voor welk doeleinde je het wilt hebben. Wil je het tijdens je reis gebruiken. Waarbij de aanwezigheid van een stopcontact niet gegarandeerd is?
Of wil je het gebruiken als je zonder sap komt te zitten in de trein op weg naar huis?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbart333
Ik heb het dus toch niet helemaal goed gedaan aangezien mijn vraag niet duidelijk was. Ik weet niet of ik een battery pack met losse aa batterijen moet nemen of een met een vaste accu. Het is voor op reis waar ik er vanuit ga dat ik geen stopcontact heb. Hij moet dus een hoge capaciteit hebben of vervangbare aa batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ik zou voor een eentje me een vaste accu nemen. De behuizing daarvan lijkt me steviger en oogt beter waterdicht/stofdicht.Voor de prijs zal het niet veel verschil uitmaken. Een vaste accu met hoge capaciteit vs een losse battery pack met hoge capaciteit aa batterijen.

Daarnaast lijkt me dat een vaste accu met gelijke capaciteit compacter zal zijn dan een met losse battery pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:48:
Ik zou voor een eentje me een vaste accu nemen. De behuizing daarvan lijkt me steviger en oogt beter waterdicht/stofdicht.Voor de prijs zal het niet veel verschil uitmaken. Een vaste accu met hoge capaciteit vs een losse battery pack met hoge capaciteit aa batterijen.

Daarnaast lijkt me dat een vaste accu met gelijke capaciteit compacter zal zijn dan een met losse battery pack.
Het is voor op reis waar ik er vanuit ga dat ik geen stopcontact heb
Als hij vervolgens dit zegt dan zijn batterijen toch handiger. Als de lading uit de accu van de lader is zal je toch weer een stopcontact moeten hebben. Zit je in een hotel in New York is dat prima. Zit je ergens in de rimboe dan zou ik toch voor de batterijen optie gaan.

Met de wat goedkopere standaard laders met accu zal die na 1x de telefoon opladen al leeg zijn. Is natuurlijk wel goedkoper en handiger dan met batterijen. De vraag is eigenlijk; zit je weken zonder stopcontact of 1 dag ?

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 18-12-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Het probleem is dat wat hij wilt hij zowieso een stopcontact moet hebben.
Want reguliere aa zullen nooit genoeg power hebben om de telefoon op te laden.
Hooguit laden om een bericht te kunnen versturen.

Dus dan wilt je in je batterypack hoogwaardige oplaadbare aa hebben. En dan kom ik weer terug op datgene wat ik heb gezegd.
Een zeer hoge capaciteit accu. met 30.000 ma daar kan je je iphone zeker 7 x mee opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbart333
Het is niet voor langere tijd. Bijvoorbeeld voor een dagreis naar Keulen. Maar als ik dan op de heen en terugreis muziek zit te luisteren en spelletjes speel of filmpjes kijk dan heb ik niet genoeg voor de hele dag. Of voor als ik ga camperen en een dag of twee geen stopcontact heb. Als die battery pack mijn iPhone een aantal keer kan opladen is dat genoeg.

Volgens mij heeft de iPhone 5 een accu van ongeveer 1500 mAh kan je dan met een battery pack van 3000 mAh je iPhone twee keer opladen?

[ Voor 16% gewijzigd door bartbart333 op 18-12-2013 23:41 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zelf net deze besteld voor de iPhone 5s (via Amazon 43eur, gratis verzending):

http://www.ianker.com/product/79AN7904-BA

Charged de 5s een keer of 6. De USB poort kan max 4A aan dus hij laad de iPhone net zo snel als via het stopcontact. (Veel van die cheapo powerbanks doen dat dus NIET, tevens komt het aantal mah op de verpakking vaak niet overheen met de werkelijkheid).

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-v op 19-12-2013 11:39 ]

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ik kan de Anker die Jay-v aanraadt alleen maar mee aanbevelen. Ik heb de oude Astro 3E en nu de nieuwe 2nd Gen Astro 2. Deze laatste batterij heeft de iPhone 5S twee maal volledig opgeladen, samen met een Kobo mini ereader en een BIC phone.

De kwaliteit is subliem, je kan de batterij gewoon opladen met een microUSB en laden van de iPhone gaat bijzonder snel. De prijs zit goed en komt dicht in de buurt van de Chinese merken die veel slechter presteren (spreek uit ervaring ...).

en @bartbart333 : je redenering gaat niet helemaal op. Externe batterijen hebben vaak intern een ander voltage en je hebt altijd wat verlies bij het opladen. Ik denk dat het veiliger is om de capaciteit in mAh te halveren als je een idee wil hebben hoe vaak je kan opladen.

[ Voor 21% gewijzigd door kvaruni op 19-12-2013 18:33 . Reden: antwoord op bartbart333 ]

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:36

Saninl

Jay-v schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:35:
Zelf net deze besteld voor de iPhone 5s (via Amazon 43eur, gratis verzending):

http://www.ianker.com/product/79AN7904-BA

Charged de 5s een keer of 6. De USB poort kan max 4A aan dus hij laad de iPhone net zo snel als via het stopcontact. (Veel van die cheapo powerbanks doen dat dus NIET, tevens komt het aantal mah op de verpakking vaak niet overheen met de werkelijkheid).
We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order.

:'(

• kevinl

kevinl

Yellow van

*knip*
Je kan ook een TR aanmaken als je vindt dat iemand lui is.

amazon

[ Voor 18% gewijzigd door Whieee op 26-12-2013 22:36 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb via de website van Verbatim de AA-battery pack gekocht voor 15 euro. Hier kun je reguliere penlites in stoppen, maar dus ook oplaadbare batterijen. Ik had nog enkele 2600Mah GP-penlites liggen, die nu perfect dienst doen in die Verbatim.

Ik krijg de iPhone 5 er nèt niet 2 keer mee opgeladen (vanaf 5% accu, tweede keer tot 90-95). Mogelijk kun je met goede AA-penlites (niet-oplaadbaar) nog meer laden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1