Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een smartphone (uit china voor de prijs te drukken) van onder de 300 euro.
Ben al een hele tijd aan het rondneuzen op alle fora's om reviews en specs te bekijken maar ik geraak er maar niet uit. Heb wel een top 5 samengesteld welke ik het beste dacht te vinden:

1) ZTE Nubia Z5S: Vooral het design van deze vond ik zeer mooi, ander pluspunt is dat het een 4,7' is en ik toch liefst geen al te grote smartphone wil (max. 5 inch).

2) Faea F2S: Ook hier viel vooral het design mij op, maar op een review van gizchina bleek deze niet zo stevig en snel te zijn, maar voor deze prijscategorie mag je niet alles verwachten.

3) Neo N003: Pluspunt van deze vond ik de 3000mAh betterij, en ook de prijs is iets lager.

4) Mysaga-M2: Ook hier mooi design, 1920x1080 5' scherm.

5) Zopo ZP980: Vind ik de minste van de vijf maar misschien zijn jullie meningen hierover anders :)

CPU: Allemaal Mediatek 9589T behalve ZTE deze heeft een Qualcomm Snapdragon APQ8064. Welke is het beste en is het verschil groot?

Android: Allemaal 4.2 dus hier geen verschil denk ik.

Scherm: Allemaal 1920x1080 5' buiten de ZTE deze is 4,7' 1280x720.

Mijn grootste vraag is dus eigenlijk de CPU. Verder nog even toelichten dat ik de smartphone niet gebruik voor GPS of Games, uitsluitend voor sms'en, surfen, apps (kleine) en foto's.

Alvast bedankt, hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen door ervaringen die jullie misschien hebben met deze smartphones :)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Gezien wat je er mee gaat doen, waarom niet een simpele telefoon in Nederland halen. Heb je geen invoerkosten en ook minder gedoe met garantie. Voor een 200 euro vind je hier wel een telefoon die prima aan je eisen voldoet lijkt mij?

Moet het perse android of zou windows ook mogen? pricewatch: HTC Windows Phone 8X Geel (3 tientjes duurder in het zwart)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk eerlijk gezegd ook dat een goedkoop ding al goed genoeg moet zijn.

Foto's, is dat foto's kijken of foto's maken?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
@ warcow: De smartphones hier vind ik qua design niet zo mooi. En ook ben ik iemand die graag eens iets uit probeert en graag iets heeft wat niet iedereen heeft zoals samsung, nokia,... En ik heb altijd al android gehad dus daarom de keuze voor android :)

@ VasZatsev: Ik wil wel een toestel dat niet hapert tijdens het surfen enzo, daarom dat ik toch een categorie hoger wil gaan voor mijn smartphone. Foto's is allebei, dus maken en kijken :)

• Limbeckx
  • Laatst online: 07:20
Moto X als je een goedkope maar goede telefoon wil, Nexus 5 als je net iets meer kan betalen en iemand kent in duitsland (dan is ie 350 euro bij Play Store).

Belangrijkste is: probeer vooral niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. De MediaTek quadcore is gewoon niet zo'n briljante proc. Als je dat nog eens combineert met Full HD, wordt het helemaal slecht.

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Xiaomi Mi2s? Bijvoorbeeld hier te krijgen. Heeft een Snapdragon 600 + Adreno 320 GPU. Ik heb deze telefoon zelf en het is echt een topding. Enige minpunt (voor mij pluspunt) is misschien dat het geen FullHD / 5 inch is.

Verwijderd

Topicstarter
@ECiftci: Ik zou echt graag onder de 300€ blijven dus beiden zijn niet echt een optie want beiden kosten ze rond de 350 :) Wat vind je van de ZTE, deze heeft geen mediatek quad-core?

@nWn Music: Is inderdaad wel een interessant toestel. Is het een goed scherm? Wat is de batterijduur?

• Limbeckx
@Chinaphone, je hebt gelijk. Ik bedoelde de Moto G. Dat is een quadcore Snapdragon 400 en nog een stuk onder je budget ook

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hoe goed wil je foto's maken? Gewoon "ff snel een foto" of wil je echte kwaliteit?

Sowieso moet je, naar mijn niet zo bescheiden mening, wegblijven bij goedkopere Androids. Ik heb ondertussen gemerkt dat Android behoorlijk wat power nodig heeft wilt het echt lekker kunnen lopen. OS'en die gebouwd worden voor een handjevol configuraties kunnen veel meer halen uit de chips.

Eventueel dus een Nokia Lumia 920 of 820, of een wat goedkopere. Allemaal in je budget, en werken gewoon soepel. De 920 heeft daarbij ook nog een prima camera.

Verwijderd

Topicstarter
@ECifti: Heb zelf lang getwijfeld over de Moto G maar vind hem niet zo interessant qua design en ook zijn camera vind ik niet goed genoeg. Maar de ZTE bezit ook een quadcore Snapdragon, vind je deze wel goed?

@VasZaitsev: Laten we zeggen degelijke foto's, geen fotograaf foto's maar wel goeie kwaliteit foto's. Ik ben niet echt een fan van Windows phones, dus de nokia lumia's vind ik niet zo interessant :) Ja daarom dat ik tot 300€ wil gaan om geen al te goedkope androidphone te hebben.

• Limbeckx
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:34:
@ECifti: Heb zelf lang getwijfeld over de Moto G maar vind hem niet zo interessant qua design en ook zijn camera vind ik niet goed genoeg. Maar de ZTE bezit ook een quadcore Snapdragon, vind je deze wel goed?
Die ZTE moet met dezelfde proc en gpu (?) wel veel meer pixels aansturen. Meestal komt dat de performance niet ten goede. Daarnaast is 5 inch en is de bezel aan de onderkant best groot. Dat maakt de telefoon overall vrij fors, zoals ik het zie. Is natuurlijk wel persoonlijke voorkeur...

Daarnaast heeft ie maar 200 mAh meer dan de Moto G terwijl het scherm groter (dus groter verbruik) en het aantal pixels dat moet worden aangestuurd ook groter is (dus meer cpu load, dus groter gebruik als het scherm aan staat).

Heb ik het nog niet eens over ondersteuning vanuit de fabrikant enzo. Weet niet of er goede support is via xda ed..

Verwijderd

Topicstarter
@ECiftci: GPU is adreno 320, CPU is Qualcomm Snapdragon APQ8064 Quad Core 1.5GHz (Moto G maar 1,2GHz denk). Het is ook geen 5' maar 4,7' dus niet zoveel verschil met moto G (4,5'). Persoonlijk vind ik hem qua design beter als de Moto G. Natuurlijk qua support is het wel een moeilijkere kwestie, maar ZTE is niet de kleinste fabrikant dus ik hoopte dat dit wel goed zou zijn.

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:23:
@ECiftci: Ik zou echt graag onder de 300€ blijven dus beiden zijn niet echt een optie want beiden kosten ze rond de 350 :) Wat vind je van de ZTE, deze heeft geen mediatek quad-core?

@nWn Music: Is inderdaad wel een interessant toestel. Is het een goed scherm? Wat is de batterijduur?
Scherm is 720p en gewoon prima, heb er niks op aan te merken. De batterij vind ik verbazingwekkend goed, heb de telefoon anderhalve dag geleden van de stekker gehaald en nu nog 67% over (1.2 uur scherm aan, paar telefoontjes, wat muziek, wifi altijd aan). Dit is met de standaard 2000mAh batterij, eventueel kan je er een 3000mAh batterij inzetten. Hier op tweakers loopt ook een topic over deze telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
@nWn Music: Oke bedankt voor de reactie, ga ik zeker in overweging nemen! Nog één vraagje: waar heb je hem gekocht en hoe is de camera?

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:00:
@nWn Music: Oke bedankt voor de reactie, ga ik zeker in overweging nemen! Nog één vraagje: waar heb je hem gekocht en hoe is de camera?
Ik heb m gekocht bij dezelfde shop als de link van eerder. Deze zijn betrouwbaar en verkopen geen klonen of iets (het toestel is namelijk best populair). De foto's zijn Ok, er zit een Sony exynos (of hoe je dat ook schrijft) sensor van 13.3 mp in (tenminste, in de 32gb variant). Zelf vind ik de foto's bij weinig licht erg goed, en bij meer licht zijn ze vergelijkbaar met mn oude xperia P.

Verwijderd

Topicstarter
@nWn Music: Oke ik zal dit zeker eens verder bekijken! :)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Oppo find 5, 16 GB. Deze is 299 euro, geen verzendkosten en hij wordt verzonden vanuit Europa.
Echt een toptoestel in mijn ogen. Top scherm (een van de beste op de markt), snelle processor, uitstekende bouwkwaliteit, mooi design (volgens mij)
Enige nadeel die ik zie: geen 4G ondersteuning.
http://europe.oppostyle.com/

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:14
nWn Music schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:07:
Xiaomi Mi2s? Bijvoorbeeld hier te krijgen. Heeft een Snapdragon 600 + Adreno 320 GPU. Ik heb deze telefoon zelf en het is echt een topding. Enige minpunt (voor mij pluspunt) is misschien dat het geen FullHD / 5 inch is.
Hoeveel was je totaal kwijt voor die telefoon?

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:20:
Oppo find 5, 16 GB. Deze is 299 euro, geen verzendkosten en hij wordt verzonden vanuit Europa.
Echt een toptoestel in mijn ogen. Top scherm (een van de beste op de markt), snelle processor, uitstekende bouwkwaliteit, mooi design (volgens mij)
Enige nadeel die ik zie: geen 4G ondersteuning.
http://europe.oppostyle.com/
Moeten hier nog douanekosten op betaald worden? Want dan komt het wel te duur uit..

• NeutraleTeun
Verzonden vanuit Europa, toch?

• Sigis
Ja, verzonden vanuit Europa, dus geen douanekosten.

Verwijderd

Topicstarter
Kunt ge dieje ook int zwart kopen ergens?

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Oeh die is wel erg mooi! Heb zelf een Nexus 4, maar die Oppo 5 is wel erg geil!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:44:
Ja, verzonden vanuit Europa, dus geen douanekosten.
Hoe komt het eigenlijk dat die goedkoper is in europa dan in china? :D

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart

Goede kwaliteit, snel OS, Up to date, Uitstekende camera en een mooi IPS scherm, gratis navigatie via here maps

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:52:
pricewatch: Nokia Lumia 920 Zwart

Goede kwaliteit, snel OS, Up to date, Uitstekende camera en een mooi IPS scherm, gratis navigatie via here maps
Sorry, kzou liefst ene met android hebben :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

vervelende is dat jij snelheid + goede camera + android voor een lage prijs wilt.

Snelheid + camera kan wel [Lumia 920]
Snel en android kan [chineesjes]
Wil je iets wat op een flinke afstand lijkt op Android, redelijk snel is, erg goede foto's maakt en goedkoop is: Nokia N8. Een oude Symbian dus.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:57:
vervelende is dat jij snelheid + goede camera + android voor een lage prijs wilt.

Snelheid + camera kan wel [Lumia 920]
Snel en android kan [chineesjes]
Wil je iets wat op een flinke afstand lijkt op Android, redelijk snel is, erg goede foto's maakt en goedkoop is: Nokia N8. Een oude Symbian dus.
Haha ja ik ben niet echt gemakkelijk in zo'n dingen. Ik probeer het altijd uit te pluizen om voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk te willen :D Maar soms moet ik toch eens toegeven in sommige dingen, en dan zou ik het rapste toegeven op de foto's denk ik.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom per se Android? Als snelheid en camera het belangrijkste zijn? WP8 heeft ook een goede browser. Verder is de people hub superieur aan alles wat android heeft..

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:38:
Waarom per se Android? Als snelheid en camera het belangrijkste zijn? WP8 heeft ook een goede browser. Verder is de people hub superieur aan alles wat android heeft..
Heb een paar maten die hier niet tevreden over zijn en ik ben altijd tevreden geweest over mijn androidphones :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tja, en ik ben niet tevreden over android, net als wat vrienden van mij.

Punt is gewoon: de Lumia 920 is een geweldige telefoon met z'n lage prijs. Alles wat je wilt, en meer.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:44:
tja, en ik ben niet tevreden over android, net als wat vrienden van mij.

Punt is gewoon: de Lumia 920 is een geweldige telefoon met z'n lage prijs. Alles wat je wilt, en meer.
Hmm ja ik ga toch maar eens wat reviews lezen, misschien raak ik wel overtuigd :) Jij raad Nokia Lumia 820 en 920 aan?

• Sigis
De Oppo Find 5 heeft dezelfde camera als onder andere de Galaxy S4 en Xperia Z. Niet bepaald een matige camera dus. De processor is ook dezelfde als die van de S4, HTC One en Xperia Z. Het scherm is mijns inziens beter dan die van de genoemde toestellen. De bouwkwaliteit is ook uitstekend. Niet zomaar een chineesje dus.

Overigens zijn de Lumia 820 en Lumia 920 ook goede toestellen en de prijs is inderdaad behoorlijk gedaald.

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op donderdag 19 december 2013 @ 01:34:
De Oppo Find 5 heeft dezelfde camera als onder andere de Galaxy S4 en Xperia Z. Niet bepaald een matige camera dus. De processor is ook dezelfde als die van de S4, HTC One en Xperia Z. Het scherm is mijns inziens beter dan die van de genoemde toestellen. De bouwkwaliteit is ook uitstekend. Niet zomaar een chineesje dus.

Overigens zijn de Lumia 820 en Lumia 920 ook goede toestellen en de prijs is inderdaad behoorlijk gedaald.
Ja de Oppo find 5 ziet er inderdaad nice uit!
Heb je enig idee hoe de service is, beter omdat het via europese site komt?
En ja is de zwarte versie ergens te verkrijgen? (niet noodzakelijk want kzal ook wel ergens een zwarte case kunnen vinden maar vind zwart wel mooier :p )

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

NeutraleTeun schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:26:
[...]

Hoeveel was je totaal kwijt voor die telefoon?
260 euro + 20 euro verzendkosten (had m via de DHL laten bezorgen). Ik hoefde verder niks aan importheffingen of andere douanekosten te betalen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:55:
[...]

Hmm ja ik ga toch maar eens wat reviews lezen, misschien raak ik wel overtuigd :) Jij raad Nokia Lumia 820 en 920 aan?
920, veel betere camera met optische stabilisatie en een HD IPS scherm

Foto met de 920:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tfYRG6pJCcRjhr9hkY1FE1w8/full.jpg

Verder is Windows Phone 8 een zorgeloos os waarbij zaken als mail, agenda, bellen/smsen en whatsapp out of the box ontzettend goed werken

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:26:
[...]

920, veel betere camera met optische stabilisatie en een HD IPS scherm

Foto met de 920:
[afbeelding]

Verder is Windows Phone 8 een zorgeloos os waarbij zaken als mail, agenda, bellen/smsen en whatsapp out of the box ontzettend goed werken
Oke, ik zal ze eens bekijken! :) Inderdaad schone foto!

• NeutraleTeun
Als je toch voor een non-China phone gaat, moet je wel je nick aanpassen hè.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Worden niet alle phones in China gemaakt dan?

• NeutraleTeun
Feitelijk wel, had het erbij moeten zeggen voor de bijdehandjes, maar dat was niet de opzet voor de keuze van zijn nick.

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:04:
Als je toch voor een non-China phone gaat, moet je wel je nick aanpassen hè.
Haha ja idd, maar zover ben ik nog niet! :D
Heb vandaag ook nog eens in de mediamarkt gaan kijken omdat in het echt zie je alles toch beter.
Spijtig genoeg hadden ze de lumia 920 en 820 niet..
Ben wel enkele alcatel's tegengekomen die wel cvah uitzagen, iemand hier ervaring mee?
Ook leek de moto G er beter uit te zien in het echt dan op het internet dus miss wordt dit toch nog een optie..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Lumia 920 vindt ik zelf wel te groot, maar ik ben dan ook iemand die 4" prima vind voor een telefoon, en eigelijk wel de optimale maat vind.

Camera van de 920 is wel geweldig, en zelf vind ik WP gewoon fijner werken dan Android.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ondertussen aan het twijfelen tussen de motorola moto G en Alcatel One Touch Idol S of mini. Iemand hier ervaringen mee (vooral alcatel want van moto G heb ik al veel kunnen lezen). En de moto G is het beter om die in Belgie te kopen of zou ik die op de site van motorola bestellen (goedkoper, maar qua garantie?).
Pagina: 1