Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een probleem met 1 deel van mijn netwerk, na dat ik een nieuwe router heb geplaatst
Mijn oude netwerk was als volgt:
UPC modem cisco epc3212,
Linksys WRT610N,
Desktop met Windows 8.1,
Synology Nas DS213+
Alles bedraad

Mijn nieuwe netwerk is als volgt:
UPC modem cisco epc3212,
Netgear WNDR4500 v2,
Desktop met Windows 8.1,
Synology Nas DS213+
Alles bedraad

Met mijn oude linksys router had ik geen problemen met snelheid naar de Desktop (tot dat die kapot ging :)
Nu met mijn nieuw netgear router is er een probleem dat de maar Desktop met 30Mbps download,
Mijn Synology Nas pakt wel de volle 100Mbps snelheid.

Dan zou je denken dat het in de bekabeling of in mijn computer moet zitten, maar als ik de computer direct aansluit op de UPC modem pakt die wel de 100Mbps en de uploadsnelheid is bij beide 10Mbps.
Verder heb ik met mijn oude setup geen problemen gehad.

Ik heb de netgear opnieuw geflasht en gereset,
Nieuwe netwerkkaart geprobeert,
Contact gehad met netgear waarbij ze dachten de MTU te verlagen van 1500 naar 1400,
en toen nogmaals de netgear geflasht en gereset.
:?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik iets soortgelijks gehad toen ik van mijn WRT610N overstapte naar een EA6500 van Linksys. De snelheden waren niet zoals deze hoorden te zijn. Uiteindelijk bleek het probleem te zitten in de Media Prioritization setting. Toen ik deze uitgeschakeld had, haalde ik wél de volledige snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi D vd V bedankt voor je reactie maar volgens mij is dat een instelling van linksys zelf
ik wist eerst niet wat je met Media Prioritization setting bedoelde dus heb het even gegoogled,
maar dan krijg je als van linksys.
Ik kan mij vergissen,

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 12:59

SLeddert

SLeddert

Kopiëer eens een bestand van je NAS naar je pc en kijk hoe de snelheid daarvan is.
Als die goed is, weet je dat je op je router moet zoeken in het WAN (internet+filter+prioriteit) stukje.

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Sleddert bedankt voor je reactie
Tijdens de download geeft ie aan 11 MB/sec volgens mij is dat normaal maar dat durf ik niet zeker te zeggen

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 10:17
Dat klinkt normaal als je een 100Mbps netwerk hebt liggen.
Ik zou eens gaan neuzen in het WAN gedeelte van de netgear, zoals SLeddert aangeeft.

Twee plekken waar je verder kunt kijken die in de netgear zitten:

- Het gedeelte QoS (quality of service) geeft misschien prioriteit aan bepaald verkeer.
- USB Storage -> Media Server. Standaard staat deze aan, en je kunt proberen hem eens uit te zetten. Misschien is er een conflict met de NAS die je hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mythio
Mijn Qos staat niet ingeschakeld
USB storage en media server zijn ook uitgeschakeld
Met nas aan uitzeten alles geprobeert maar het probleem bleef hetzelfde

Ik heb wel iets gevonden van (IGMP-proxy uitschakelen) als ik hiet het vinkje weghaal gaat de
downloadsnelheid iets omhoog +- 10Mbps

Na van alles geprobert te hebben ziet de netgear mijn kabel niet goed denk ik.
de handleiding geeft aan groen lampje bij 10/100 Mbps en oranje bij 10M/100Mbps
nu heb ik cat 6 kabel liggen en een cat 5e allebei even lang minder dan 10m bij de cat 6 oranje lampje
en de cat 5e een groen lampje.
Tevens om het nog leuker te maken heb ik een kabel van zeker 15m liggen en die krijgt ook gewoon een groen lampje.

Als jullie het nog snappen ik in ieder geval niet meer

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 14:47 ]

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 12:59

SLeddert

SLeddert

Dan ruil je de kabels toch eens om ?

Zet anders op je pc en op de netgear de snelheid van je NICs eens op 100Mbps full (of in ieder geval hetzelfde, geen auto sensing).

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Hoe en waar kun je dat instellen heb daar geen ervaring mee

• Hilluk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01-2023
je hoort elke keer wat nieuws bij Netgear. Zelf heb ik de WNDR4500. Ik heb daarmee hetzelfde probleem. Netgear vertelde mij dat dit een probleem was van de eerste versie en ik maar een nieuwe router moest kopen. Als ik dit verhaal lees lijkt het erop dat het probleem zich ook voordoet bij de V2 versie.
Pagina: 1