Ik zit al tijden te twijfelen om mijn PC wat te upgraden, ivm het spelen van games. Games hoeven absoluut niet op ultra of keiharde framerates te halen, de online shooters ga ik namelijk op mijn PS4 spelen, maar nu is gamen onmogelijk. Ik heb het over games van de Total war serie, maar ook andere RTS en RPG games. Daarnaast heb ik een beperkt budget, ik ben student, vandaar het twijfelen 
Dit is het startpunt:
pricewatch: Packard Bell Imedia I6704
Piriform Speccy:
CPU
Intel Core i5 650 @ 3.20GHz 45 °C
Clarkdale 32nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Packard Bell FIH57 (CPU 1) 44 °C
Graphics
SyncMaster (1280x1024@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon HD 5450 (Sapphire/PCPartner) 50 °C
Hard Drives
596GB Western Digital WDC WD6400AAKS-22A7B2 (SATA) 42 °C
Let op, is een redelijk kleine case. Ik had ergens al gelezen dat Packard Bell wat problemen heeft met de warmte afvoer, bovenstaand is dan ook idle.
Waar ik zelf aan zat te denken:
pricewatch: MSI R7850-2GD5/OC
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W of:
pricewatch: Seasonic M12II 520W Ik moet eigenlijk nog even checken wat er voor voeding in zit, kan het op de spec pagina's nergens vinden
Dit samen is nog geen 200 euro, is dit een zinvolle upgrade? Daarnaast gaat de case dit redden qua temperatuur en trouwens qua ruimte?
Een extra stap zou zijn:
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
Maar goed, dit is dan wel weer ruim 100 euro extra, wellicht is dit te rechtvaardigen, maar ik ervaar eigenlijk niet dat mijn PC langzaam is in het gebruik anders dan games. Vervolgens zou een Full HD scherm niet misstaan natuurlijk, maar dat is voor latere zorg. Wat zijn jullie gedachten?
Mijn idee is, kan het af met alleen GPU en eventueel een voeding, dan doe ik het. Moet er een nieuwe case, eigenlijk meer RAM, een SSD, nieuwere chip etc. etc. Dan houd ik het geld gewoon lekker in mijn zak
Dit is het startpunt:
pricewatch: Packard Bell Imedia I6704
Piriform Speccy:
CPU
Intel Core i5 650 @ 3.20GHz 45 °C
Clarkdale 32nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Packard Bell FIH57 (CPU 1) 44 °C
Graphics
SyncMaster (1280x1024@60Hz)
512MB ATI AMD Radeon HD 5450 (Sapphire/PCPartner) 50 °C
Hard Drives
596GB Western Digital WDC WD6400AAKS-22A7B2 (SATA) 42 °C
Let op, is een redelijk kleine case. Ik had ergens al gelezen dat Packard Bell wat problemen heeft met de warmte afvoer, bovenstaand is dan ook idle.
Waar ik zelf aan zat te denken:
pricewatch: MSI R7850-2GD5/OC
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W of:
pricewatch: Seasonic M12II 520W Ik moet eigenlijk nog even checken wat er voor voeding in zit, kan het op de spec pagina's nergens vinden
Dit samen is nog geen 200 euro, is dit een zinvolle upgrade? Daarnaast gaat de case dit redden qua temperatuur en trouwens qua ruimte?
Een extra stap zou zijn:
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
Maar goed, dit is dan wel weer ruim 100 euro extra, wellicht is dit te rechtvaardigen, maar ik ervaar eigenlijk niet dat mijn PC langzaam is in het gebruik anders dan games. Vervolgens zou een Full HD scherm niet misstaan natuurlijk, maar dat is voor latere zorg. Wat zijn jullie gedachten?
Mijn idee is, kan het af met alleen GPU en eventueel een voeding, dan doe ik het. Moet er een nieuwe case, eigenlijk meer RAM, een SSD, nieuwere chip etc. etc. Dan houd ik het geld gewoon lekker in mijn zak