Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Helaas is het online moeilijk beeldkwaliteit vergelijken, maar ik zoek advies om een keuze te maken tussen een aantal sub-€300 32 inch TV's.

De TV gaat gebruikt worden in de slaapkamer en hangt met een plafondbeugel boven het bed. Momenteel hangt daar een kleine 10KG aan LCD TV aan, dus gewicht is geen echt issue.

In de slaapkamer betekent dus meestal in het donker. Dat betekent dat het belangrijk is dat de TV op een lage helderheid nog goed beeld geeft. Eventuele vervorming van beeldkwaliteit op hoge helderheid is minder belangrijk.

Aan het plafond heeft tot gevolg dat kabels weggewerkt moeten worden. Een blok adapter buiten de TV is dan erg onhandig, evenals een powerkabel van krap 2 meter (tenzij dat een standaardkabel is die zo vervangen is.)

Ik heb UPC, en wil graag af van de Pace mediabox. UPC CI+ certificering is een grote plus.

Smart TV opties zijn leuk (en kunnen ook binnen dit budget), dus dit is een pluspunt.

Nu mijn shortlist:
Toshiba L4333DG
De duurste en de nieuwste, maar wel met ingebouwde WiFi (+). Alleen of UPC dit toestel slikt is volledig onduidelijk (-). Zo ja, is dit mijn eerste keus, afhankelijk van de beeldkwaliteit.

Samsung UE32F5000
Tsja, Samsung kan niet veel fout doen in mijn ogen qua TV's, maar ja, voor de leuke opties (zitten die er eigenlijk wel op?) moet ik wel een Ethernetkabel gaan trekken... Deze is wel UPC CI+ certified, maar wederom geen idéé van de beeldkwaliteit.

Philips 32PFL3258H
Goedkoper dan de andere 2 en nog steeds met een Ethernetaansluiting (beter dan niets!). Beeldkwaliteit wordt goed over geschreven. En hoe zit het met Smartopties?

EDIT: dat is dus nie de goeie F5000 van Samsung he... Het is dus deze: http://tweakers.net/price...5000-zwart/specificaties/

[ Voor 4% gewijzigd door Pathogen op 18-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deze televisie is ook nog een optie wellicht: pricewatch: Sony KDL-32W655A Zwart. Weliswaar een paar tientjes boven budget maar deze wordt hier wel vaker aangeraden, zelf heb ik hem ook in het echt gezien en hij geeft een bovengemiddeld goed beeld in deze klasse. Daarnaast ook geschikt voor UPC CI+ volgens de site van UPC.

Het enige aandachtspunt is de misschien de manier van ophangen. Volgens mij moet je bij deze in principe de meegeleverde beugel gebruiken en ik weet hoe dat gaat met aan het plafond hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 18-12-2013 19:41 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

De F5000 doet niets met Smart, dus die ethernetkabel kun je achterwege laten. Prima beeld voor het geld.

De W65x is een heel mooie TV in die maat, maar aan plafondbeugel wordt erg lastig tenzij je handig bent met doehetzelven. Rond dat budget ligt ook de Samsung F5500 die juist wel weer goede Smart mogelijkheden heeft maar verder gelijk aan de F5000.

CI+ is met een recent toestel geen probleem, mits gekocht bij een officiele dealer / winkel waar ze NL garanderen.

Philips zou ik niet voor Smart kopen, voldoende opties maar frustrerend traag... al is 'beter dan niets' in de prijsklasse natuurlijk wel van toepassing.

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 19-12-2013 00:44 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Die Sony ziet er mooi uit maar is bijna €100 meer dan de goedkoopste van mijn opties. Het ontbreken van een VESA mount is ook een groot minpunt.

Als de F5000 geen Smart opties heeft, waarom heeft ie dan in godsnaam een ethernetaansluiting? Rare optie Samsung :)

Wat is er traag aan de Philips? De complete interface? Ook zappen e.d.?

Ik ga eens een mailtje wagen bij UPC of ze kunnen vertellen of de Toshiba zou moeten werken. Ben benieuwd.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Samsung heeft ook geen ethernet volgens mij.

Bij de budgetphilipsen is het menu prima te doen (minder grafische grapjes dan de duurdere modellen) en gaat het vooral om het internetgedeelte. Als TV meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ik heb met wat onderhandelen in de media markt de Samsung F5500 meegekregen voor 299, heeft wifi (en ethernet mocht je dat willen) en een standaard electriciteitskabel, dus moet je enkel een coax en die electriciteitskabel trekken. Heeft prima beeld voor dat budget en smart tv functies zijn behoorlijk uitgewerkt.

De ethernetaansluiting op de F5000 en nog wat andere toestellen van Samsung is voor updates van de firmware.

[ Voor 15% gewijzigd door Teun_2 op 20-12-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Da's wel heel scherp geprijsd met kieskeurig op €358... niet iets waar je zomaar vanuit kunt gaan.

En sinds wanneer heeft de F5000 een LAN aansluiting?

[ Voor 22% gewijzigd door mr.paaJ op 21-12-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Teun_2 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:45:
Ik heb met wat onderhandelen in de media markt de Samsung F5500 meegekregen voor 299, heeft wifi (en ethernet mocht je dat willen) en een standaard electriciteitskabel, dus moet je enkel een coax en die electriciteitskabel trekken. Heeft prima beeld voor dat budget en smart tv functies zijn behoorlijk uitgewerkt.

De ethernetaansluiting op de F5000 en nog wat andere toestellen van Samsung is voor updates van de firmware.
Toevallig, ik heb ook een F5500 meegekregen met 15% open doos-korting :)
Nu nog even met Saturn regelen dat ik wel alles krijg wat er in de doos had moeten zitten :| Stond namelijk op dat alleen een deel van de voet miste, maar blijkbaar ook de afstandsbediening en de IR-extender.
Nou kan die voet me niks schelen, hij hangt toch, en kan ik prima TV kijken met een andere afstandsbediening, maar ik wil toch wel krijgen waar ik voor heb betaald.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
ik222 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:39:
Deze televisie is ook nog een optie wellicht: pricewatch: Sony KDL-32W655A Zwart. Weliswaar een paar tientjes boven budget maar deze wordt hier wel vaker aangeraden, zelf heb ik hem ook in het echt gezien en hij geeft een bovengemiddeld goed beeld in deze klasse. Daarnaast ook geschikt voor UPC CI+ volgens de site van UPC.

Het enige aandachtspunt is de misschien de manier van ophangen. Volgens mij moet je bij deze in principe de meegeleverde beugel gebruiken en ik weet hoe dat gaat met aan het plafond hangen.
Erg mooie tv!

Hoe staat het met de TS, al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
yannickie111 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:10:
[...]

Erg mooie tv!

Hoe staat het met de TS, al een keuze gemaakt?
Thrackan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:11:
[...]

Toevallig, ik heb ook een F5500 meegekregen met 15% open doos-korting :)
Nu nog even met Saturn regelen dat ik wel alles krijg wat er in de doos had moeten zitten :| Stond namelijk op dat alleen een deel van de voet miste, maar blijkbaar ook de afstandsbediening en de IR-extender.
Nou kan die voet me niks schelen, hij hangt toch, en kan ik prima TV kijken met een andere afstandsbediening, maar ik wil toch wel krijgen waar ik voor heb betaald.
Het is dus bovenstaande geworden. Gelukkig mag ik ook bij meneer Saturn de missende accessoires ophalen, dus dat ga ik straks maar even doen :)
Mooi ding, maar het is wel absoluut de moeite waard om even goed het beeld af te stellen. Voorhoofden horen niet wit uit te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Dus..... Vandaag mijn tv (Sony 32W655) ophalen, dacht ik...
Nog nooit zo'n slechte ervaring met een bedrijf (www.klein.nl) gehad.

Ik kom er nooit meer! http://tweakers.net/shopreview/permalink/116758/

Helaas nu dus nog steeds geen tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
yannickie111 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:10:
Dus..... Vandaag mijn tv (Sony 32W655) ophalen, dacht ik...
Nog nooit zo'n slechte ervaring met een bedrijf (www.klein.nl) gehad.

Ik kom er nooit meer! http://tweakers.net/shopreview/permalink/116758/

Helaas nu dus nog steeds geen tv...
Niet geheel onverwacht zo te zien als ik de overige reviews van die shop lees... Maar wel balen dat je nu nog geen televisie hebt.
Pagina: 1