budget systeem

Pagina: 1
Acties:

• Merlijn25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-11-2025
Hallo,

ik zoek een simpel pc'tje voor mijn schoonmoeder. Budget is 100 euro.
Tweedehands is volgens mij de enige optie maar ik heb beetje slechte ervaring met tweedehand pc's kopen.
Systeem moet uiteraard soepel lopen en eventueel een programma als photoshop kunnen draaien (is geen must, dus als dit niet binnen het budget past is dat niet erg). Upgrade mogelijkheden zou fijn zijn.

Ik heb eventueel nog wat oude componenten van een pentium 3 en 4, is dat bruikbaar?

Groetjes Merlijn

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Lees even het DAA Beleid door en pas je post aan. Met deze openingspost kunnen we bijzonder weinig. Echter, ik ben bang dat je voor 100 euro geen pc kunt krijgen...

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:49

IIsnickerII

Docent Software Dev

Als je zegt photoshop, dan bedoel je waarschijnlijk de meer recentere versies van photoshop. In dat geval ben ik bang dat een computertje van 100 euro dat niet gaat draaien. Nieuw ga je in ieder geval niet voor 100 euro aan een gloednieuwe computer komen. Dan is tweedehands je enkele keuze. Goedkope computers gaan tegenwoordig voor ongeveer 200 euro over de toonbank.

Maar kijk naar de technologie tegenwoordig. Iedereen heeft wel een Galaxy, iPhone of een tablet. Deze kunnen ook flink prijzig zijn. Dus waarom niet wat meer geld opzij leggen voor een pc. Je kunt tegenwoordig niet zonder.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz