Beste tweakers,
Het is hoog tijd om mijn 5,5 jaar oude PC-tje te gaan vervangen/upgraden.
Het is de bedoeling dat ik weer een paar jaartjes de nieuwere games op een beetje fatsoenlijke settings kan draaien.
Ik heb meerdere topics gezien met ongeveer hetzelfde budget als de mijne, maar omdat ik bij de meeste onderdelen twijfel voor welke ik moet gaan heb ik toch dit topic geopend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 5400 RPM 500gb HDD
Ik neem aan dat het wattage gewoon voldoet?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb de rest van de topics beetje afgestruind en ben zelf tot het volgende gekomen:
Bij be meeste onderdelen zijn er alternatieven waar ik tussen twijfel, graag hoor ik van jullie waarom ik de een wel moet kiezen en de ander niet:
Processor: klik
Moederbord: klik
De videokaart zijn natuurlijk meerdere versies van en ik weet niet echt de verschillen dus heb er maar gewoon een gekozen.
SSD:klik
Alvast bedankt voor de op- en aanmerkingen
Het is hoog tijd om mijn 5,5 jaar oude PC-tje te gaan vervangen/upgraden.
Het is de bedoeling dat ik weer een paar jaartjes de nieuwere games op een beetje fatsoenlijke settings kan draaien.
Ik heb meerdere topics gezien met ongeveer hetzelfde budget als de mijne, maar omdat ik bij de meeste onderdelen twijfel voor welke ik moet gaan heb ik toch dit topic geopend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 5400 RPM 500gb HDD
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | OCZ StealthXStream 500W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb de rest van de topics beetje afgestruind en ben zelf tot het volgende gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 130,80 | € 130,80 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail | € 169,40 | € 169,40 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | OCZ StealthXStream 500W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 70,90 | € 70,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 504,50 | |
Bij be meeste onderdelen zijn er alternatieven waar ik tussen twijfel, graag hoor ik van jullie waarom ik de een wel moet kiezen en de ander niet:
Processor: klik
Moederbord: klik
De videokaart zijn natuurlijk meerdere versies van en ik weet niet echt de verschillen dus heb er maar gewoon een gekozen.
SSD:klik
Alvast bedankt voor de op- en aanmerkingen