Toon posts:

Fan probleem achter installatie 2de hands HDD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik installeer een harde schijf door de voeding en de sata kabels te verbinden. Bij de eerste start-poging draaiden de voeding-kabels in de fans van de GPU -_-. Bij de 2de startpoging (kabels zaten ver weg van de fans nu XD) boot ik gewoon in de bios en zag dat de PC de HDD goed detecteert. Waarmee ik de bios afsloot en verder opstart naar windows. Waarmee onmiddellijk duidelijk bleek dat windows het niet leuk vond. Nadat ik het loginscherm kreeg. Dacht mijn PC plots dat het een jumbo-jet was in plaats van een PC :'(. Ik dacht het gaat wel over dus logde ik gwn in. Windows zelf detecteert ook de HDD en kon hem zelf formatteren. Alleen kreeg ik wel van de vervelende lag spikes. En crashte Explorer ook heel de tijd. Dus verwijderde ik die HDD weer en alles werkt nu weer normaal. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Specs:
cpu: Int Core i7-4770K
gpu: EVGA2GB GTX770
MB: Asrock Z87 EXTREME6
RAM: 8GB DDR3
fans: Aerocool GT-700
Sharkoon Vaya
SSD: 128GB 390/530 840Pro (STATA3)

Geprobeerd te installeren
HDD: Seagate Barracuda (360 GB) (STATA2)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Waren de kabeltjes goed aangesloten? Welke voeding heb je in je systeem?
Heeft de eerste start-poging schade aan je GPU en/of GPU fan opgeleverd?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja mijn systeem heeft een 700W voeding. En ik denk niet dat er schade is opgelopen. Want zonder die schijf draait ie alle games nog aan 60fps XD.

Van die kabeltjes weet ik niet zo veel :/. He was vooral veel geduw en getrek om die schijf erin te krijgen (weinig plaats). En die kabeltjes zouden ms niet goed gezeten hebben. Maar dan nog windows en de bios detecteren de schijf? Kunnen kabeltjes niet goed zitten en toch werken?

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:30:
Van die kabeltjes weet ik niet zo veel :/. He was vooral veel geduw en getrek om die schijf erin te krijgen (weinig plaats). En die kabeltjes zouden ms niet goed gezeten hebben. Maar dan nog windows en de bios detecteren de schijf? Kunnen kabeltjes niet goed zitten en toch werken?
Daar heb je op zich gelijk in ja, dat als het BIOS en Windows je disk herkennen dat het in orde lijkt. Geen schade aan de kabeltjes, zodat er kortsluiting of zoals ze dat in het Duits zo mooi noemen een "Wackelkontakt" - dus dat iets electrisch net wel/geen contact maakt.
Oké, over een andere boeg; als je disk loskoppelt dan gaat het wel goed?

Je taalgebruik in de eerste post is wat overdrachtelijk, dus kan je van de volgende zinnen aangeven wat er precies gebeurt:
  • Waarmee onmiddellijk duidelijk bleek dat windows het niet leuk vond. -> wat niet?
  • Dacht mijn PC plots dat het een jumbo-jet was in plaats van een PC -> welke fans?
Wellicht krijgen we dan een betere idee waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Jolke schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:42::
  • Waarmee onmiddellijk duidelijk bleek dat windows het niet leuk vond. -> wat niet?
  • Dacht mijn PC plots dat het een jumbo-jet was in plaats van een PC -> welke fans?
Wellicht krijgen we dan een betere idee waar het fout gaat.
Wel windows reageerde nogal traag. Wat ik niet gewoon ben van deze PC.
En van die jumbo-jet ja sorry. Maar ik denk dat het de back-fan op 100% draait.
Ik maak er een foto van om alles te verduidelijken:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/4012/4dyf.png

Verwijderd

Topicstarter
En ja als de schijf losgekopeld is werkt alles goed.

• Jolke
Probeer de schijf eens in een andere computer.

Verwijderd

Misschien ook eventjes smart data dumpen, als de disk hele tijd timeouts krijgt door een defect/actieve badsec krijg je idd lockups

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:57:
Probeer de schijf eens in een andere computer.
Ik heb maar 1 desktop jammer genoeg.
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:14:
Misschien ook eventjes smart data dumpen, als de disk hele tijd timeouts krijgt door een defect/actieve badsec krijg je idd lockups
Euh, hoe kan ik dit doen?

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar waar. Vandaag heb ik hem nog eens geprobeerd. En de contact pinnen schoon gescheurd. En ie blijkt te werken. Moest alleen nog een partie aanmaken. Ook heb ik mijn SSD op een andere kabel gestopt. Geen idee of dat de reden was.

spoiler: lol
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IQNBmID.png

• Jolke
Ik zie dat je SSD bijna vol is; dit komt de performance niet ten goede, het beste kun je 10% van je SSD vrij houden, om zo nog een goede snelheid van je disk te behouden.
Pagina: 1