Acer Aspire 7520G processor vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 19:50
Hallo,

Ik zou graag mijn laptop een beetje willen upgraden. Ik ben ook al bezig om een SSD te kopen.
Nu was mijn vraag, kan ik eigenlijk wel de processor in deze laptop te vervangen? En is het betaalbaar?
Als het kan zou ik er graag een i3 of een i5 in willen zetten.

Hier de specs,

Acer Aspire 7520G.
Amd Turion 64 X2 TL64 2.2Ghz.
nvidia 8600M GS
4 gb ddram.

Of op tweakers,

http://tweakers.net/price...g-604g25bi/specificaties/

Alvast bedankt.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nee dat is niet echt mogelijk, dan zou je het moederbord ook moeten vervangen, dat is namelijk een andere socket. Dat is socket 745 of S1, daar is niet veel aan te upgraden. Misschien doet een SSD nog wonderen, maar de processor is geen goed idee.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

gaat niet lukken,tenzij je een socket hamer hebt.je hebt een amd proccesor daar past geen intel in.

je kan kijken of je een snellere amd proccesor vind, maar ik zou eerst een kijken of je de procesor eigenlijk wel kan vervangen. van acers met intel weet ik zeker dat het gaat. maar geen idee of dat bij amd ook kan.

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 18-12-2013 16:29 ]

ora et labora

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@ TS,

Je laptop is wel een beetje 'end of life' met specs uit 2008.. upgraden is geenzins aan te raden, elk dubbeltje aan deze latop is weggegooid geld. Zoals eerder aangehaald, je hebt een AMD laptop, met een AMD socket (aantal pinnetjes), maar je wil een intel proc van de afgelopen 2 jaar er in plaatsen? Hoe je op t idee komt is me een raadsel...

Laptops zijn er niet om 'up te graden', in ieder geval niet de CVPU en vaak ook niet de GPU..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

millman schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:36:
@ TS,
Laptops zijn er niet om 'up te graden', in ieder geval niet de CVPU en vaak ook niet de GPU..
niet direct maar het kan wel. ik heb in mijn 5920G een intel C2D T9300 en een nvidia 9650M GT.
samen met een ssd is dit nog een prima laptop.

maar dat is intel. amd prestaties zijn niet erg goed te noemen. vraag mij ook af wat voor processor je er in de plaats voor kan zetten.

ora et labora

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Mijn stelling blijft staan dat laptops niet gemaakt zijn om up te graden.. Dat je met enige moeite een andere (vaak niet heel veel sneller) cpu of gpu in kan zetten is een zeldzaamheid, omdat het powerdesign van de laptop dit vaak niet ondersteund. Een 80w proc terwijl je er eerst een 35w in had zitten is vragen om problemen, dus van een dualcore naar een quadcore is vaak al niet mogelijk, dus meer dan 10-15% winst valt er dan niet te behalen en is imho totaal zinloos. Los van het feit dat een GPU MXM formaat gewoon belachelijk duur is..

• Jan Alleman
Oke,

Beetje dom van mij om twee fabrikanten door elkaar te halen, derp. Maar in principe zou ik hem kunnen vervangen met een andere? Even voor de duidelijkheid ik hoef geen super laptop maar zou toch wel iets sneller willen. En daarom zou ik dus voor een kleine upgrade willen gaan mits dat kan.

Bedankt.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dat kan in jou geval niet omdat het platform reeds verouderd is... er is gewoon geen CPU meer voor te krijgen.. Los daarvan is het voor een 'noob of newb'een hels karwij om je laptop te ontmantelen en je cpu te verwisselen.. Als het al mogelijk is en de proc niet embedded is..

[ Voor 42% gewijzigd door millman op 18-12-2013 17:02 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Exoticly schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:53:
Oke,
Beetje dom van mij om twee fabrikanten door elkaar te halen, derp. Maar in principe zou ik hem kunnen vervangen met een andere? Even voor de duidelijkheid ik hoef geen super laptop maar zou toch wel iets sneller willen. En daarom zou ik dus voor een kleine upgrade willen gaan mits dat kan.
probleem is vaak dat nieuwe cpus niet ondersteund worden, de snelste cpu waar de 7520G mee werd uitgerust is de TL-66. slechts een kleine verbetering die op ebay vind voor zon 50 a 60 euro. ik vind het veel geld.

beter koop je een ssd met dat geld, maar goed het kan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 18-12-2013 17:09 ]

ora et labora

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

dat is een proc die 10% sneller draait, maar ~7% prestatiewinst oplevert.. Kortom dat merk je totaal niet.. Zeker met de performance van de huidige chip die je hebt is het verschil nihil...

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-10 12:38

Plato112

Da is toch nie normaal!

Normaal gesproken upgrade je alleen je geheugen of harde schijf bij een laptop. Eventueel kun je nog je netwerkkaart vervangen als dat nodig zou mogen zijn. De rest is over het algemeen niet te doen en bij een oude laptop sowieso het geld niet meer waard.

Speed limits are like herpes.

• Jan Alleman
Oke,

Deze laptop is toch maar tijdelijk, mijn desktop was kapot gegaan en had snel een vervanger nodig. Ik ga in ieder geval een SSD kopen omdat ik die natuurlijk ook een nieuwe computer kan gaan gebruiken.

Bedankt allemaal.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Een SSD is altijd een goed aankoop!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-11 08:50
Als je echt performance wilt kun je natuurlijk altijd je OS vervangen voor een OS die minder resources vraagt. Kijk, dan heb je voor weinig (of helemaal niets) een grote verbetering. En dan in combinatie met een SSD en wat meer RAM....

btw, is de Nvidia 8600 niet de "ik word zo heet dat ik m'n eigen soldeer smelt" versie? :+

[ Voor 16% gewijzigd door pasarica op 18-12-2013 18:11 . Reden: extra info ]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Jan Alleman
Over wat voor OS heb je het dan? Ik heb nu de 32 versie van Windows 7.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:23

Nemesizz

Untouchable

pasarica schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:09:
btw, is de Nvidia 8600 niet de "ik word zo heet dat ik m'n eigen soldeer smelt" versie? :+
Ja, het is een wonder dat er een laptop is met een werkende GeForce 8000 serie chip erin :P .
offtopic:
(hitte opzich was het probleem niet, het opwarmen en afkoelen zorgde ervoor dat er breukjes in het soldeer kwamen en dan ging de boel kapoet).

Maar goed, zoals hierboven al een paar keer gezegd word is het upgraden van een laptop niet zo eenvoudig als een desktop. De kans op problemen zijn groot, de performancewinst nihil, en de kosten/baten is het ook niet waard. Helemaal als je al aangeeft dat de laptop slechts tijdelijk is, zou ik het niet doen.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Nemesizz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:21:
[...]
Ja, het is een wonder dat er een laptop is met een werkende GeForce 8000 serie chip erin :P .
Zal ik dan maar snel een tempeltje bouwen voor mijn XPS 1530 met 8600m GT en hem gaan eren?

Alle gekheid aan de kant, het bracht een verhoogde uitval rate, geen 100% uitval rate... Ga de TS nou niet op de kast jagen door dit soort dingen te zeggen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:23

Nemesizz

Untouchable

Het is ook niet om de TS bang te maken ofzo...maar het blijft een wonder :P .

Nee uitval is inderdaad geen 100%, maar wel erg hoog vandaar.
Als die het nog doet, dan doet ie het, ik zou me er niet druk om maken, voor het zelfde geld gaat er morgen een bak koffie overheen of valt ie, is ie ook stuk.
Pagina: 1