Verbruik autoradio met en zonder frontje

Pagina: 1
Acties:
  • 1.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:36
Klopt het dat een radio met het frontje op(uit) meer electriciteit verbruikt dan als het frontje eraf zou worden gehaald.

Ik had een keer een lege accu en nadat de automonteur dat frontje eraf haalde ging het accuverbruik terwijl de auto uitstond met de helft omlaag. Ik weet wel dat er altijd wel verbruik is(voor het geheugen van de radio en andere apparaten in de auto) maar dat extra verbruik van het frontje tilde de waarde hoger dan normaal waardoor de accu leegliep.

Klopt dit? wat is het verschil van frontje erop of frontje eraf als dat ding toch uitstaat?

Ik ben niet zo technisch dus ik weet niet hoe ik dat moet meten.

PS, de radio is continu voorzien van stroom, dus als de ontsteking uit is dan heeft de radio nog wel stroom.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
tuurlijk...

frontje is lampen en lichten.. welke stroom vreten. Dus als deze erop zit vreet ie meer stroom :)

if broken it is, fix it you should

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik denk dat zo'n frontje van een autoradio vergelijkbaar veel stroom slurpt als het display van je GSM. En je weet hoe lang die kan doen met zo'n miniem batterijtje.. laat staat met zo'n dikke auto-accu.
Het lijkt me dus niet dat je autoradio (die uit staat neem ik toch aan he?) je accu in een nachtje/weekje leegtrekt.
Het kan best zijn dat bij een stilstaande auto (sleutels eruit) het stroomverbruik verdubbeld na het plaatsen van het frontje, maar 2x weinig is nog steeds niet veel!

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er in de auto radio gewoon een klein batterijtje, die de tijd en instellingen van stroom voorziet.
Als de auto weer aan gaat laad hij zich weer op.
Conclusie klopt niks van wat die montuer zij!!!!!

Verwijderd

het verschilt ook per radio.....
ik heb wel eens gehoord dat het weinig uitmaakt als de radio op standby staat of dat ie aan staat........maar als het waar is :?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je autoradio moet je wel zo aansluiten dat de remote kabel aangesloten is op de +12volt draad, ALLEEN als je contact aan staat. Anders blijft je radio aan, tenzij je hem uitzet.

Als jij je contact uit zet blijft er dan wel 1 12volt continus spanning naar de radio lopen, maar omdat er geen stroom is (lees: te verwaarlozen), verbruikt hij ook nagenoeg niks.

Voor de rest is het onzin dat het displaytje vermogen vreet, alleen als je bijvoorbeeld zo'n frontje hebt van o.a. Philips, dat 24/7 de tijd laat zien als je je radio uit hebt staan. Maar dan nog, moet je hem HEEL lang uit laten staan. Anders denk ik dat je een nieuwe accu moet kopen, omdat deze oud/zwak of slecht is :)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 16:27 schreef sloppy het volgende:
het verschilt ook per radio.....
ik heb wel eens gehoord dat het weinig uitmaakt als de radio op standby staat of dat ie aan staat........maar als het waar is :?
|:( |:( |:( |:( was niet standby maar dat heeft te maken met het volume
|:( |:(
Pagina: 1