Hulp nodig bij 7.1 set aansluiten op PS3

Pagina: 1
Acties:

• Rita Verdonk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-12-2023
Beste Tweakers,

Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van de audio en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de volgende apparatuur:

-Creative Gigaworks S750 7.1 set
-PS3 Slim
-Sony Bravia KDL-40BX400 TV
- Luxman A373 versterker

Afbeeldingslocatie: http://www.dpaudio.nl/attachments/Image/Stereoversterkers/Luxman_A-373-3.jpg
achterkant versterker

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/00090967-photo-creative-gigaworks-s750-le-panneau-de-connecteurs-du-caisson.jpg
achterkant gigaworks subwoofer

Nu vroeg ik me af wat de beste optie is om mijn PS3/TV aan de 7.1 set te hangen. De PS3 heeft HDM/optische kabel als enige opties. De Luxman versterker is volgensmij het probleem omdat deze beide formaten niet ondersteund. Maar ik zieoook geen mogelijkheid om de subwoofer op de Luxman aan te sluiten. Want de groen/oranje/zwarte/grijs kabels (AUX kabels?) zie ik ook niet op mijn versterker of TV. Kan iemand me adviseren wat de beste stap is om te ondernemen, is er bijvoorbeeld een bepaalde converter kabel die mijn probleem oplost? Of moet ik echt een nieuwe versterker kopen hiervoor? En zo ja, welke ondersteunt dan mijn apparatuur?

P.S.

Voor nu hoef ik niet per se de volledige 7.1 mogelijkheid gebruiken, maar wil ik de set ook eens als 5.1 testen ( de 2 middenboxen eruit halen). Is dit misschien makkelijker?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Rita

[ Voor 7% gewijzigd door Rita Verdonk op 18-12-2013 16:17 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 13:29
Die versterker heeft maar vier terminals? En ook nog eens voor een A en een B set. Dat is dus alleen stereo. Dat ding is 10+ jaar oud, dus je kan er helemaal niks mee.

Koop een goede receiver en je kan alles aan elkaar knopen. Regelmatig staan er Yamaha's e.d. te koop op dagaanbiedingsites voor een mooi prijsje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rita Verdonk
Sjon bedankt voor de snelle reactie. Ik was al bang dat de versterker te gedateerd zou zijn. Is er dat je weet ook een converter die ik er tussenin kan gooien, zodat ik toch met deze setup vooruit kan? Of zal de versterker echt vervangen moeten worden? Ik ben namelijk nogal gehecht aan het ding en neem er liever geen afstand van. Mocht dat toch de enige optie zijn, lukt dit dan voor onder de 80-100 euro?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 13:29
Die versterker kan sowieso geen 7.1 decoden of uitsturen, dus je speakerset kan er ook niks mee. De input stekkers zijn 3,5mm op het subsetje, dat is niet echt een normale verbinding met een receiver of versterker, die hanteren tulpstekkers voor dit soort verbindingen. Het is dan ook een PC setje.

productreview: Creative Gigaworks S750 review door frankknopers

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rita Verdonk
Oke dus voor de playstation kan ik het sowieso wel vergeten met deze set? Vond het inderdaad al raar dat er alleen 3,5mm stekkers in gaan, Heb deze set tweedehands goedkoop kunnen krijgen maar moet dan toch misschen op zoek naar iets anders. In ieder geval bedankt voor de info!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Ik ken die setjes van Creative en die gebruiken een (enkele) coaxiale kabel met RCA-connectoren voor een versterkt signaal. In plaats van speaker wire dus, zeg maar.

Sluit dus hoe dan ook die dingen niet aan op een versterker, want dan ga je een versterkt signaal versterken en ik denk niet dat dat goed gaat.

Heel die versterker (stereo, inderdaad) heb je dus helemaal niet nodig.

Wat je nog zou kunnen proberen, en wat HEEL misschien werkt, is je PS3 middels hdmi op je TV aan te sluiten, en je TV middels toslink op de toslink-ingang die volgens mij op jouw control pod zit. Het overgrote merendeel van de TV zal geen hdmi->toslink forwarding doen, maar je kunt het zo maar eens proberen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je hebt een apparaat nodig dat hmdi uit de PS3 om kan zetten naar analoog 5.1. Die zijn niet goedkoop.

Je zou ook twee luidsprekers van marktplaats kunnen halen en samen met de versterker gebruiken. Je hebt dan maar stereo, maar het klinkt wel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 18-12-2013 20:09 ]

Pagina: 1