Wat voor CPU's passen er op een dual AMD bord

Pagina: 1
Acties:

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Door de vele reacties en plotselinge uitgaves en press releases ben ik nu toch echt de draad kwijt.
Mijn vraag is dus of er wel duruns en thunderbirds passen op de nieuwe sockets (de zogenaamde Dual PGA462 ZIF sockets).
Want op de site van tyan staat, (bij de pagina waar de Thunder K7 (S2462) ( http://www.tyan.com/products/html/thunderk7.html ) staat) wordt alleen maar gesproken over support voor de nieuwe AMD Athlon MP CPU's.
Denkt iedereen nou ten onrechte dat je er Thunderbirds of Durons op kunt zetten of heb ik het fout. Ik wil het gewoon ter verduidelijking ff weten of de Thunderbird en duron ook ok het nieuwe PGA462 socket passen

NB. ik heb nu een P133 :Z en ga van de zomer hoognodig een nieuwe PC (dual AMD als het kan >:) ) kopen en nu de dual AMD uitgekomen is wil ik wel weten of er nou wel of niet Tbirds op een dual plank passen.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Tom van Tomshardware had het dacht ik getest en kwam eruit dat het wel werkte maar niet stabiel was.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1483

Het antwoord is dus: Ja, Durons en Atlons kunnen in SMP draaien. De vraag is echter: Is het het geld voor jou wel waard?

Was getekend, enz. | specs

• DrNo

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik heb de link doorgelezen Kris2904 en wat een lap text zeg maar het is wel een beetje duidelijker geworden. bedankt alvast.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik heb het maar ff opgezocht dan... op http://www.tomshardware.com/mainboard/01q2/010605/760mp-02.html :
I tested the K7 Thunder with an Athlon 1200 plus an Athlon 1333 and it ran both processors at their respective speeds without major problems, even showing improved scores in SMP-capable benchmarks. However, neither 3Dmark2001 nor Sysmark2001 Office Productivity would run properly with this configuration.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• DrNo

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
VlasBaard ik ben een beetje een avonturier en dus ben ik wel gek genoeg om het risico te nemen. en het kan zijn dat er tegen de tijd dat ik mijn PC koop (een maand of 2-3) wel weer wat nieuws is (bios update of driverupdate) dus zit ik nu met smacht te wachten tot dat ASUS, ABIT, Gigabyte of MSI met een redelijk betaalbaar DUAL plankje komen (tussen de 500,- en 700,- heb ik er dan wel voor over, oe minder hoe beter natuurlijk :P ).
En nu ik het verhaal wat beter analyseer lees ik dat hij een 1333 en een 1200Mhz CPU op het zelfde mobo heeft ge daan. Dit kan dus ook weer voor instabiliteit zorgen maar dit is weer een beetje off topic

Verwijderd

het zou toch ook mogelijk zijn om 2 athlons of durons van verschillende snelheden erop te plaatsen(niet nodig ff unlocken en naar de snelheid van de hoogste opkrikken >:) )

maar bijvoorbeeld 2x een duron 750 zou ook werken? leuk aan t eind van de zomer: nieuwe plank halen met daarop 2x een duron 1ghz :) goedkoop en snel.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:34
Over een paar maanden is het al lang duidelijk of je duron's en athlons stabiel in multiprocessor kan gebruiken en vast ook wel of ze op verschillende snelheden kunnen werken ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

nix op verschillende snelheden >:) allbei op 9.5*105 draaien. Gaat nu perfect stabiel :)

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

DrNo, je tikt de spijker op de kop door op te merken dat Tom er 2 Athlons met verschillende snelheden heeft gebruikt en dat is waarschijnlijk ook de reden dat het niet stabiel liep.. (Hoewel het idd theoretisch moet kunnen, gezien de point-to-point bus) Maar goed, als er goedkopere borden komen, zal het nog wel tot in den treure worden getest door deze en gene :)

Oh en over die lap tekst: That's Anand for ya ;)

Was getekend, enz. | specs

• DrNo

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Hier uit is dus af teleiden dat ik gewoon nog een paar weken moet w8en en dat zowel durons, TB en AthlonMP'er op passen. En als ik dan toch nog een DUAL TB koop dan pak ik natuurlijk 2*1400Mhz waarvan de prijs tegen die tijd wel goedkoper zal zijn en beter leverbaar. nu nog maar hopen dat DDR-RAM goedkoper wordt en dan kan ik wel een goede PC kopen om CD's te branden DVD's te rippen en tegelijk ook nog qwtf kan spelen >:) (alhoewel qwtf niet zoveel CPU belasting vreet :) ) Ik weet nu genoeg (ik moet gewoon nog ff een paar weken wachten en dan kijken hoe de markt er voorstaan want het verandert gewoon zo snel in PC-land :(

Pagina: 1